Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

canon fd of ef lenzen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • canon fd of ef lenzen

    hallo,

    ik heb een hele domme vraag, hopelijk kan iemand mij helpen.

    ik heb een eos 350d en analoog toestel eos 300 .
    ik vroeg mij af of de fd lenzen ook passen op deze toestel , en zo nee waarom dan eigenlijk niet , of voor welke ze dan wel dienen...

    hartelijk dank voor het antwoord!

    Valerie

  • #2
    Re: canon fd of ef lenzen

    Oorspronkelijk geplaatst door valerie Bekijk bericht
    hallo,

    ik heb een hele domme vraag, hopelijk kan iemand mij helpen.

    ik heb een eos 350d en analoog toestel eos 300 .
    ik vroeg mij af of de fd lenzen ook passen op deze toestel , en zo nee waarom dan eigenlijk niet , of voor welke ze dan wel dienen...

    hartelijk dank voor het antwoord!

    Valerie
    Uw vraag is niet dom.
    Wat wél dom is, is dat Canon destijds de vatting zodanig heeft gewijzigd dat bezitters van FD-objectieven, deze niet meer kunnen gebruiken op EOS e.d..
    Er bestaan wel adapters (via I-net) maar deze blijken toch geen succes te zijn om verschillende redenen... Canon heeft ze zelf niet (meer)...

    Comment


    • #3
      Re: canon fd of ef lenzen

      Op BD zijn er hierover al een aantal keer dingen geschreven

      Heb vroeger voor mijn 300D ook zo'n adapter gehad omdat ik van mijn vader een aantal FD lenzen had geërfd. Om mijn toestel te leren kennen en een beetje te spelen was deze adapter wel goed.

      Je verliest natuurlijk wel autofocus.


      Bij SRB UK kun je zo'n adapters gemakkelijk vinden en bestellen.

      www.srbfilm.co.uk

      Ze kosten nu ongeveer 50£ (zonder verzending). Als je reeds een arsenaal EF lenzen hebt zou ik dit niet doen, maar als je toch een aantal FD lenzen hebt en je moet je camera en lenzen nog goed leren kennen dan is dit misschien de moeite waard.

      Tegenwoordig kun je denk ik beter een setje kitlenzen nemen dan zo'n adapter.

      Mvg

      Steven
      1DMkII/IV + 40D + Glas + Light + Storage

      Comment


      • #4
        Re: canon fd of ef lenzen

        Je kan zo'n adapter vinden op veel plaatsen.
        Ik had er eentje van "the lord of the lens" in New York USA, te vinden via e-bay.
        Doet zijn werk, wil zeggen de FD lenzen passen op EOS body, maar het blijft behelpen, je hebt inderdaad geen autofocus, en scherpstellen op de spiegel is niet eenvoudig met een telelens bvb. Voor macro is dit natuurlijk minder een probleem.
        Wil je een goede raad zonder te veel uit te geven?: besteed die € 50 aan een tweedehands lens met autofocus.
        mvg
        Filip

        Comment


        • #5
          Re: canon fd of ef lenzen

          hartelijk dank voor jullie uitleg,
          snap nu eindelijk eens goed hoe het ef/fd systeem werkt!

          Valerie

          Comment

          Working...
          X