Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Avondschool fotografie in het Antwerpse

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Avondschool fotografie in het Antwerpse

    Mag toe
    Last edited by Kanter; 1 december 2012, 20:52.

  • #2
    Re: Avondschool fotografie in het Antwerpse

    vrijdag is mijn laatste dag van de cursus syntra mech.
    heb er wel wat van opgestoken
    voorlaatste les is een praktijk oefening op het vosseplein BXL
    en is zeker een toffe voormidag die mag uitlopen
    herman de man die de cursus geeft staat open voor al u vragen
    voor mij mag het zeker wat lager duren

    Comment


    • #3
      Re: Avondschool fotografie in het Antwerpse

      Ik zal waarschijnlijk ook avondschool gaan volgen aan het CVO en heb ook al contact gehad en heb de volgene inlichtingen al vergaard.

      Zondag 6/05/2007 à Openschool van 13u tot 18u
      Dinsdag 28/08/2007 à Infoavond met mogelijkheid tot inschrijven (vanaf 19u doorlopend tot 21.30u)
      Nikon materiaal

      Comment


      • #4
        Re: Avondschool fotografie in het Antwerpse

        Ik volg momenteel de basiscursus fotografie op de paardenmarkt. Heb hiervoor al wel twee jaar fotografie gekregen toen ik nog grafische vormgeving studeerde, dus ik sta op dit vlak wel iets voor. Ik doe het nu gewoon uit pure interesse.
        De basiscursus is echt wel de basis, dus de verschillende onderdelen van de camera komen aan bod, wat is licht, hoe gebeuren de brekingen, camera obscura. Uiteraard worden er ook foto's getrokken en zelf ontwikkeld.

        Er zijn natuurlijk ook nog de gevorderde cursussen.

        Comment


        • #5
          Re: Avondschool fotografie in het Antwerpse

          Oorspronkelijk geplaatst door paulolyslager Bekijk bericht

          Er zijn natuurlijk ook nog de gevorderde cursussen.
          Heb je daar info over
          Nikon materiaal

          Comment


          • #6
            Re: Avondschool fotografie in het Antwerpse

            Oorspronkelijk geplaatst door paulolyslager Bekijk bericht
            Ik volg momenteel de basiscursus fotografie op de paardenmarkt. Heb hiervoor al wel twee jaar fotografie gekregen toen ik nog grafische vormgeving studeerde, dus ik sta op dit vlak wel iets voor. Ik doe het nu gewoon uit pure interesse.
            De basiscursus is echt wel de basis, dus de verschillende onderdelen van de camera komen aan bod, wat is licht, hoe gebeuren de brekingen, camera obscura. Uiteraard worden er ook foto's getrokken en zelf ontwikkeld.

            Er zijn natuurlijk ook nog de gevorderde cursussen.
            Heb hier nog een aantal vraagjes over

            - Hoeveel jaar telt de opleiding fotografie? Een jaar? Is niet echt duidelijk op de lessenrooster.
            - Hoeveel kost de opleiding per jaar en kan je gebruik maken van opleidingscheques? Er staat nl aantal lestijden x 0,39, maar er staat nergens hoeveel lessen het omvat
            - Je maakt onderscheid tss basiscursus en gevorderden, maar dat zie ik niet op de site staan. Kan je mss een link sturen?


            Alvast bedankt!!!

            Comment


            • #7
              Re: Avondschool fotografie in het Antwerpse

              In Nijverheidsschool werken ze met het module systeem:
              http://195.130.152.87/WA/DataFilessna/str_tso_fo.pdf
              Hierin kan je alle deelcertificaten zien, uiterst links de basis, hoe meer naar rechts hoe uitgebreider ahw. Je kan het één niet beginnen als de initiatie niet hebt gedaan. Maar kun je op de één of andere manier bewijzen (adhv foto's of cursussen ofzo) mag je wel bepaalde dingen overslaan. Je kan bijvoorbeeld "aanvulling zwart/wit pas doen als je de basismodulle daarvan hebt gedaan tenzij je kan "bewijzen" dat je dit niet meer nodig hebt. Bewijzen is trouwens een groot woord. Per modulle was het iets van een 50€ ongeveer.

              Je kan ook verschillende modulles tegelijkertijd doen, elke avond iets anders, zo is er iemand bij ons die 4 modulles doet. Vraagt natuurlijk wel een serieuze inspanning tenzij je echt tijd teveel hebt.

              Op deze pagina kan je de verschillende mogelijkheden (structuurschema) zien + de uurindeling per semester zowel 's avonds als overdag.

              De opleiding gaat wel door op het eilandje, dus niet de paardenmarkt, maar daar kan je wel terecht voor alle vragen. Moest er nog iets zijn, laat maar iets weten.

              Comment


              • #8
                Re: Avondschool fotografie in het Antwerpse

                Oorspronkelijk geplaatst door paulolyslager Bekijk bericht
                In Nijverheidsschool werken ze met het module systeem:
                http://195.130.152.87/WA/DataFilessna/str_tso_fo.pdf
                Hierin kan je alle deelcertificaten zien, uiterst links de basis, hoe meer naar rechts hoe uitgebreider ahw. Je kan het één niet beginnen als de initiatie niet hebt gedaan. Maar kun je op de één of andere manier bewijzen (adhv foto's of cursussen ofzo) mag je wel bepaalde dingen overslaan. Je kan bijvoorbeeld "aanvulling zwart/wit pas doen als je de basismodulle daarvan hebt gedaan tenzij je kan "bewijzen" dat je dit niet meer nodig hebt. Bewijzen is trouwens een groot woord. Per modulle was het iets van een 50€ ongeveer.

                Je kan ook verschillende modulles tegelijkertijd doen, elke avond iets anders, zo is er iemand bij ons die 4 modulles doet. Vraagt natuurlijk wel een serieuze inspanning tenzij je echt tijd teveel hebt.

                Op deze pagina kan je de verschillende mogelijkheden (structuurschema) zien + de uurindeling per semester zowel 's avonds als overdag.

                De opleiding gaat wel door op het eilandje, dus niet de paardenmarkt, maar daar kan je wel terecht voor alle vragen. Moest er nog iets zijn, laat maar iets weten.

                Bedankt voor de info!

                Heb idd nog wat vragen:

                - Dus als ik het goed begrijp studeert iedereen op een ander moment af, afhankelijk van hoeveel modules tegelijk kiezen. Bv de persoon die tegelijk 4 modules doet, is sneller afgestudeerd dan iemand die er bv maar 1 of twee doet, klopt dat?

                Hoe lang doet een 'normale' mens daarover

                - Om de prijs de berekenen: A1 is een module en A2, A3 enz. Die kosten "per stuk" ongeveer 50€?

                - Hier staat (http://195.130.152.87/WA/DataFilessna/fo_av_s1.pdf) dat je liefst A1 en A2 samen neemt en daarna pas A3. Dat gebeurt in het eerste semester neem ik aan. Mag je pas deelnemen aan de lessen van het tweede semester als je alles van het eerste hebt gedaan? Want sommige lessen geven ze blijkbaar in beide semesters, of is dat het vervolg dat ze geven?

                Of is het de bedoeling dat je alle modules op volgorde doet? Dus eerst A1 en A2,... Als alles van de A modules klaar zijn, beginnen met B1, dan B2 enz?

                Sorry voor al deze vragen, maar ik wil er gewoon zeker van zijn.

                Alvast bedankt

                Comment

                Working...
                X