Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nikkor lens

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • nikkor lens

    Ik ben van plan een nikon d40 te kopen, maar twijfel nog met welke lens. Ik heb bij konijnenberg een actie gezien voor de d40 met de nikor 18-135mm. Ofwel koop ik de kitlens samen met de 18-200mm. Is het prijsverschil tussen de 18-135mm en de 18-200mm gerechtvaardigd?
    Het is vooral bedoeld voor allerlei reisfotografie, zowel voor citytrips, berglandschappen als mens en dier. Of koop ik beter 2 verschillende lenzen?

  • #2
    Re: nikkor lens

    Ik heb een D70 s en gebruik vooral mijn 18-200mm VR.
    Een all-round lens die ik 2de hands heb gekocht voor 545 €. (nieuw iets van 800€ denk ik.)
    Ik ben daar zeer tevreden over en het gedoe met verschillende lensen heb ik dan niet. Mijn 50mm 1.8 gebruik ik enkel voor binnenshuis zonder flits.

    Comment


    • #3
      Re: nikkor lens

      Het verschil tussen de 18-135 en 18-200 is vooral dat de 18-200 "VR" (optische stabilisatie) heeft. Dat maakt dat de twee moeilijk te vergelijken zijn.
      De 18-200 wordt meestal een reislens genoemd, dus voor wat u specifieerde lijkt ze ideaal te zijn.
      http://francks.wordpress.com

      Comment


      • #4
        Re: nikkor lens

        Vrij eenvoudig hoor

        - primeert beeldkwaliteit : van de 18-200 reeksen afblijven en degelijk objectieven kopen (nadeel => veel gewicht, veel wisselen, veel euros kwijt)

        - primeert gebruiksgemak : de 18-200 VR kopen (nadeel => meer vervorming, niet supersnel, niet lichtsterk)

        Mvg,
        TravelToy
        www.christian-bailleul.be | Blog

        Comment

        Working...
        X