Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

HELPPP !! Probleem bij plaatsen van foto op comp !

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • HELPPP !! Probleem bij plaatsen van foto op comp !

    Kan er mij alsjeblieft iemand helpen?

    Als ik foto's heb getrokken met mn camera(BenQ DC 2300), en ik zet ze dan op de comp dan hebben die bv de bestandsnaam pic_001 , pic_002 , pic_003 , ..

    Daarna verwijder ik de foto's op mn camera.. Als ik er dan nieuwe trek, en ik wil die op de comp zetten, dan hebben die foto's ook de bestandsnaam pic_001 , pic_002 , pic_003 , ..

    En dan vraagt windows of ik foto één wil vervangen door foto één..

    Weten jullie niet hoe ik dit kan vermijden?

    Dus dat ik al mijn foto's in één mapje kan plaatsen zonder te moeten vervangen, of zonder telkens de bestandsnaam te vervangen?

    Alvast bedankt..

    Matthi

  • #2
    Waarom alles in 1 mapje? Ik vrees toch dat je zult moeten "renamen"of anders toch een nieuw mapje/folder maakt. Als het een map is met de datum en diezelfde dag heb je nogeens foto's maak je bv nog een map met diezelfde datum met bv _2 erachter.Dit zou een optie zijn. Maar hier zitten de echte ervaren jongens/meisjes dus benieuwd hoe die het doen.
    EP

    Comment


    • #3
      Originally posted by Matthi
      Dus dat ik al mijn foto's in één mapje kan plaatsen zonder te moeten vervangen, of zonder telkens de bestandsnaam te vervangen?
      Waarom wil je alles in 1 map ?? Een betere manier is om per foto-sessie een nieuwe map aan te maken en die een veelzeggende naam te geven (en eventueel daar zelfs de datum in te verwerken, bvb. Vakantie-150802).
      Wanneer je dan uiteindelijk toch alle foto's wil, kun je nog altijd gebruik maken van Windows' Search/Zoek functionaliteit om bvb alle .jpg files te zoeken. In Windows XP kun je zelfs van het zoekresultaat onmiddellijk een slideshow maken.

      Henk

      PS: in sommige camera's kun je overigens ook instellen dat hij moet blijven doornummeren. Maar aan het merk van je camera te horen, en de namen van de files, betwijfel ik of dat bij de jouwe het geval zal zijn.

      Comment


      • #4
        Ik wou hetzelfde kommentaar geven dan HenkVW, bij de meeste toestelletjes kan je in de optielijst aangeven of hij moet blijven doornummeren of telkens opnieuw beginnen ... Het kan misschien ook opgelost worden door de manier waarop je de foto's naar de PC brengt. Sommige software nummert op zichzelf (bij mij is dat het geval bv maar ik werk met WinXP).
        mvg,
        Giant Pat

        Aanvulling : als je een beetje kan programmeren kan je het ook zo oplossen ... je creëert een werkdirectory waar je de foto's steeds uit het toestel haalt. Dan selecteer je de foto's (misschien doe je er een aantal minder gelukte weg) en dan gebruik je een zelfgeschreven programmatje dat gaat kijken in je normale directory is, naar het laatst gebruikte nummer, en dan hernoem je elke file en verplaats je hem naar die directory met behulp van een teller... klinkt moeilijk maar is het echt niet ...
        Do or Do Not - There is no try ...
        www.giantpat.be

        Comment


        • #5
          Ja, ok..

          Zal dat doen..

          Alvast bedankt voor de hulp !!

          Matthi

          Comment


          • #6
            Ja, ik werk ook met XP..

            Maar ik gebruik geen software om mn foto's op de comp te zetten.. Gewoon in mn USB poort pluggen, en dan komt er op--> verwisselbare schijf..

            En dan gewoon foto's selecteren, kopieren, en plakken in de gewenste map..

            Matthi

            Comment


            • #7
              Progammeren is een optie maar niet echt noodzakelijk
              met het volgend freewaartje kan je alles aanpassen wat je wil
              http://www.1-4a.com/rename/

              Jepe
              BD0497BE : Nikon body + glas
              www.RudyVerrijt.info

              Comment


              • #8
                or een heel eenvoudig maar zeer handig programma'tje Ofotonow van www.ofoto.com . Downloader,automatisch in te stellen, instellen bij preferences-advanced-Photostorage settings in te stellen. Evt te kiezen dat hij steeds de foto's van de zelfde dag aut. in andere folder plaats of vraagt voor naam . Probeer het! It is free!
                EP

                Comment

                Working...
                X