Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

100-400 Apo

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 100-400 Apo

    minolta 100-400 APO,,

    kan me iemand info over deze lens bezorgen,
    kwaliteit op alle vlakken enzoverder,
    ik vind er zo goed als geen info over terug ,
    ze zou duurder in aankoop moeten geweest zijn dan ,Sigma AF 170-500/5-6,3 APO,

    één van de twee heb ik nu in twijfel,om aan te kopen,
    wie van julie heeft voor mij grondigere info ,en voorbeeldfotos.en welke van de 2 zou ik best aanschaffen.
    Mvg des.

  • #2
    Re: 100-400 Apo

    Kijk hier eens even :
    http://www.dyxum.com/lenses/detail.asp?IDLens=66
    en op pbase.com vind je waarschijnlijk wel een aantal foto's die hiermee genomen zijn.

    Als andere alternatieven naast de Sigma zou je ook aan een Tokina 80-400 kunnen denken, of een Tamron 200-400 (die tweedehands niet al te duur meer is). Ook daarvan vind je reviews op het net.
    "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

    Comment


    • #3
      Re: 100-400 Apo

      De Minolta ken ik niet, maar de Sigma 170-500 is nu niet bepaald de lens die ik je zou aanraden. Ze heeft geen HSM en de beeldkwaliteit zou ook minder zijn?... Anderzijds heb ik op dit forum toch al enkele mooie opnamen hiervan gezien...

      De Sigma 50-500 daarentegen heeft wél HSM, is wél iets duurder én zwaarder (= voordeel!), maar zovéél beter. Legio voorbeelden.

      Afhankelijk van het doel dat je stelt, is een HSM toch vaak onontbeerlijk imo.

      Comment


      • #4
        Re: 100-400 Apo

        De doelstelling,is zonder meer vogelfotografie,in combinatie met 1.4 of 2.0,
        ik heb beelden ontvangen van de 170-500,en ben niet echt overtuigd,
        anderzijds zou het moeten dienen om een moeilijke periode te overbruggen,(met de storm laatst is mijn dak er af gevlogen )tot ik kapitaalkrachtig genoeg ben om een duurder exemplaar aan te schaffen.

        daarom kan ik nu kiezen uit 3 2e hands lenzen,
        de tamron 200-400
        de Sigma 170-500
        de minolta 100-400 APO

        ik wil de beste van de 3 aankopen ,
        en weet niet de welke,ook niet of ik ze kan combineren met een extender.
        de prijzen varieeren van 200€ voor de tamron ,400€ voor de sigma ,en 550 € voor de minolta,,

        ik wil de beste van de drie hebben,

        weten julie het soms?

        dank u tot hier toe,des

        Comment


        • #5
          Re: 100-400 Apo

          Vergeet maar snel de 1.4 en zeker de 2xTC op die Sigma 170-500.
          Sigma TC's zijn enkel bruikbaar op een zeer beperkt aantal dedicated en superlichtsterke teleobjectieven.

          Voor vogelfotografie heb je niet alleen mm's nodig, maar ook lichtsterkte (f2.8).
          Spijtig genoeg kost dat wel handenvol geld...

          Comment


          • #6
            Re: 100-400 Apo

            Des,
            Eén goeie raad : laat die 170-500 voor wat ie is.
            Nu kunnen er best enkele reacties komen van hoe goed ie wel is, maar geloof me : afblijven. Binnen de drie maand zet je ze weer te koop
            fotosite

            Comment


            • #7
              Re: 100-400 Apo

              Oorspronkelijk geplaatst door DES Bekijk bericht
              De doelstelling,is zonder meer vogelfotografie,in combinatie met 1.4 of 2.0,...

              de prijzen varieeren van 200€ voor de tamron ,400€ voor de sigma ,en 550 € voor de minolta,,

              ik wil de beste van de drie hebben,
              De beste van de drie is volgens mij de Minolta (zie link hierboven).
              De beste verhouding prijs/kwaliteit is zonder meer de Tamron. Ik ken wel iemand die al jaren met die Tamron werkt en er heel tevreden van is.

              Geen van de 3 lenzen is echter bruikbaar met een TC gezien ze alle drie onvoldoende lichtsterk zijn...
              "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

              Comment


              • #8
                Re: 100-400 Apo

                Oorspronkelijk geplaatst door elsan Bekijk bericht
                Des,
                Eén goeie raad : laat die 170-500 voor wat ie is.
                Nu kunnen er best enkele reacties komen van hoe goed ie wel is, maar geloof me : afblijven. Binnen de drie maand zet je ze weer te koop
                ok danke,maatje,,

                dus neen die laat ik dus vallen ,schiet dus nog ,
                de tamron 200-400mm 200€
                en de minolta 100-400mm 550€

                als ik die niet koop,moet ik wachten van mijn vrouw tot na het verlof, maar zou dan wel voor de bigma gaan denk ik ,
                grrrr,dus no pics from birds tot na het verlof ,

                zou ik eventueel de tamron kopen en gebruiken tot na het verlof ,,dan kan ik ondertussen al plaatjes schieten.
                of zou die minolta 100-400 APO, even goed zijn als de canon 100-400?,
                die zou ik nu wel al kunnen kopen,

                of zou ik helemaal niets kopen en ,ondertussen gek worden van verdriet omdat ik geen fotos van vogeltjes kan trekken , en de centen zolang bijhouden? tot ik voor de bigma kan gaan?

                -hebben julie soms goede raad voor mij?gewoon wat wachten of een van die twee andere?

                -vraag mij eigenlijk af waneer ik de bigma moet bestellen,voor hij in mijn bezit is ,voor sony zullen die wel nog niet direkt leverbaar zijn denk ik, zucht,zucht,zucht!!

                Comment


                • #9
                  Re: 100-400 Apo

                  Met een APO lens van Minolta zit je altijd goed, z'n prijs is er ook naar, maar ik zou niet twijfelen.
                  M8, 28/2.0, 35/2.0, Tri-Elmar 16-18-21/4.0 - 1DsII, 5D, 16-35/2.8L, 35/1.4L, 50/1.4, 85/1.2L, 135/2.0L, 200/2.8L. Canon? Never thought I can...

                  Comment


                  • #10
                    Re: 100-400 Apo

                    €550 voor die Minolta is vandaag de dag niet spectaculair duur.
                    Op ebay gaan ze bv. met gemak €100 hoger...
                    Deze zou dus ook mijn keuze zijn. Ik heb de bijna identieke 100-300D APO. Prima lenske !
                    "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                    Comment


                    • #11
                      Re: 100-400 Apo

                      Oorspronkelijk geplaatst door DES Bekijk bericht
                      ok danke,maatje,,

                      dus neen die laat ik dus vallen ,schiet dus nog ,
                      de tamron 200-400mm 200€
                      en de minolta 100-400mm 550€

                      als ik die niet koop,moet ik wachten van mijn vrouw tot na het verlof, maar zou dan wel voor de bigma gaan denk ik ,
                      grrrr,dus no pics from birds tot na het verlof ,

                      zou ik eventueel de tamron kopen en gebruiken tot na het verlof ,,dan kan ik ondertussen al plaatjes schieten.
                      of zou die minolta 100-400 APO, even goed zijn als de canon 100-400?,
                      die zou ik nu wel al kunnen kopen,

                      of zou ik helemaal niets kopen en ,ondertussen gek worden van verdriet omdat ik geen fotos van vogeltjes kan trekken , en de centen zolang bijhouden? tot ik voor de bigma kan gaan?

                      -hebben julie soms goede raad voor mij?gewoon wat wachten of een van die twee andere?

                      -vraag mij eigenlijk af waneer ik de bigma moet bestellen,voor hij in mijn bezit is ,voor sony zullen die wel nog niet direkt leverbaar zijn denk ik, zucht,zucht,zucht!!
                      Niet gek worden van verdriet, gewoon de bigma kopen en u vrouw de deur uitzetten. Vooral niet de Sigma 170-500mm kopen want dan moet uw vrouw u de straat op schoppen.

                      Comment


                      • #12
                        Re: 100-400 Apo

                        Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit Bekijk bericht
                        Niet gek worden van verdriet, gewoon de bigma kopen en u vrouw de deur uitzetten. Vooral niet de Sigma 170-500mm kopen want dan moet uw vrouw u de straat op schoppen.
                        LOL
                        fotosite

                        Comment


                        • #13
                          Re: 100-400 Apo

                          Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit Bekijk bericht
                          Niet gek worden van verdriet, gewoon de bigma kopen en u vrouw de deur uitzetten. Vooral niet de Sigma 170-500mm kopen want dan moet uw vrouw u de straat op schoppen.

                          lol

                          Comment

                          Working...
                          X