Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Communiekantje en welke lens ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Communiekantje en welke lens ?

    Binnenkort wil ik een communiereportage maken van mijn zoontje.
    Het is de bedoeling om shots te maken in bosrijke omgeving.
    Ik vraag mij af welke (betaalbare) lens het beste geschikt is voor portretfotografie (buiten en dus niet in een studio)
    Wie weet raad?
    Homo Sapiens Pentaxiensis

  • #2
    Re: Communiekantje en welke lens ?

    Ik schiet communies altijd met de 80-200. geeft je buiten ten voete uit ook de mogelijkheid close ups met beperkte DOF te maken Vergeet niet dat het over je communicant gaat en niet over het bos

    Comment


    • #3
      Re: Communiekantje en welke lens ?

      Een macro-objectief is meestal lichtsterk genoeg om een beperkte dof te krijgen.
      Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

      Comment


      • #4
        Re: Communiekantje en welke lens ?

        Zeker geen slecht idee om een macro lens te nemen voor portretten. De Tamron 90mm en Tokina 100mm zijn beide prima.
        Sony en Olympus
        Fotoseries

        Comment


        • #5
          Re: Communiekantje en welke lens ?

          Als je buiten foto's maakt, dan moet dat perfect lukken met de lenzen die je al hebt. Het is pas wanneer de omstandigheden wat slechter worden, en dat is meestal als je binnen foto's wil maken, dat het moeilijker wordt. En dan heb je lichtsterker (en ook duurder) materiaal nodig om goede resultaten te krijgen.

          Ik heb vorig jaar de Canon 24-105 L IS gebruikt voor communiefoto's, maar dat had ik even goed met een goedkopere lens kunnen doen (maar die heb ik niet in dat bereik ).
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

          Comment


          • #6
            Re: Communiekantje en welke lens ?

            Ik heb ook wel 'ns wat communiereportage gedaan met een combinatie van een canon 28-135 3,5-5,6 en een canon 70-200 4L. Het meerendeel van de foto's heb ik met de laatstgenoemde genomen, maar ik kan me voorstellen dat je meer groothoek wil in een bosrijke omgeving – je zal wel iets van die bomen willen laten zien dan alleen maar wat stukken stam. Die 28-135 vind je voor een 450 à 500 euro. De 70-200 kan je voor minder dan 700 euro vinden.

            Resultaat kan je zien op mensenverzamelaar en doorklikken op een van de twee albums.

            PS: Ik zie dat je met een Pentax fotografeert ipv met een Canon... Black B@ndit heeft me even in de war gebracht met de 24-105. Specifiek voor Pentax ben ik niet bekwaam om suggesties te doen, vrees ik.
            Voeten hoeven de grond niet te raken voor wie in gedachten stapt.

            Comment


            • #7
              Re: Communiekantje en welke lens ?

              Maakt allemaal niks uit. Je kan met elke lens communiefoto's maken en zeker met de lenzen die je al hebt. Wees creatief. Roeien met de riemen die je hebt is de beste leerschool.
              ______
              www.vue.photo

              Comment


              • #8
                Re: Communiekantje en welke lens ?

                Simplephotography heeft helemaal gelijk.

                Wat ik je eventueel wel kan aanraden is een 135mm F2.8 te gebruiken (wel enkel voor portretten).
                Dit is een manueel objectiefje wat ik het liefst gebruikte op mijn Pentax ist DL.
                Het toeval wilt zelfs dat ik eentje heb wat je kan lenen.
                Ik heb ook een 70-210 (sigma) die ook heel mooie dof geeft (die kan je ook lenen).

                Je laat maar iets weten, liefst via PM

                Comment


                • #9
                  Re: Communiekantje en welke lens ?

                  Als je die lenzen natuurlijk kan lenen, is dat wel mooi meegenomen. In dat geval zou ik niet aarzelen en die 135mm gebruiken. Akelig scherp en gruwelijk mooie bokeh. Bij Canon toch, en voor Pentax zal dat niet anders zijn. Maar nogmaals: je kan met elke lens mooie foto's maken.
                  ______
                  www.vue.photo

                  Comment


                  • #10
                    Re: Communiekantje en welke lens ?

                    Ik heb nog een manuele 70-200 mm van pentax liggen. Een prachtig stukje glas !

                    Erwin
                    Nikon D70, D300s / nikkor 70-200 VR / extender 1.7/ SB800 / lowepro compu trekker AW / ...
                    http://album.zoom.nl/user/lindberg/

                    Comment


                    • #11
                      Re: Communiekantje en welke lens ?

                      Bedankt voor de fijne tips
                      Homo Sapiens Pentaxiensis

                      Comment

                      Working...
                      X