Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Focus problemen Nikor 80-200 AF-D f2.8

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Focus problemen Nikor 80-200 AF-D f2.8

    Ik overweeg om een Nikon AF-D 80-200 f2.8 of de Sigma 70-200 aan te kopen.

    Maar dit draadje op een ander forum boezemd me wat angst in: http://natuurfotografie.scene24.net/...pic.php?t=7884

    Ik heb onlangs een 80-200 uitgetest maar niet gekocht omdat ze zeer soft was. Ook bleek de DOF naar voor te liggen ipv naar achteren. Vermoedelijk had deze lens last van het fenomeen besproken in de aangehaalde topic.

    Zijn er hier ook mensen die dat probleem hebben?
    Heb je dan een oud exemplaar?
    Kan je een nieuw gekocht exemplaar zondermeer vertrouwen?

    Thanks voor de info

    Grtz
    Kurt
    I'm crazy, but it's ok, 'cause I don't mind !!!

  • #2
    Re: Focus problemen Nikor 80-200 AF-D f2.8

    Oorspronkelijk geplaatst door kpas Bekijk bericht
    Ik overweeg om een Nikon AF-D 80-200 f2.8 of de Sigma 70-200 aan te kopen.

    Maar dit draadje op een ander forum boezemd me wat angst in: http://natuurfotografie.scene24.net/...pic.php?t=7884

    Ik heb onlangs een 80-200 uitgetest maar niet gekocht omdat ze zeer soft was. Ook bleek de DOF naar voor te liggen ipv naar achteren. Vermoedelijk had deze lens last van het fenomeen besproken in de aangehaalde topic.

    Zijn er hier ook mensen die dat probleem hebben?
    Heb je dan een oud exemplaar?
    Kan je een nieuw gekocht exemplaar zondermeer vertrouwen?

    Thanks voor de info

    Grtz
    Kurt
    Mijn mening : testen moet je altijd. Of je de resultaten dan ook nog op een degelijk scherm moet evalueren laat ik in het midden, maar zelfs op je LCD heb je toch al een indicatie.

    Als een nieuw objectief niet goed is kan je het natuurlijk altijd omruilen en/of laten herstellen (onder garantie).

    Verder denk ik dat het hier eerder om een alleenstaand geval gaat dan wel om een structureel probleem.

    Mvg,
    TravelToy.

    PS Hier heb ik een Sigma 70-200 in de aanbieding staan. Mocht je interesse hebben ...
    www.christian-bailleul.be | Blog

    Comment

    Working...
    X