Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ik kan niet kiezen, welke lens voor algemeen gebruik?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Ik kan niet kiezen, welke lens voor algemeen gebruik?

    Ik heb beslist om een 400d body te kopen, omwille dat ik iets meer wil geven voor een goeie lens! Nu kan ik echt niet beslissen, ik zou hem willen gebruiken voor familie, architectuur en wat portret. Welk lens raden jullie mij aan? Ik heb een €700 voor een lens...
    Huur mijn fotostudio
    Jan Cornelis Photography

  • #2
    Re: Ik kan niet kiezen, welke lens voor algemeen gebruik?

    Hangt natuurlijk af van je budget
    Ik heb de tamron 28-75 2.8, ben er zeer tevreden van.
    Zeer goede lens prijs kwaliteit.
    www.knfotostudio.be

    Comment


    • #3
      Re: Ik kan niet kiezen, welke lens voor algemeen gebruik?

      Had ook eerst mijn gedacht op de tamron 28-75 gezet omdat ie een diafragmamogelijkheid van 2.8 heeft over het hele bereik , maar aan de andere kant mis je dan misschien wel de breedhoek? Ik denk erover de sigma 17-70 aan te schaffen, al ben ik er ook nog niet echt uit. Of misschien de Tamron 17-50 f/2.8 Moeilijke keuze nietwaar...
      Always happy to learn !

      Comment


      • #4
        Re: Ik kan niet kiezen, welke lens voor algemeen gebruik?

        Canon 17-40, uitstekend optisch glas, heel stevig, stof en spatwaterdicht
        Heeft een maximum diafragma van F4, dus voor binnen iets minder, minder lichtsterk dan de eerder genoemde 2.8 lenzen,
        maar voor mij de beste koop sinds jaren. Met 28mm heb ik persoonlijk - en velen delen deze mening - op een cropfactor body
        veel te weinig breedhoek, en meer groothoek vind ik belangrijker dan minder tele. Probeer in alle geval niet naar superzooms
        te gaan, dat zal je snel beklagen.

        Comment


        • #5
          Re: Ik kan niet kiezen, welke lens voor algemeen gebruik?

          Tamron 17-50 2.8 , scherp, lichtsterk, zowel breedhoek als portret mogelijkheid en goedkoop. De 28-75 heeft te weinig breedhoek en met de 17-40L portretfoto’s maken is ook niet echt dat.
          Een andere optie is de Sigma 17-70 , wel geen ervaring mee.
          Wat eventueel ook een optie zou kunnen zijn is een 17-40L en een 50mm1.8 erbij kopen, kom je met je 700 euro net toe en heb je een optisch heel goede set!
          1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

          Comment


          • #6
            Re: Ik kan niet kiezen, welke lens voor algemeen gebruik?

            Iedereen bedankt voor de reactie, gisteren ben ik mijn setje gaan bestellen! 400d + kitlens 18-55mm... Ik heb nog even met die verkoper, zelf fotogroof voor reeds 17 jaar, gepraat en hij zei van ja: die kosten van die kitlens zijn echt zo weinig en test die eerst even uit. Daarna kan je nog zien welke lens je wil nemen...

            Toch bedankt voor de posts, ik hoop dat ik snel mijn eerste foto's kan posten!
            Huur mijn fotostudio
            Jan Cornelis Photography

            Comment


            • #7
              Re: Ik kan niet kiezen, welke lens voor algemeen gebruik?

              Oorspronkelijk geplaatst door Corneel Bekijk bericht
              Iedereen bedankt voor de reactie, gisteren ben ik mijn setje gaan bestellen! 400d + kitlens 18-55mm... Ik heb nog even met die verkoper, zelf fotogroof voor reeds 17 jaar, gepraat en hij zei van ja: die kosten van die kitlens zijn echt zo weinig en test die eerst even uit. Daarna kan je nog zien welke lens je wil nemen...

              Toch bedankt voor de posts, ik hoop dat ik snel mijn eerste foto's kan posten!
              dat is dan een heel goede verkoper.
              grt,bouk.
              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

              Comment

              Working...
              X