Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

combi nikon 70-200 + TC-17E II

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • combi nikon 70-200 + TC-17E II

    Dag vrienden van de fotografie,

    Ik zou mijn teleplezier nog wat willen verlengen door de aanschaf van een teleconverter op mijn nikon 70-200 VR.
    Over de combinatie van deze lens met een TC-14E II teleconverter heb ik alleen maar goede dingen gehoord en gelezen.
    Over de combinatie met een TC-17E II zijn de meningen wat minder eenduidig.
    Wie heeft deze combinatie (nikon 70-200 VR + TC-17E II) en wil zijn / haar ervaringen met mij delen ?
    Ik weet niet of het terzake doet, maar misschien er nog even bij vermelden dat ik zelden actieshots neem maar meestal statische onderwerpen fotografeer.
    Alvast bedankt voor jullie reactie.


    marcus.
    zwart & wit & kleur

    flickr

  • #2
    Re: combi nikon 70-200 + TC-17E II

    Ik gebruik deze combinatie (als het nodig is).
    Zeer tevreden over het resultaat op 340mm f/4.8.
    Ik heb ook de TC 2.0 gebruikt en dan wordt je 70-200 een slak maar dit is niet het geval met de 1.7. Een aanrader.
    BD0497BE : Nikon body + glas
    www.RudyVerrijt.info

    Comment


    • #3
      Re: combi nikon 70-200 + TC-17E II

      Perfecte combi, niet twijfelen, 1.7 is wat mij betreft beste compromis qua teleconvertor

      Groeten
      We all go a little mad sometimes. Haven't you?
      Eindelijk webstek http://patrickfranqui.zenfolio.com

      Comment


      • #4
        Re: combi nikon 70-200 + TC-17E II

        Oorspronkelijk geplaatst door romulus Bekijk bericht
        Perfecte combi, niet twijfelen, 1.7 is wat mij betreft beste compromis qua teleconvertor

        Groeten

        Klopt voor 100 %
        Dit is een puike combinatie.

        mvg,

        Roland

        Comment


        • #5
          Re: combi nikon 70-200 + TC-17E II

          ik kan je een voorbeeldje laten zien van de Nikkor 70-200 met de 2.0 converter, 400 mm dus, los uit de hand met de Fuji S5 Pro. je ziet dat de foto niet "retescherp" is zoals men pleegt te zeggen, maar deze combinatie is iets goedkoper dan een 200-400 VR

          Last edited by Franciskine; 7 maart 2007, 10:10.
          There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
          A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
          Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

          Comment


          • #6
            Re: combi nikon 70-200 + TC-17E II

            Hoi ,

            Heb deze kombo ook sinds kort. Ben tevreden met het resultaat.



            crop van deel van bovenstaande




            Grtz

            Bryan
            Nikon D3/D300/D200 met grip & wat AF-S glas; 50mm F1.8, Nikon 1.4/1.7x converter; SB900/SB800/2 SB600; Coolwalker I-tank. Panasonic Lumix TZ5 voor als elke gram er een te veel is

            Comment


            • #7
              Re: combi nikon 70-200 + TC-17E II

              Ik heb de 70-200 VR en de TC14E. Zeer goede resultaten al mee gehaald, doch deze combinatie moet toch steeds het onderspit delven tegenover mijn 300/4 AFS. Een TC blijft een compromis. Ik neem de TC wel steeds mee indien ik omwille van het volume en het gewicht mijn 300/4 wens thuis te laten.
              Minder glas dan vroeger, maar beter.

              Comment


              • #8
                Re: combi nikon 70-200 + TC-17E II

                effe offtopic:
                heeft er iemand een TC1.7 te koop?
                Met vriendelijke groeten,
                Ronald
                www.konings.biz

                Comment


                • #9
                  Re: combi nikon 70-200 + TC-17E II

                  ik kan je een voorbeeldje laten zien van de Nikkor 70-200 met de 2.0 converter, 400 mm dus, los uit de hand met de Fuji S5 Pro. je ziet dat de foto niet "retescherp" is zoals men pleegt te zeggen, maar deze combinatie is iets goedkoper dan een 200-400 VR
                  Sorry Francis,

                  Maar ik vind deze foto helemaal niet geslaagd, niet alleen vanwege de scherpte die ontbreekt, maar vooral de onscherpte valt volgens mij erg tegen, ligt dat aan de lenscombinatie, aan het licht of aan de camera ? Normaal gezien zou dit soort foto's nu net beter moeten zijn met een Fuji S5.
                  Deze is gemaakt met mijn analoge Nikon F5 met Nikon 80-200 AFD objectief en de oude Nikon TC-20E AF-I 2X converter bij somber weer en op Fuji Velvia film, dan ingescand op een gewone Epson vlakbed scanner.

                  Comment


                  • #10
                    Re: combi nikon 70-200 + TC-17E II

                    Scherp/scherper/scherpst zijn allemaal nogal vrij subjectieve begrippen :

                    Bij mij was deze combinatie pas vanaf f8 even scherp als de lens zonder tc.

                    En voor een 340 f8 heb je toch al vrij veel licht nodig.

                    Ik zou daarom eerder opteren voor de tc1.4

                    mvg

                    Silent M.

                    Comment


                    • #11
                      Re: combi nikon 70-200 + TC-17E II

                      Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                      Sorry Francis,

                      Maar ik vind deze foto helemaal niet geslaagd, niet alleen vanwege de scherpte die ontbreekt, maar vooral de onscherpte valt volgens mij erg tegen, ligt dat aan de lenscombinatie, aan het licht of aan de camera ? Normaal gezien zou dit soort foto's nu net beter moeten zijn met een Fuji S5.
                      Deze is gemaakt met mijn analoge Nikon F5 met Nikon 80-200 AFD objectief en de oude Nikon TC-20E AF-I 2X converter bij somber weer en op Fuji Velvia film, dan ingescand op een gewone Epson vlakbed scanner.
                      Ik vrees dat het eerder aan de fotograaf ligt Donker weer, 2.0 converter en dan op 400 mm, LOS uit de hand . . . ik zou het eigenlijk op statief moeten geprobeerd hebben . . .
                      There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                      A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                      Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                      Comment


                      • #12
                        Re: combi nikon 70-200 + TC-17E II

                        enige tijd geleden heb ik met dezelfde vraag geworsteld en ben toen toch voor de 1,7 gegaan. de 1,4 geeft te weinig bereik en de 2.0 geeft teveel kwaliteitsverlies. Ben zeer tevreden met de combi, hoewel ik deze nog niet veel heb gebruikt. Voorbeeld D50, f/8.0, 1/15 seconde, uit de hand, focuslengte 340 mm



                        Last edited by roemer; 8 maart 2007, 19:41.

                        Comment


                        • #13
                          Re: combi nikon 70-200 + TC-17E II

                          @ Roland,

                          Staan er op je website onder het rubriekje Dieren (6 oktober 2006), of elders, ook foto's genomen met 70-200 + TC-17E II ?



                          marcus
                          zwart & wit & kleur

                          flickr

                          Comment


                          • #14
                            Re: combi nikon 70-200 + TC-17E II

                            Ik volg dit topic op de voet.
                            Ik denk dat het niet veel uitmaakt of je de 1.7 op de 70-200 gebruikt of op de 80-200 AF-S.
                            Ik denk er ook al een tijdje aan om deze aan te schaffen.
                            Misschien zouden meer mensen wat foto's willen plaatsen met deze combinatie.
                            Liefst onbewerkte, maar zo uit de camera.

                            Gr Kees
                            Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

                            Comment


                            • #15
                              Re: combi nikon 70-200 + TC-17E II

                              Oorspronkelijk geplaatst door KvP Bekijk bericht
                              Misschien zouden meer mensen wat foto's willen plaatsen met deze combinatie.


                              Gr Kees


                              (+ zo mogelijk wat exif-gegevens) Prima idee


                              marcus
                              Last edited by marcus; 17 maart 2007, 20:34. Reden: aanvulling
                              zwart & wit & kleur

                              flickr

                              Comment

                              Working...
                              X