Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon tele-lens keuze

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon tele-lens keuze

    Tot op heden nam ik steeds foto's met mijn 17-85 lens, stilaan begin ik nood te krijgen aan een iets groter bereik. Ik ben iemand die niet graag opvalt met zijn camera wanneer ik op reis ben. Vervolgens wil ook ook niet rondlopen met een te groot gewicht aan lenzen.

    Twee lenzen heb ik voorlopig uit het Canon gamma gepikt om te vergelijken. Canon EF 70-300mm f/4.5-5.6 DO IS USM
    Canon EF70-200mm f/4L IS USM.

    Welke is volgens jullie de beter 'reis' lens? Vergeet niet dat ik nog steeds een amateur ben die graag mooie foto's neemt, maar niet op zoek is naar het summum der fotografie.
    Canon EOS 5D mkII + EF 24-105mm f/4 L IS USM + EF 70-300 f/4-5.6 DO IS USM
    Fujifilm X-E1 + XF18-55mmF2.8-4 R LM OIS

  • #2
    Re: Canon tele-lens keuze

    Oorspronkelijk geplaatst door Uytterhoeven Bekijk bericht
    Tot op heden nam ik steeds foto's met mijn 17-85 lens, stilaan begin ik nood te krijgen aan een iets groter bereik. Ik ben iemand die niet graag opvalt met zijn camera wanneer ik op reis ben. Vervolgens wil ook ook niet rondlopen met een te groot gewicht aan lenzen.

    Twee lenzen heb ik voorlopig uit het Canon gamma gepikt om te vergelijken. Canon EF 70-300mm f/4.5-5.6 DO IS USM
    Canon EF70-200mm f/4L IS USM.

    Welke is volgens jullie de beter 'reis' lens? Vergeet niet dat ik nog steeds een amateur ben die graag mooie foto's neemt, maar niet op zoek is naar het summum der fotografie.
    In het geval van niet willen opvallen, valt de 70-200 gezien zijn opvallende kleur toch wel af

    Aangezien ik echter geen van beide lenzen bezit, spreek ik me er verder niet over uit. Over die 70-300 als 'reis'lens heb ik hier toch al wel meermaals goede aanbevelingen gelezen

    Comment


    • #3
      Re: Canon tele-lens keuze

      Voor op reis en onopvallend zijn is volgens mij de 70-300 DO IS de beste keuze.

      Wat dan ook 1 van de redenen is dat ik deze lens heb.

      Comment


      • #4
        Re: Canon tele-lens keuze

        Héél handig voor op reis is de 70-300 DO zeker en vast!!!! Ik heb hem jammergenoeg verkocht om mij de 70-200 2.8 te kunnen permiteren want die 2.8 had ik echt wel nodig. En idd, ik zeg als het over op reis gaan aankomt inderdaad "jammer" want die DO is echt wel klein en licht t.o.v. zo'n 70-200 2.8. Als is die nog iets zwaarder dan de F4. Maar ze zijn even wit en ongeveer even groot

        Comment


        • #5
          Re: Canon tele-lens keuze

          Ik kan het bericht hierboven alleen maar bijtreden.
          Die DO is zeer aangenaam om mee te nemen. En dat is voor mij een prioriteit. Steek die DO zonder zonnekap op je body en je valt ook niet echt op.
          Gisterenavond nog snel in het passeren zonder statief nog volgend kiekje genomen in Raw. Daarna in PS slechts een klein beetje curve. Niks verscherpt.

          linkje naar de foto vind je hier

          Website http://www.kristofpattyn.be

          a lotta canonstuff

          Comment


          • #6
            Re: Canon tele-lens keuze

            Ik zou toch de "gewone" EF 70-300mm f/4.5-5.6 IS USM (niet DO) ook eens bekijken
            deze kost maar de helft van de DO, en is niet echt zoveel langer
            Volgens de meeste reviews is de optische kwaliteit beter dan de DO, maar uiteraard niet zoals de 70-200mmL

            Comment


            • #7
              Re: Canon tele-lens keuze

              Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
              Ik zou toch de "gewone" EF 70-300mm f/4.5-5.6 IS USM (niet DO) ook eens bekijken
              deze kost maar de helft van de DO, en is niet echt zoveel langer
              Volgens de meeste reviews is de optische kwaliteit beter dan de DO, maar uiteraard niet zoals de 70-200mmL
              Als je het geld hebt voor de DO koop je met de DO gewoonweg een betere lens want betere afwerking, bouw, snellere AF, betere IS en nog +40% kleiner.

              Beide lenzen zitten gewoon in een andere klasse.

              Comment


              • #8
                Re: Canon tele-lens keuze

                Het bokeh van de DO is trouwens ook nie mis

                Comment


                • #9
                  Re: Canon tele-lens keuze

                  Volgens de reviews op photozone.de is de 70-200L4 IS toch de betere lens imho, f4 over het hele bereik en echt wel scherp.
                  Het grote nadeel voor jou is inderdaad dat ze 'wit' is, dus rijkelijk opvallend. Maar ik ben er enorm tevreden van !
                  (heb ze wel nog maar een paar weken... )
                  Fuji X - Less became more

                  Comment


                  • #10
                    Re: Canon tele-lens keuze

                    Oorspronkelijk geplaatst door rvrysen Bekijk bericht
                    Volgens de reviews op photozone.de is de 70-200L4 IS toch de betere lens imho, f4 over het hele bereik en echt wel scherp.
                    Het grote nadeel voor jou is inderdaad dat ze 'wit' is, dus rijkelijk opvallend. Maar ik ben er enorm tevreden van !
                    (heb ze wel nog maar een paar weken... )
                    Optisch en qua bouw is de 70-200 F4 zeker beter dan de DO maar om comfortabel op reis te gaan en dan nog zonder teveel op te vallen kan ze toch van geen kanten mee met de DO. Het is maar waar je jouw prioriteiten legt. Ik zou de 70-200 F4 vaak gewoonweg niet meenemen. De DO heb ik bijna altijd bij want kan gewoon in mijn jaszak. En optisch is ze wel wat minder maar meer dan goed genoeg zelfs voor moeilijke mensen zoals ik.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Canon tele-lens keuze

                      Oorspronkelijk geplaatst door kristofpattyn Bekijk bericht
                      Ik weet niet waar het misgegaan is bij deze foto (misschien de nabewerking), maar reclame voor de lens is het iig niet.
                      Please don't tell me that's you in your avatar!

                      Comment


                      • #12
                        Re: Canon tele-lens keuze

                        Zoals jullie kunnen zien is mijn 'handtekening' aangepast en heb ik de knoop doorgehakt. Ik heb beide lenzen getest en inderdaad de 70-200 is scherper, maar de grootte en de kleur maken deze lens volgens mij onbruikbaar als 'travel' lens. Het is dus de 70-300 DO geworden. Ik heb wel de indruk dat deze lens scherper is dan mijn 17-85, klopt dit

                        Een laatste opmerking, de prijs: Ik denk dat ik op dat vlak een goede zaak heb gedaan. Ik heb de lens gekocht in Hong Kong voor 845 Euro met internationale garantie . Goedkoper is natuurlijk mogelijk , maar dan zonder garantie .
                        Canon EOS 5D mkII + EF 24-105mm f/4 L IS USM + EF 70-300 f/4-5.6 DO IS USM
                        Fujifilm X-E1 + XF18-55mmF2.8-4 R LM OIS

                        Comment


                        • #13
                          Re: Canon tele-lens keuze

                          Dat is de laagste prijs voor de DO die ik ooit gezien heb dus ik denk dat je een goeie deal gemaakt hebt.

                          Als voor de scherpte tussen 17-85 en de DO dat zal toch ook wat afhangen van de focal length die je gebruikt maar van 70-240 mm zal de DO alvast op zijn minst evengoed scoren schat ik.

                          Ik raad je wel aan geen UV filter te gebruiken op de DO want dat beinvloedt de resultaten meer dan meestal het geval is.

                          Comment

                          Working...
                          X