Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

aanvulling beginnerslenzen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • aanvulling beginnerslenzen

    ik zou m'n huidige lenzen willen aanvullen met een zoom met een groter bereik.

    ik heb nu de kitlenzen van m'n nikon D50, 18-55 en de 55-200 waar ik best tevreden over ben.

    nu zou ik deze willen aanvullen met een tamron 200-400 die ik tweedehands kan kopen voor een kleine 200€.

    aangezien ik nog volop aan het leren ben, maar toch ook graag al eens het veld wil intrekken om mooie plaatjes te schieten van (roof)vogels zou ik een groter zoom bereik willen.


    graag julie tips of bedenkingen...
    Nikon D90 - Nikon AF-S DX 18-105mm f/3.5-5.6 G ED VR

  • #2
    Re: aanvulling beginnerslenzen

    Die Tamron is wel een ouder type, en dan moet je altijd eerst testen of ze wel werkt op een nieuwe DSLR. Als ze werkt, dan is 200 euro niet teveel.

    Volgens wat ik erover terug kan vinden is ze wel scherp, maar werkt de AF eerder traag.

    Eerst testen dus, en dan kan je beslissen of je ze koopt .

    Maar zelfs met 400mm is het heel moeilijk om vogels te fotograferen als je geen schuiltentje of iets dergelijks gebruikt.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: aanvulling beginnerslenzen

      aan de beperkte reacties te merken mag ik besluiten dat deze lens niet echt een succesnummer is...
      Nikon D90 - Nikon AF-S DX 18-105mm f/3.5-5.6 G ED VR

      Comment


      • #4
        Re: aanvulling beginnerslenzen

        Of dat niet veel mensen ervaring hebben met deze lens...

        Ik ben zelf bijvoorbeeld niet geneigd om iets met een brandpuntafstand groter dan 300mm te kopen, ik kan mij amper gelegenheden indenken wanneer ik dat nodig zou hebben
        ---
        Pogingen om iets op de gevoelige plaat/sensor vast te leggen:
        http://picasaweb.google.com/arnout.swinnen

        Comment


        • #5
          Re: aanvulling beginnerslenzen

          Oorspronkelijk geplaatst door Fieldmarshall Bekijk bericht
          Of dat niet veel mensen ervaring hebben met deze lens...
          Ja. Ik heb er zelf ook nog nooit mee gewerkt, maar ik heb wel iemand in de familie die er al jaren heel tevreden van is. Wat snelheid betreft: het is geen HSM, maar toch nog snel genoeg om de meeste onderwerpen goed vast te leggen.
          "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

          Comment


          • #6
            Re: aanvulling beginnerslenzen

            de reden dat ik deze zou aankopen is net omdat m'n 55-200 niet altijd toereikend is...

            ik kan de lens (in goede staat) kopen voor 200€ met al de toebehoren (lensdoppen, UV filter en lowepro lenstas)

            de echte zoomobjectieven zijn voor mij onbetaalbaar, dit zou dus eigenlijk gewoon betaalbaar alternatief zijn. verwacht ook geen wereldprestaties, maar kan hiermee hopelijk wel de beginselen leren van het tele-fotograferen.
            Nikon D90 - Nikon AF-S DX 18-105mm f/3.5-5.6 G ED VR

            Comment

            Working...
            X