Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

zoek gepast allround objectief voor mijn canon eos 20d

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • zoek gepast allround objectief voor mijn canon eos 20d

    ik zou graag een beetje consequent willen zijn naar de kwaliteit van body en objectief. Het objectief zal ik voornamelijk gebruiken om architectuur en portretten te nemen maar ook om vakantiefotos te trekken. Enige aanraders?? Ik heb wel al een lichtsterke sigma op het oog voor een aardige prijs ( ben nog student!!) namelijk de Sigma 28-105 2.8/4 ASPHERICAL - Canon DSLR. Iemand er vertrouwd mee? Alvast bedankt voor jullie reacties!

    mvg.,
    Pieter

  • #2
    Re: zoek gepast allround objectief voor mijn canon eos 20d

    Die 28-105 gaat niet breed genoeg zijn als je architectuur wilt fotograferen. Op je 20d crop-body is dat een 45-168 lens, dus wel ideaal voor portretten maar allesbehalve een "wandellens".

    Al eens aan de EF 17-85 IS gedacht?
    Of een lichtsterkere optie: de sigma 17-70 2.8-4.5.
    http://francks.wordpress.com

    Comment


    • #3
      Re: zoek gepast allround objectief voor mijn canon eos 20d

      Inderdaad, zoals HDS reeds zegt is deze lens zeker niet breed genoeg... Je kan eerder wat tele missen dan breedhoek als het gaat om een allround objectief. Ikzelf heb de 17-85 IS van Canon en ben er zeer tevreden van; wil je een lichtsterkere oplossing voor een relatief lage prijs zou je de tamron 17-50 2.8 kunnen overwegen; dit zou ook een goed en scherp objectief zijn.

      Comment

      Working...
      X