Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vraagje over Sigma 24-70 op 20D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Vraagje over Sigma 24-70 op 20D

    Ik heb een vraagje omtrent mijn lens. Indien ik op de 20D alle focuspunten selecteer en daarna door de zoeker probeer scherp te stellen zie ik niet alle focuspunten, is dit normaal? Het is presies alsof het toestel zelf kiest welke punten hij scherpstelt...

    Even de vraag gesteld aan iemand met dezelfde lens maar op een 350D en die heeft dit probleem niet, vandaar mijn vraag hier !

    Groeten
    Jens
    Ik ken er nog niets van...
    **Canon EOS 5D Mark I**Canon EF 24-70F2.8L**Canon Grip BG-E4**Canon Speedlite 430EX**

  • #2
    Re: Vraagje over Sigma 24-70 op 20D

    Alleen de schepstelpunten waarop gefocust wordt zullen oplichten, dat is zo bij elke lens. Het is niet omdat je alle scherpstelpunten selecteert dat ze ook allemaal effectief gebruikt worden. Normaal zal de camera dan scherpstellen op het punt dat het dichtst bij de camera zit.

    Alleen als je op een vlak scherpstelt zou het kunnen dat alle punten tegelijk oplichten, in alle andere gevallen zal dat nooit lukken.

    Daarom kies ik zelf altijd een scherpstelpunt, dan ben ik zeker dat er op het onderwerp scherpgesteld is, en niet op een ander punt dat de camera zelf kiest.

    De lens heeft niets te maken met de AF-lichtjes, die zitten in de camera zelf.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: Vraagje over Sigma 24-70 op 20D

      Ok, bedankt voor de info !

      groeten
      Jens
      Ik ken er nog niets van...
      **Canon EOS 5D Mark I**Canon EF 24-70F2.8L**Canon Grip BG-E4**Canon Speedlite 430EX**

      Comment

      Working...
      X