Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ook ik een macro lens

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Ook ik een macro lens

    Hoi allen,
    Ook ik overweeg een macro lens aan te schaffen. daar toch wel een beetje liefde voor fotografie ligt. Nu overweeg ik de sigma 105mm...De camera die ik heb is een canon eos 400d, ben niet prof, maar heb wel heel veel liefde voor fotografie. Zoek al weken op het net en de sigma blijft er goed uit komen.
    Wie o wie bevestigd mijn keuze?
    wie is er bekend met die lens? En wie heeft eventueel tips e.d voor mij omtrend het macro fotograferen?????
    alvast heel erg bedankt!!!!!!
    Groetjes Knofje3116
    Een dag niet gefotografeerd, is een dag niet geleerd..Canon 400D, sigma 105mm, sigma 50-500,de kitlens, en een rugzak die te zwaar is...

  • #2
    Re: Ook ik een macro lens

    Hoi,

    ik heb ze sinds kort en ben er heel tevreden over.
    Ik heb ze nog niet echt op macro uitgeprobeerd, maar gewone foto's zijn haarscherp.

    mvg

    Comment


    • #3
      Re: Ook ik een macro lens

      Ik heb ze een het is heel goede lens, zeer scherp, wel traag als de meeste macrolenzen. Als macrofotografie echter je interesse is zou ik voor de Sigma 150mm 2.8 gaan. Is net nog iets beter en vooral : die heeft een comfortabelere werkafstand.
      fotosite

      Comment


      • #4
        Re: Ook ik een macro lens

        Zelf heb ik de 150 mm en ben er zeer tevreden van.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

        Comment


        • #5
          Re: Ook ik een macro lens

          gelukkig jullie bevestigen mijn keuze!!! Ik denk dat ik voor de sigma 105mm ga..

          Bedankt
          Een dag niet gefotografeerd, is een dag niet geleerd..Canon 400D, sigma 105mm, sigma 50-500,de kitlens, en een rugzak die te zwaar is...

          Comment


          • #6
            Re: Ook ik een macro lens

            Oorspronkelijk geplaatst door knofje3116 Bekijk bericht
            gelukkig jullie bevestigen mijn keuze!!! Ik denk dat ik voor de sigma 105mm ga..

            Bedankt
            Bekijk de vlinder -en libel fotos in mijn webalbum eens. Bijna allemaal met de Sigma 105 gemaakt, meestal gebruik ik wel MF.
            David Leemans
            Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

            Comment


            • #7
              Re: Ook ik een macro lens

              @ David,
              Wat is een mf?

              Ik weet het ik ben erg......
              Daarvoor ben ik op dit forum, om te leren.

              Bedankt alvast
              Een dag niet gefotografeerd, is een dag niet geleerd..Canon 400D, sigma 105mm, sigma 50-500,de kitlens, en een rugzak die te zwaar is...

              Comment


              • #8
                Re: Ook ik een macro lens

                Oorspronkelijk geplaatst door knofje3116 Bekijk bericht
                @ David,
                Wat is een mf?
                MF= manuele focus. Ik zit dus meesal zelf aan die focusring te draaien, ipv het autofocus mechanisme zijn werk te laten doen.
                David Leemans
                Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

                Comment


                • #9
                  Re: Ook ik een macro lens

                  Macrofobie Manueel scherpstelling
                  M8, 28/2.0, 35/2.0, Tri-Elmar 16-18-21/4.0 - 1DsII, 5D, 16-35/2.8L, 35/1.4L, 50/1.4, 85/1.2L, 135/2.0L, 200/2.8L. Canon? Never thought I can...

                  Comment


                  • #10
                    Re: Ook ik een macro lens

                    @starengine.....

                    Wat knip jij dan voornamelijk met de macrolens?
                    Ik heb al ergenes gelezen dat die lens ook heel geschikt is voor portretfotografie.


                    Hij is onderweg( de sigma 105mm) zaterdag kunnen we gaan knippen....mits het weer goed is..Aan de rondvliegende insecten zal het niet liggen die zijn er in overvloed.


                    groetjes Knof.
                    Een dag niet gefotografeerd, is een dag niet geleerd..Canon 400D, sigma 105mm, sigma 50-500,de kitlens, en een rugzak die te zwaar is...

                    Comment

                    Working...
                    X