Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma of Tamron

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sigma of Tamron

    Ik zou graag een nieuwe lens kopen ter aanvulling van de 2 lensen die ik reeds heb. De 18-55mm en de 90-300mm, beiden van Canon.
    M'n 90-300mm gebruik ik vooral voor sportfotografie (voetbal) en ik moet zeggen dat ik tevreden ben van deze lens. M'n 18-55mm gebruik ik dan weer voor de alledaagse fotografie. Het grote probleem is dan natuurlijk dat als je iets leuk ziet, je best je andere lens ook bijhebt,je van lens moet beginnen wisselen...etc.
    Daarom zou ik graag een lens tussen beiden hebben, ook voor dagelijks gebruik, maar met een iets groter bereik, zodat ik niet steeds van lens moet wisselen; een Allrounder dus.

    Nu twijfel ik tussen volgende lenzen:
    Tamron 18-200mm f/3.5-6.3 XR Di II LD Aspherical IF AF
    EN
    Sigma 18-200mm f/3.5-6.3 DC

    Ik heb al redelijk wat reviews gelezen en overal komt de scherpte van de Sigma ter sprake, in de negatieve zin wel te verstaan. Gaande naar de 200mm zou deze z'n scherpte verliezen. Ook zou er sprake zijn van een trage AF.
    De Tamron heeft dezelfde ziekte qua scherpte als de Sigma.

    Zijn er mensen die ervaringen hebben met een van deze lenzen ?
    En zijn deze scherpte-kritieken niet wat zwaar voor een ALLROUNDER met een desbetreffend lage prijs?
    Of zijn de kritieken echt wel terecht en zijn deze lenzen beide afknappers ?

    Let me know,

    Grtz

  • #2
    Re: Sigma of Tamron

    Een zoomlens die naar F6.3 gaat in het Max bereik als volle opening, dus wil je iets meer scherpte wil moet je diafragmeren naar f8 minimaal, ik zou daar geen geld aan uitgeven. Gelijk van welk merk ook. Mijn voorkeur gaat naar zoomlenzen met een opening van f2.8 over het ganse bereik, en naar prime lenzen met een opening van F1.8 of iets daar in de buurt.

    MVG, Jeff
    Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

    Comment


    • #3
      Re: Sigma of Tamron

      Hou rekening met de beperkingen (bv. geen sport/actie of situaties met weinig licht), en je kan aan deze lens veel plezier beleven. En als je afdrukt op 10x15 of 13*18 is de scherpte zeker ook ruim voldoende. Voor A3-formaat posters moet je niet met deze lens op stap.

      Bij mij is ze steeds mee op vakantie. Ik heb de Minolta-variant die bij Tamron gebouwd werd.
      "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

      Comment


      • #4
        Re: Sigma of Tamron

        @Jeff:
        €€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€ €€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€ €€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€ €€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€ €€€€€€€€€€€€€€€€€ etc.

        Comment


        • #5
          Re: Sigma of Tamron

          Oorspronkelijk geplaatst door Reintje Bekijk bericht
          @Jeff:
          €€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€ €€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€ €€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€ €€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€ €€€€€€€€€€€€€€€€€ etc.

          Zeer juist, dat kost een beetje meer maar je krijgt der dan ook iets voor in de plaats hι.

          Koop nooit een prijs, koop steeds een objectief !

          MVG, Jeff
          Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

          Comment


          • #6
            Re: Sigma of Tamron

            ik heb de sigma gehad en ik vond ze niet goed, helemaal niet de scherpte die ik verwachte in zoals reds aangehaald is de lichtsterkte ook veel te zwak

            -M-
            Mijn site...
            vandaelefotografie.be
            * BD0916BE *

            Comment


            • #7
              Re: Sigma of Tamron

              Het is duidelijk dat een lens met zo'n bereik (11x zoom) optisch haar beperkingen heeft. Dit geldt zowel voor Sigma als voor Tamron. Als allround lens zijn ze echter goed geschikt, en er zit er dus eentje in mijn fototas voor bij uitstappen of familiale gelegenheden.

              Ik koos voor de Tamron omdat ik ze scherper vond dan de Sigma. Ze was (destijds) ook een tikkeltje duurder dan de Sigma, maar ik moet zeggen, ze heeft me nooit teleurgesteld.

              Maar deze lens mag je optisch dus niet vergelijken met de andere lenzen die in mijn fototas steken.

              Groetjes, Wim
              Fujifilm X-H1 - 16mm f/2.8 - 23mm f/2 - 35mm f/1.4 - 50mm f/2 - 90mm f/2 - 10-24mm f/4 - 18-55mm f/2,8-4 - 55-200mm f/3.5-4.8 - 18-135mm f/3,5-5,6
              Fujifilm X100V - Sony RX100M3

              Comment

              Working...
              X