Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon 18-200 VR - zoemt vanzelf in !

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon 18-200 VR - zoemt vanzelf in !

    Heeft iemand ook volgende ervaring met de Nikon 18-200 VR ?
    Als hij half is ingezoemd, laat ons zeggen tot 50mm, en ik hou mijn toestel (Nikon D70s) vast met de lens die naar beneden wijst, dan zakt de lens vanzelf naar beneden . Dus de lens zoemt zogezegd naar 200mm. Ze wordt dus vanzelf langer.
    Dit is wel ambetant. Want ik was bijvoorbeeld een foto aan het nemen op 50mm en even later neem ik terug mijn toestel om een foto te maken, en de lens staat plots op 200mm.
    Heeft nog iemand die ervaring ? Wat is de reden ? Is daar iets aan te doen ? Fabrieksfout ?

  • #2
    Re: Nikon 18-200 VR - zoemt vanzelf in !

    Er zijn wel meer lenzen die daar last van hebben, zeker als ze wat meer gebruikt zijn.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: Nikon 18-200 VR - zoemt vanzelf in !

      Dus dat is normaal ? Leren mee leven dus.
      En zeker geen reden om garantie te cleamen en een nieuwe te eisen ?

      Comment


      • #4
        Re: Nikon 18-200 VR - zoemt vanzelf in !

        Ik heb die lens ook, en blijkbaar is dat normaal.
        Toen ik mijne 1 week had, begon ze het ook te krijgen.
        Ze is tot 3 keer terug gestuurd voor herstelling, heb zelfs een nieuwe
        gevraagd, maar noppes. Daar zul je mee moeten leren leven.

        Dit fenomeen is ook bekend als 'lens creep'. (zoek maar eens op via google)
        *** 2 x Nikon D500 - Nikkor 16-80 & Nikon 80-400 VRII & SB 600 ***

        Comment


        • #5
          Re: Nikon 18-200 VR - zoemt vanzelf in !

          dat is iets waar ik ook mee af te rekenen heb. zeer vervelend als je een uitstapje maakt en nu net die 18_200 gekocht hebt om geen lenswissel te hoeven doen of veel materiaal mee te sleuren.
          Ik heb er zelfs al over gedacht om hem weg te doen, uiteraard niet voor de lenscreep, maar ik vind dat er beter met 2.8 materiaal kan gewerkt worden.

          Comment


          • #6
            Re: Nikon 18-200 VR - zoemt vanzelf in !

            Oorspronkelijk geplaatst door Ecologic Bekijk bericht
            dat is iets waar ik ook mee af te rekenen heb. zeer vervelend als je een uitstapje maakt en nu net die 18_200 gekocht hebt om geen lenswissel te hoeven doen of veel materiaal mee te sleuren.
            Ik heb er zelfs al over gedacht om hem weg te doen, uiteraard niet voor de lenscreep, maar ik vind dat er beter met 2.8 materiaal kan gewerkt worden.
            Heb ik ook al over nagedacht maar de 2.8 is nogal duur.

            Aan allen bedankt voor de reactie. Ik zal maar denken : gedeelde smart is halve smart : ik ben dus niet alleen met dit probleem.

            Comment

            Working...
            X