Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon EF 24-70mm F 2.8 L IS USM OF Canon EF 24-105 mm F 4 L IS USM

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon EF 24-70mm F 2.8 L IS USM OF Canon EF 24-105 mm F 4 L IS USM

    Zoals het bericht al laat zien twijfel ik tussen deze lenzen, beide hebben ze iets waarvoor ik zou willen gaan dus moeilijke keuze. De eerste heeft F 2.8 de andere lens heeft dan weer het voordeel van het 105 bereik + ietsje minder zwaar.

    Mijn vraag aan jullie, hebben jullie ervaring met deze lensen?
    Hebben jullie ook voor die moeilijke keuze gestaan en zo ja wat hebben jullie gekozen en vooral waarom?

    Wie weet zie ik nog verschillende dingen over het hoofd

    Mijn bedoeling van deze vraag aan jullie is om een discussie te verkrijgen die echt enkel over deze twee lenzen gaat. Niet over het prijsverschil want dat weet ik dat de f2.8 duurder is, maar ik vind als je toch overgaat op de aankoop van zo'n L lens je niet over dit prijsverschil mag struikelen. Bedoeling is dat dit mijn standaardlens zou worden.

    alvast bedankt

    groeten

    Björn
    Last edited by Björn W; 9 maart 2007, 17:00.
    Groeten Björn

  • #2
    Re: Canon EF 24-70mm F 2.8 L USM OF Canon EF 24-105 mm F 4 L USM

    Oorspronkelijk geplaatst door Björn W Bekijk bericht
    Wie weet zie ik nog verschillende dingen over het hoofd
    IS.

    Het is niet de eerste keer dat deze vraag wordt gesteld.

    Dit zijn reviews van deze 2 lenzen.




    Is the Canon EF 24-70mm f/2.8L USM Lens right for you? Learn all you need to know in The-Digital-Picture.com's review!

    Is the Canon EF 24-105mm f/4L IS USM Lens right for you? Learn all you need to know in The-Digital-Picture.com's review!



    Jan.
    Last edited by Jan_10D; 8 maart 2007, 21:30.

    Comment


    • #3
      Re: Canon EF 24-70mm F 2.8 L USM OF Canon EF 24-105 mm F 4 L USM

      Ik heb ook lang getwijfeld tussen deze twee lenzen en heb uiteindelijk de 24-70 gekozen. Vroeger had ik telkens mijn 50mm F1.4 op mijn camera staan en nu bij deze 24-70mm lens mis ik soms nog die lage diafragmawaarden.
      Ik ben maw blij dat ik uiteindelijk voor die 24-70 lens gekozen heb omdat de F4 van de 24-105mm lens voor mij veel te hoog was geweest.
      Het beperkter zoombereik kan je nog altijd compenseren door meer te croppen bij de bewerking achteraf.
      Mijn flickr-foto's vind je hier (niet uitsluitend "ttv-brol")

      Comment


      • #4
        Re: Canon EF 24-70mm F 2.8 L USM OF Canon EF 24-105 mm F 4 L USM

        Ik heb een tijd geleden voor dezelfde keuze gestaan. Ik durf wel eens foto's gaan nemen van optredens die bijzonder slecht belicht zijn. Dus mijn oorspronkelijke keuze ging uit naar de 24-70.

        Maar na advies in de fotowinkel en de vaststelling dat voor die optredens ook de 2.8 onvoldoende zou zijn heb ik uiteindelijk toch de 24-105 gekocht. Die bleek een betere coating te hebben dan de 24-70 om reflecties tegen te gaan. De barreldistortion is ietsje groter, maar verwaarloosbaar tov de 24-70. Maar bovenal, de lens kostte toch iets van een 500 euro minder. Daar kan je rustig een 50 1.4 mee kopen voor de momenten dat lichtsterkte belangrijk wordt.

        Vroeger moest ik niet echt weten van IS, maar bij mijn 24-105 is die zeer geschikt. Je bevriest er uiteraard je onderwerp niet mee.

        In mijn geval sluit die 24-105 op een 5D netjes aan op mijn 70-200 op een 1.6 crop camera.

        Op dpreview staan 1001 topics over het vergelijk met eindeloze pro's en contra's voor elk van beide lenzen. Succes!
        Voeten hoeven de grond niet te raken voor wie in gedachten stapt.

        Comment

        Working...
        X