Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

City trip: lichtsterke prime of UWA?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • City trip: lichtsterke prime of UWA?

    Begin april ga ik op city trip naar Lissabon. Momenteel heb ik mijn 24-105 lens icm met een 30D. Nu zou ik nog een andere lens willen meenemen, maar twijfel tussen:
    • Canon 85 f1.8
    • Sigma/Tokina 10-20/12-24


    Iemand tips?
    ...Canon EOS D...
    .:Mijn website in opbouw:.

  • #2
    Re: City trip: lichtsterke prime of UWA?

    City?
    UWA, zonder twijfel...

    Comment


    • #3
      Re: City trip: lichtsterke prime of UWA?

      Wij zijn vorig jaar in september naar Barcelona geweest , ik had mee een Tokina 12-24 , 24-105L en 70-200 en ik heb me doodgeërgerd aan het feit dat ik veel te veel moest wisselen ts die Tokina en die 24-105L. Die 24-105 is een prachtige lens maar op een cropcamera te weinig breedhoek om een alrounder te zijn, ik heb ze dan ook ingewisseld voor een EF-S 17-55 IS en dit is echt een verademing voor citytripjes ! mss is de Tamron 17-50 een goedkoper alternatief?
      1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

      Comment


      • #4
        Re: City trip: lichtsterke prime of UWA?

        ik twijfel zelf ook steeds wat mee te nemen

        normaal heb je in Lissabon wel voldoende licht, dus zou ik die 85 1.8 niet echt aanraden (overlapping!) en je mankeert idd. wel wat breedhoek met 24-105.

        grtz,

        Happyboedha
        Sony A700

        Comment


        • #5
          Re: City trip: lichtsterke prime of UWA?

          Ik was eerder aan het denken aan die lichtsterke prime voor mooie close-ups en portretjes met kleine DOF...

          Toch nog eens effe nadenken...
          ...Canon EOS D...
          .:Mijn website in opbouw:.

          Comment


          • #6
            Re: City trip: lichtsterke prime of UWA?

            ja, hangt er eigenlijk vnl. van af wat je fotografisch het belangrijkste vindt: portretjes of architectuur/landschappen.
            voor het ene idd. lichtsterke prime, voor het andere de breedhoek.
            dus...
            moeilijk te zeggen, hangt van jezelf af

            grtz,

            happyboedha
            Sony A700

            Comment


            • #7
              Re: City trip: lichtsterke prime of UWA?

              Ik dacht al dat mijn lens niet de meest voor zo'n city trips... Aangezien mijn budget momenteel niet bijster groot is zal ik

              of een 5D moeten huren

              of een 17-40 f4 huren en een 50mm prime kopen.

              Wat denken jullie dat hieruit het leuktste/beste zou zijn?
              Last edited by mitChill; 12 maart 2007, 15:12.
              ...Canon EOS D...
              .:Mijn website in opbouw:.

              Comment


              • #8
                Re: City trip: lichtsterke prime of UWA?

                Ik kan beamen dat de 85mm een uitstekende portretlens is.

                Ik heb hem wel eerder gekocht voor indoorfotografie (vb. optredens in lichtarme omstandigheden) omwille van zijn F 1.8. en zijn bovendien relatieve lage prijs (kijk maar eens naar andere lenzen rond deze F-waarde)

                voor een citytrip is deze prime toch wat minder geschikt, dan lijkt een 85mm toch wel een vreemde keuze, volgens mijn bescheiden mening is een zoomlens tussen de 20mm en de 70mm misschien beter geschikt..

                Veel plezier nog en succes ermee!
                Gaab
                EOS 30D Canon EF 70-200mm 1:4 L USM + Canon EF 85mm F1.8 USM + Tokina 12-24mm F4

                Comment


                • #9
                  Re: City trip: lichtsterke prime of UWA?

                  Vorig voorjaar was ik heel gelukkig dat ik mijn Sigma 10-20 bij me had toen ik Parijs was, voor in de Notre Dame, maar in Lissabon zal ongetwijfeld ook zoiets staan, is er echt niets mooiers.

                  2 jaar geleden had ik op vakantie in Arhgentinië een 18-200 bij me en toen miste ik de nog niet gekochte 10-20.
                  Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                  Comment


                  • #10
                    Re: City trip: lichtsterke prime of UWA?

                    ook ineens de reden waarom ik de Tokina 12-24mm vorige week heb gekocht, maar toch...je moet houden van breeeeeeeeeed
                    Gaab
                    EOS 30D Canon EF 70-200mm 1:4 L USM + Canon EF 85mm F1.8 USM + Tokina 12-24mm F4

                    Comment

                    Working...
                    X