Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon AF-S DX VR 55-200 mm lens

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon AF-S DX VR 55-200 mm lens

    gevonden op DPreview.com..
    Pre-PMA 2007: Nikon has today announced an updated version of its AF-S DX 55-200 mm lens. The new AF-S DX VR 55-200 mm F4.0-F5.6G IF-ED has a Silent Wave Motor for fast and quiet focusing, ED glass lens element and most significantly optical Vibration Reduction. This lens provides 3.6x zoom and delivers an equivelant field of view of 82.5 - 300 mm when used on a DX digital SLR (1.5x FOV crop).


    zou dit een consumenten lens (of bvb kitlens) worden met VR??
    iemand meer informatie gevonden? tests? richtprijs?
    Nikon D7000 - Nikon 17-55 f2.8 - Nikon 35mm 1.8 - Sigma 50mm 1.4 - Sigma 70-200 f2.8 OS - SB-600 (2x) - SB-900

  • #2
    Re: Nikon AF-S DX VR 55-200 mm lens

    Niet zou, maar is...
    zie officieel Nikon persbericht.

    Comment


    • #3
      Re: Nikon AF-S DX VR 55-200 mm lens

      ik wacht met ongeduld op de eerste echte testen

      Comment


      • #4
        Re: Nikon AF-S DX VR 55-200 mm lens

        Richtprijs: 249 dollar, dat wordt volgens mij een kitlens,
        Het is ook geen toeval dat ze samen met de D4X wordt gelanceerd.

        Comment


        • #5
          Re: Nikon AF-S DX VR 55-200 mm lens

          Op de site van Nikon Belgium staat als adviesprijs voor deze 55-200 VR 364,20€ incl. BTW. Nu hun adviesprijs staat wel naar de hoge kant. Ter vergelijking een 18-70 AF-s staat adviesprijs incl. BTW 454€.
          Dus ik verwacht dat je de 55-200 VR rond de 250-300€ zal kunnen vinden. Het zou mogelijk een interessant lenske kunnen zijn, voor wie de VR-techniek wil ontdekken zonder een heel grote investering te doen. Nu maar even afwachten tot de eerste tests verschijnen.

          Comment


          • #6
            Re: Nikon AF-S DX VR 55-200 mm lens

            op de site van ken rockwell staat een richtprijs van 249$ dus dat zal (hoop ik) hier ook zo rond de 250€ zijn ...
            nikon d70s - nikkor 18-70

            Comment


            • #7
              Re: Nikon AF-S DX VR 55-200 mm lens

              Bij Fotokonijnenberg heb ik hem gespot voor 385 euro... Vreemd dat ze duurder zijn dan de officiële richtprijs, want doorgaans zijn ze een stuk goedkoper.

              Niettegenstaande het feit dat de Europese prijzen voor deze 55-200 VR toch een pak duurder zijn dan gedacht, ben ik toch erg geïnteresseerd in deze lens. Dus als er iemand ze ergens goedko(o)p(er) heeft gespot, mag je dat altijd laten weten.
              Nikon D40 + 18-55 mm kitlens

              Comment


              • #8
                Re: Nikon AF-S DX VR 55-200 mm lens

                Bij http://www.fotorubens.be is deze lens te krijgen voor EUR 319!

                Comment


                • #9
                  Re: Nikon AF-S DX VR 55-200 mm lens

                  aha! dat lijkt er al meer op!!! wie biedt minder?
                  Nikon D40 + 18-55 mm kitlens

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nikon AF-S DX VR 55-200 mm lens

                    Laat den boel nog wat bezinken en we komen onder de €300 (binnen een paar maanden)
                    Bovendien... met die vibratie reductie moet dat een prima lenske zijn

                    Comment

                    Working...
                    X