Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

EOS 10D pas medio mei leverbaar

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • EOS 10D pas medio mei leverbaar

    Dat hoorde ik van Kamera-Express (goede zaak). Iedereen die zijn D30/60 nu verkoopt moet een tijdje zonder stellen
    Ben blij dat ik mijn E10 nog heb
    Canon EOS-10D
    Tamron 70-210 f2.8 +2x convertor
    Canon 28-135 IS
    Canon 50mm f1.8 mk 1
    Cosina 19-35 voor de benodigde groothoek
    2x Metz MZ54-3 flash

  • #2
    haha het begint al ... eerst eind april, nu midden mei ... we zijn vertrokken, fasten your seatbelts!!
    Do or Do Not - There is no try ...
    www.giantpat.be

    Comment


    • #3
      Ik vraag me af wat Canon bezielt om zo lang niets aan te bieden in dit segment van het DSLR gamma.
      Ze moeten toch echt wel ergens serieus problemen mee gehad hebben. Stel je voor dat Mercedes zijn E serie van de markt zou nemen nadat die pas 2 jaar op de markt zou zijn...en dan een jaar zou wachten vooraleer met het nieuwe model te komen....dat doe je niet.
      m.v.g.
      Jos
      http://www.jos-echelpoels.smugmug.com

      Comment


      • #4
        Hallo Jos,

        Canon had inderdaad een probleem: teveel verkochte D60's en een te lage productiecapaciteit ... .
        Maar je hebt volkomen gelijk wat betreft hun verkoopsstrategie:
        die rammelt aan alle kanten en is geen schoolvoorbeeld van hoe het zou moeten .

        Jaja
        Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
        Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

        Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

        Comment


        • #5
          Originally posted by jaja
          Hallo Jos,

          Canon had inderdaad een probleem: teveel verkochte D60's en een te lage productiecapaciteit ... .
          Maar je hebt volkomen gelijk wat betreft hun verkoopsstrategie:
          die rammelt aan alle kanten en is geen schoolvoorbeeld van hoe het zou moeten .

          Jaja
          Idd, in de verkoop zit het grondig fout bij Canon. Maar toch. Ik heb de indruk dat ze een groot deel van de markt terug ingepikt hebben.

          Vooral in de persfotografie. Waar ze heel wat aandeel aan Nikon verloren hadden. Maar met de komst van de 1D en 1Ds is dat weer veranderd. En ik ben er zeker van dat met de 10D hun aandeel in de digitale fotografie nog verder zal toenemen.

          Hans.
          http://www.sportfotos.be

          Comment


          • #6
            Een grote grote ... ramp. Ik heb een 550-EX flitser en een kleine standaardlens 50 mm F1.8 II een half jaar geleden besteld (sept 2002) en nog altijd weten ze niet wanneer ze kunnen leveren...

            Comment


            • #7
              Niet te geloven.
              De D60 is eigenlijk nooit goed leverbaar geweest. Volgens wat ik opgevangen heb bij Grobet, zijn er uiteindelijk niet zo veel D60s verkocht wegens...leveringsproblemen. Er werden meer D100 en tegenwoordig Fuji S2s verkocht.
              m.v.g.
              Jos
              http://www.jos-echelpoels.smugmug.com

              Comment


              • #8
                Wat kan de echte reden zijn dat een leverancier een product stopt voor er een vervanger is en daarbij (tijdelijk) marktaandeel verliest? Ik kan maar aan 1 reden denken...het product is verlieslatend (en in een economische moeilijke periode is profitability belangrijker dan marktaandeel). Een hoge uitval in de productie zou bvb een reden kunnen zijn.
                Iemand die een betere business reden weet, zegge het.
                m.v.g.
                Jos
                http://www.jos-echelpoels.smugmug.com

                Comment


                • #9
                  De echte reden kom je toch niet te weten.

                  Wat dacht je van: we gebruiken de productiecapaciteit om de opvolger in voldoende mate beschikbaar te hebben bij introductie, of, als de opvolger goedkoper wordt, moet je dan tot de laatste dag de D60 verkopen tegen de normale prijs. Daar zul je als koper van een D60 ook niet blij mee zijn.

                  Tevens is Canon voor haar CMOS productie overgestapt op een compleet nieuwe fabriek. Hierdoor halen ze waarschijnlijk een hoger rendement en dus lagere kosten.

                  Als Canon natuurlijk de prijs voor een D60 500 euro hoger had gemaakt, had er dan niemand geklaagd over beschikbaarheid ?

                  Verder vond ik de vergelijking met een Mercedes ook niet zo terecht. Als ik een nieuwe auto besteld, dan wordt die tegenwoordig meestal pas gemaakt als de bestelling binnen is. Voorraad is duur, en de levertijd is dan vaak ook 2-4 maanden.

                  Ook kan ik niet begrijpen dat iemand een half jaar gaat wachten op een flitser en een standaard lens. Na 1 of 2 maanden ga je toch even verder shoppen, die zijn bij veel zaken normaal op voorraad.

                  Het is allemaal niet zo simpel als wij denken.

                  grtz edelf
                  Canon 1DX, 5D MKIII, EF 50 MKI, 24-70L, EF 11-24 4.0 L, EF 24-105L, EF 300 2.8 IS, EF 400 2.88 S II, EF 70-200 F2.8 F4, 600 EXII, etc

                  Comment


                  • #10
                    ik wacht rustig af. De Olympus E10 die ik nog heb is ook goed. Als ik had gewacht met mijn EOS D30 te verkopen tot de D10 leverbaar is had het me zeker 500 euro gescheeld. Ik zie nu al D60's voor 1600 tot 1800 euro....
                    Canon EOS-10D
                    Tamron 70-210 f2.8 +2x convertor
                    Canon 28-135 IS
                    Canon 50mm f1.8 mk 1
                    Cosina 19-35 voor de benodigde groothoek
                    2x Metz MZ54-3 flash

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by paul
                      Een grote grote ... ramp. Ik heb een 550-EX flitser en een kleine standaardlens 50 mm F1.8 II een half jaar geleden besteld (sept 2002) en nog altijd weten ze niet wanneer ze kunnen leveren...
                      Tja..., toevallig vandaag mijn speedlite 550-EX flitser in ontvangst mogen nemen.

                      Comment


                      • #12
                        Tja, ik vermoed dat je leverancier meeleest.

                        Nou je standaardlens nog....

                        grtz edelf
                        Canon 1DX, 5D MKIII, EF 50 MKI, 24-70L, EF 11-24 4.0 L, EF 24-105L, EF 300 2.8 IS, EF 400 2.88 S II, EF 70-200 F2.8 F4, 600 EXII, etc

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by robbroek
                          Dat hoorde ik van Kamera-Express (goede zaak). Iedereen die zijn D30/60 nu verkoopt moet een tijdje zonder stellen
                          Ben blij dat ik mijn E10 nog heb
                          Als je toch wilt wachten, herfst 2003 komt Olympus met reflex met wisselobjectief, met veel lager prijskaartje.

                          Comment


                          • #14
                            Jammer genoeg niet echt een optie voor mensen als ik met een behoorlijke collectie Canon EF-materiaal... De geruchtenmolen zegt toch dat ook Canon met een goedkopere digitale camera (100D) uit zou komen later op het jaar. Laat ons daar dan maar op hopen zeker?
                            Canon EOS 10D; 50E
                            Canon EF 17-40L; EF 20-35 (te koop); EF 28-105; EF 50 1.8; EF 100 2.0; EF 200 2.8 L
                            Tamron 28-200 LD IF

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by C720
                              Originally posted by robbroek
                              Dat hoorde ik van Kamera-Express (goede zaak). Iedereen die zijn D30/60 nu verkoopt moet een tijdje zonder stellen
                              Ben blij dat ik mijn E10 nog heb
                              Als je toch wilt wachten, herfst 2003 komt Olympus met reflex met wisselobjectief, met veel lager prijskaartje.
                              Eeeeuuuh, Olympus en goedkoop? Denk het niet plus het feit dat je qua lenzen weer vastzit aan Olympus. Bij de andere merken heb je veeeeel meer keuze. Verder zit er weer een kleine CCD in die Olympus en dat geeft vaak mindere resolutie en meer ruis
                              Canon EOS-10D
                              Tamron 70-210 f2.8 +2x convertor
                              Canon 28-135 IS
                              Canon 50mm f1.8 mk 1
                              Cosina 19-35 voor de benodigde groothoek
                              2x Metz MZ54-3 flash

                              Comment

                              Working...
                              X