Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

beeldschermen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • beeldschermen

    heb hier op het forum al veel gelezen over beeldschermen
    en ook dat schermen voor fotobewerking IPS, MVA/PVA-schermen moetn zijn (bij voorkeur)
    maar er staan nooit merken en types bij
    kan er mij iemand in die categorieën merken en types geven
    dan zal ik wel gaan zoeken naar de prijzen

  • #2
    Re: beeldschermen

    Héééél interessante vraag !
    Ik ga me ook een LCD scherm aanschaffen voor mijn PC en vraag me af wanneer ge nu een " goed " scherm hebt met "realistische" kleuren.
    Ben benieuwd naar de antwoorden.

    Comment


    • #3
      Re: beeldschermen

      heel veel informatie ivm LCDs kan je vinden op volgende site:
      De ultieme TFT - Deel 18

      Ikzelf ben ook naar een nieuwe LCD op zoek.
      Ik overweeg
      * Samsung 215TW (quasi perfect voor foto's, realistische kleuren ed, maar aan de dure kant Heeft één van de enige een 'pivot' functie die toelaat om je scherm 90° te draaien in portrait mode ! + zeer ergonomisch)
      * Samsung 225BW of de (nieuwere) 226BW (prima scherm, maar minder geschikt voor fotobewerking (minder kleurenechtheid)
      * zeker een breedbeeld - vele mensen zijn er tevreden van en ik heb soieso meerdere schermen/browsers/tabs open. Lijkt me ook prima voor de occasionele DVD/film

      Ikzelf kom van een oude, analoge 17" CRT van > 10j oud. Ik zal soieso het verschil merken en kan zelfs gewoon niet vergelijken. De vragen waar ik mee worstel zijn eerder:
      * Heb ik die 215TW (~500€) wel nodig of volstaat de 225/226BW (~350€) ook wel voor mijn behoeften?
      * Is de (veel vermelde) backlight bleeding probleem echt zo erg, of valt dat allemaal wel goed mee en moet je al gericht kijken vooralleer je het ziet?
      * Krijg je wel een prima beeld uit je scherm, zonder een hardware-callibratie uit te voeren?
      * De 'snelheid' van de schermen? Vele mensen klagen over de snelheid van de 215TW.
      * Mijn PC ondersteunt de 'native' resolutie van 1680 x 1050 niet vanuit Windows. Moet ik mijn grafische kaart dan aanpassen? Waar moet ik dan in Windows mijn native resolutie dan 'toevoegen'? Ligt dat aan de grafische driver? (Ik wens geen investering te doen in een high-quality LCD om dan te constateren dat ik er niet alles uit kan halen wegens niet geschikte hardware/drivers/operating system)
      * pixelgarantie? OK, de kans op een fout stijgt natuurlijk met de resolutie, maar als je zoveel geld uitgeeft, verwacht ik eigenlijk een perfect scherm.

      Ik kijk eveneens uit naar een aantal reacties of opmerkingen.
      Xcalibur
      ## D70 + AF-S Nikkor DX 18-70mm f/3.5-4.5 G ED + Nikkor 50mm f/1.8 + Sigma 70-200mm f/2.8 HSM + Sigma 28-70 f/2.8 + <op zoek naar een flitser> ##

      Comment


      • #4
        Re: beeldschermen

        Ik stond enkele maanden geleden voor hetzelfde dilemma. Na het lezen van een pak reviews op internet en alle info op BD heb ik voor de Samsung 215tw gekozen. Misschien niet de goedkoopste, maar zijn geld zeker waard!

        Die 'Magic Rotation' waarmee de beeldweergave automatisch wijzigt wanneer je je scherm kantelt is leuk en werkt uitstekend, maar wellicht enkel interessant voor wie veel met tekstverwerking bezig is.

        Computerspelletjes zijn niet aan mij besteed en films bekijk ik liever op een TV-scherm, dus over de snelheid kan ik mij niet uitspreken (zó snel ben ik trouwens lang nog niet in fotobewerking ).

        Ook ik ben overgestapt van een versleten 17" CRT, en heb er absoluut geen spijt van!
        In elk geval succes met je onderzoek en houd ons op de hoogte!

        Pol
        D800, 24-70 2.8, 70-200 2.8 VRII, 60mm 2.8 micro, SB-600 en nog wat 'ouder' materiaal.

        Comment


        • #5
          Re: beeldschermen

          Als je 's-ips' ingeeft als zoekopdracht dan zal je hier veel topics vinden over schermen/raadgevingen...

          wim
          Sony A7RIV - Sony 16-35 f2.8 GM - Tamron 35-150 f2-f2.8 - Tamron 150-500 f5-f6.7 - Metz 54MZ-4i / SCA3302 M9 - Lowepro Slingshot 200AW

          Comment


          • #6
            Re: beeldschermen

            In het maandblad 'chip' dat nu in de winkels ligt staat een test van schermen,

            mvg,

            Wim

            Comment


            • #7
              Re: beeldschermen

              http://www.iiyama.nl/default.asp?SID...=4139&SPCAREA=


              dit is een s-ips scherm 21.3" 1600*1200

              ben er content van

              wel €1000+
              Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
              Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

              Comment


              • #8
                Re: beeldschermen

                Ik ben sinds een maand of 4 in het bezit van de Syncmaster 215 TW.
                Na hem gekalibreerd te hebben, is het een heerlijk scherm om je foto's te bewerken.
                Hierna opsturen naar www.profotonet.nl, en je hebt de perfecte afdruk.

                Gamen doe ik niet zoveel, maar is goed te doen.

                Comment


                • #9
                  Re: beeldschermen

                  Oorspronkelijk geplaatst door patrickt37 Bekijk bericht
                  Ik ben sinds een maand of 4 in het bezit van de Syncmaster 215 TW.
                  Na hem gekalibreerd te hebben, is het een heerlijk scherm om je foto's te bewerken.
                  Hierna opsturen naar www.profotonet.nl, en je hebt de perfecte afdruk.

                  Gamen doe ik niet zoveel, maar is goed te doen.

                  klopt als een bus, en de prijs (465€) vind ik zeker niet zo héél duur eigenlijk.

                  Comment


                  • #10
                    Re: beeldschermen

                    Oorspronkelijk geplaatst door mazoutjen Bekijk bericht
                    klopt als een bus, en de prijs (465€) vind ik zeker niet zo héél duur eigenlijk.
                    Al te krijgen voor €420,-

                    Comment

                    Working...
                    X