Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wie kent deze vogel ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Wie kent deze vogel ?

    Nog eentje van Fuerteventura die ik niet ken Deze vogel kwam rustig in het gras rond het hotel naar beestjes zoeken. De beste foto kon ik nemen toen hij al heel dicht bij het gebouw was. De scherpte is niet al te best want mijn G6 geeft geen grote zoom en ik durfde niet te dicht anders zou hij weg vliegen.

    Groetjes Vicky

  • #2
    Re: Wie kent deze vogel ?

    Hallo,

    Mooie plaat van een blijkbaar zeldzame vogel, althans hier.
    in mijn vogelboek zie ik hem staan als zeldzame zomergast, namelijk de Hop ofwel Upupa epops, heb hem nog nooit gezien.

    Rien

    Comment


    • #3
      Re: Wie kent deze vogel ?

      Dit is een Hop (Upupa epops). Waar heb je die vastgelegd Vicky ?

      Comment


      • #4
        Re: Wie kent deze vogel ?

        Het is inderdaad een hop.

        In onze contreien is dat inderdaad een zeldzame vogel al wordt hij wel jaarlijks in België en zeker in Nederland waargenomen.

        De soort is wel algemeen in Zuid-Europese landen. De dichtste plaats die ik heb gedaan waar ze echt algemeen zijn is Zuid-Frankrijk, maar ze zitten ook in Italië (zelf heb ik ze daar vanaf Rome en zuidelijker waargenomen), Spanje (waarschijnlijk overal een beetje)...
        Birdwatching ... it's a way of life!

        http://www.freewebs.com/woutersphotography/index.htm

        Comment


        • #5
          Re: Wie kent deze vogel ?

          Oorspronkelijk geplaatst door Fopsspeen Bekijk bericht
          Dit is een Hop (Upupa epops). Waar heb je die vastgelegd Vicky ?
          Zoals ik boven de foto al vertelde, de vogel was opzoek naar beestjes in het gras rond ons hotel in Fuerteventura. Ik kon redelijk dichtbij komen en verschillende foto's nemen en hij kwam ook heel dicht bij de gebouwen.
          Groetjes Vicky

          Comment


          • #6
            Re: Wie kent deze vogel ?

            Idd. een prachtige vogel, vooral wanneer hij zijn kuif rechtopzet!...

            Ik heb de hop slechts éénmaal in België waargenomen...

            Comment


            • #7
              Re: Wie kent deze vogel ?

              Oorspronkelijk geplaatst door LucD Bekijk bericht
              Idd. een prachtige vogel, vooral wanneer hij zijn kuif rechtopzet!...

              Ik heb de hop slechts éénmaal in België waargenomen...

              In België? Wow, waar en wanneer?
              Birdwatching ... it's a way of life!

              http://www.freewebs.com/woutersphotography/index.htm

              Comment


              • #8
                Re: Wie kent deze vogel ?

                Oorspronkelijk geplaatst door WouterVS Bekijk bericht
                In België? Wow, waar en wanneer?
                Ja in BE (zoals ik al schreef! ), waar nu de fabrieken van General Motors staan in de Antwerpse haven, zowat 40 jaar geleden!!!!....

                Ik was toen idd. nog een zéér jonge knaap (maar kende de vogel toch wél vanuit de vogelgids)... Dergelijke waarneming vergeet je nooit, precies omdat het zo zeldzaam is in onze streek.

                Comment


                • #9
                  Re: Wie kent deze vogel ?

                  Hop en upupa Vicky heeft hem erhop
                  mvg,
                  Ludo V.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Wie kent deze vogel ?

                    Oorspronkelijk geplaatst door LucD Bekijk bericht
                    Ja in BE (zoals ik al schreef! ), waar nu de fabrieken van General Motors staan in de Antwerpse haven, zowat 40 jaar geleden!!!!....

                    Ik was toen idd. nog een zéér jonge knaap (maar kende de vogel toch wél vanuit de vogelgids)... Dergelijke waarneming vergeet je nooit, precies omdat het zo zeldzaam is in onze streek.
                    Cool, de max, zalig, super...

                    Het zal wel zijn dat je zoiets niet vergeet, het zijn dan ook supermooie onmiskenbare vogels.
                    Birdwatching ... it's a way of life!

                    http://www.freewebs.com/woutersphotography/index.htm

                    Comment


                    • #11
                      Re: Wie kent deze vogel ?

                      Prachtige waarneming Staat er in alle geval goed duidelijk op.
                      Off topic: Ben hem ook eens tegengekomen op 't werk (Bokrijk), en bibberde zo met het fototoestel (kwam nog die ingebouwde flits eruitgekwakt), had mijn toestel 1 dag,..... dat hij er maar belabberd opstaat
                      Dit was op 31-12-03 en ook hier bleef hij rond het gebouw, "wandelen" en met zijn lange snavel ging hij vlotjes tussen de kasseien op zoek naar hapjes....

                      Comment


                      • #12
                        Re: Wie kent deze vogel ?

                        Nog ff verder off-topic:

                        als je dit soort zeldzaamheden tegenkomt in België is het altijd leuk om dat door te geven aan de vogellijn.
                        Het is een gratis nummer en je doet er andere vogel- en natuurliefhebbers een plezier mee. Daarbij worden die waarnemingen ook gehomologeerd door het BAHC.

                        www.natuurpunt.be/vogellijn voor het inspreeknummer (gratis) en het nummer waarop je waarnemingen kan beluisteren (betalend)
                        Birdwatching ... it's a way of life!

                        http://www.freewebs.com/woutersphotography/index.htm

                        Comment


                        • #13
                          Re: Wie kent deze vogel ?

                          Oorspronkelijk geplaatst door vicky Bekijk bericht
                          Zoals ik boven de foto al vertelde, de vogel was opzoek naar beestjes in het gras rond ons hotel in Fuerteventura. Ik kon redelijk dichtbij komen en verschillende foto's nemen en hij kwam ook heel dicht bij de gebouwen.
                          Ik had het kunnen zien aan de plant rechts, een Strelitzia reginae. Deze vogel ook al tegengekomen op het naburig eiland La Palma.
                          Last edited by Fopsspeen; 9 maart 2007, 16:07.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Wie kent deze vogel ?

                            Knappe waarneming
                            Grtz

                            Comment


                            • #15
                              Re: Wie kent deze vogel ?

                              African Hoopoe

                              Comment

                              Working...
                              X