Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

website partyfotografie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • website partyfotografie

    beste,

    Ik heb nu al enkele feestjes foto's mogen maken. Ik moet zeggen dat dit mij zeer goed bevalt. Daarom heb ik vlug een site samengestoken waar ik deze foto's op kan plaatsen.
    Vorig weekend waren de zwinnefeesten met zohra, abn en maalik, en heb van de gasten veel goede commentaren gekregen, zeker van de projectie op de avond zelf. Momenteel heb ik nog een 3tal partys op de kalender staan. Ik doe alles vrijwillig, ervaring opdoen is voor mij belangrijker op deze moment.



    laat even je mening na.
    bedankt

  • #2
    Re: website partyfotografie

    Goh,het zijn er wel veel hé
    Ik doe het ook af en toe en om de sfeer in de foto's te houden moet je echt werken. Persoonlijk hou ik niet van geposeerde foto's op feestjes maar wanneer de alcohol is in de man ...
    Voor mezelf kieper ik de wazige/over- en onderbelichte de prullebak in zodat ik er al niet te veel over hou. Ik hou er dan minder dan 1/3 van over.
    Ik zie hier enkele hele goeie maar ook wat mindere (ik ben ook maar tot ergens achter in de 100 gegaan hoor ). Het is en blijft natuurlijk de hele tijd wikken en wegen om er een goeie foto uit te krijgen met die wisselende belichting.
    Zelf ga ik niet lager dan 1/30ste en diafragma ook niet kleiner dan 2.8 en flits (indien nodig) steeds op 2de gordijn. Volledig manueel en dan maar afhankelijk van de omgeving spelen met het diafragma en iso.

    Wel ideaal om ervaring op te doen dus doe verder en pas goed op uw gerief want daar is precies heel wat gerstenat verzet geweest.

    Dixie
    ooit ... .

    Comment


    • #3
      Re: website partyfotografie

      Het zijn er inderdaad zeer veel
      Maak eens een grondige selectie en beperk je tot de beste, beter 10 goede dan 100 slechte. Ik heb het ook opgegeven naar de eerste 40... Er zitten er heel goede tussen die helaas verdwijnen in de grote massa. Foto's die ik zeker al zou weglaten zijn die van mensen die hun gezicht verbergen (handen/bierglazen...) en reeksen van dezelfde perso(o)n(en) met enkel seconden tussen. Jij kiest de beste eruit, niet zij...
      Last edited by Steven_V; 14 maart 2007, 12:42.
      Nikon D80 / Sony DSC-H5

      Comment


      • #4
        Re: website partyfotografie

        Ik zou proberen wat minder hard te flitsen en proberen de leegtes van de zaal te verbergen. Op die manier lijkt het al veel drukker en gezelliger ;-)
        Als je kijkt is het in versuz, slices (of eender waar ik kom in hasselt) altijd goed bevolkt, en dat maakt net de sfeer op zo'n fuif of feest dus proberen meer de mensen zo te trekken dat er altijd nog mensen op de achtergrond staan (het is trouwens ook leuk voor de mensen op de achtergrond als ze hunzelf onverwacht ergens op een foto zien staan )

        Groetjes

        Comment


        • #5
          Re: website partyfotografie

          Kickje....

          eens kijken of jullie vinden of ik vorderingen gemaakt heb

          Comment


          • #6
            Re: website partyfotografie

            Banner van je site kleiner maken, je image staat er nu 1,5 keer op

            Ziet er al een stuk beter uit, toch zou ik nog iets meer selecteren uit de dubbele (die met enkele seconde ertussen).

            Deze keer ben ik wel tot het einde geraakt van Krakrock
            Nikon D80 / Sony DSC-H5

            Comment


            • #7
              Re: website partyfotografie

              Oorspronkelijk geplaatst door Steven_V Bekijk bericht
              Banner van je site kleiner maken, je image staat er nu 1,5 keer op

              Ziet er al een stuk beter uit, toch zou ik nog iets meer selecteren uit de dubbele (die met enkele seconde ertussen).

              Deze keer ben ik wel tot het einde geraakt van Krakrock
              Wat bedoel je juist met die banner? Hier staat hij er goed op, ik heb hem idd verkleind tegenover het origineel. Met welke browser kijk je? (in IE7 en FF2 zou hij er normaal moeten opstaan).

              Idd, in mijn eerste reeksen had ik totaal geen aandacht aan de dubbele foto's. Het is pas in mijn laatste reeksen dat ik hier meer en meer aandacht aan besteed. Liever 10 goede dan 100 slechte. Ik heb alleen geen tijd en zin om mijn oude reeksen opnieuw te gaan selecteren.

              Comment


              • #8
                Re: website partyfotografie

                Firefox2 staat hij goed, IE6 staat hij fout.
                Kan niet controleren met IE7, heb en wil ik niet installeren
                Nikon D80 / Sony DSC-H5

                Comment

                Working...
                X