Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

welke lens voor autosport?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • welke lens voor autosport?

    beste forumleden ,

    na enige tijd mijn eos 350D te hebben met de kitlens wordt het stilaan tijd om mijn eerste grote aankoop qua lens te doen.

    dit jaar ga ik naar verschillende rally's waaronder het wk in duitsland e.a.

    bij deze vraag ik jullie , welke lens raden jullie mijn aan om autosport te fotograferen?

    ik weet dat er zoveel mogelijkheden zijn maar ik ben er zeker van dat er hier mensen die zijn me me heel goed op weg kunnen helpen.

    mijn budget is tussen de 500 en 700 euro.

    alvast bedankt voor de reacties

    groeten

    renaat
    canon eos 50D

  • #2
    Re: welke lens voor autosport?

    spaar iets door en koop u een sigma 70-200 1:2,8 lens
    deze is lichtgevoelig en focust snel

    Comment


    • #3
      Re: welke lens voor autosport?

      Met dat budget zou ik voor de Canon 70-200 f4 L kiezen.
      Dat is een scherpe zoomlens met een snelle autofocus.
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

      Comment


      • #4
        Re: welke lens voor autosport?

        Zou ook voor de Canon Canon 70-200 f4 L gaan. Alternatief is de Sigma 70-210/2.8 (echter wel duurder).
        Ik zou zeker niet voor minder dan 200mm gaan. Dus een 50-150/2.8 is niet echt een optie. Tenzij met een 1.4x TC. Maar dan is de 70-200/f4 een beter keuze.
        Aan de duurdere IS versie heb je voor autosport weinig vermits je toch meestal aan 1/500 trekt. De Canon is ook wel lichter (denk ik, niet gechecked) wat op rally's wel makkelijk is.
        Te veel lenzen en te weinig tijd.
        http://pentaxlenstest.blogspot.com/

        Comment


        • #5
          Re: welke lens voor autosport?

          Gamma

          Ik zou 'in uw schoenen' toch ook de Canon 70-200 2.8L overwegen; desnoods een 2e-hands exemplaar als het budget dit toelaat.

          Ja zal zeker niet de eerste zijn die na de f4 naar de f2.8 overstapt.....

          .....en op 't laatste van 't spel toch duurder uitkomt dan i.p.v. meteen een 2.8 te kopen.

          'k Spreek uit ondervinding
          CANON Inc. Made In Japan

          Comment


          • #6
            Re: welke lens voor autosport?

            Oorspronkelijk geplaatst door Spy-Glass Bekijk bericht
            Gamma

            Ik zou 'in uw schoenen' toch ook de Canon 70-200 2.8L overwegen; desnoods een 2e-hands exemplaar als het budget dit toelaat.

            Ja zal zeker niet de eerste zijn die na de f4 naar de f2.8 overstapt.....

            .....en op 't laatste van 't spel toch duurder uitkomt dan i.p.v. meteen een 2.8 te kopen.

            'k Spreek uit ondervinding
            De f2,8 is natuurlijk ruimer inzetbaar, ik heb nu ook pas de 70-200 f2,8 L IS, dat is zeker geen goedkope lens, maar het percentage geslaagde foto's ligt daarmee veel hoger dan bij de Sigma 70-200 f2,8.

            Goedkoop is niet altijd beterkoop, maar niet iedereen kan of wil zoveel betalen voor zo'n lens, en daarom zijn er gelukkig ook goedkopere oplossingen.

            Voor autosport zal de 70-200 f4 ook wel ruimschoots voldoen omdat je probleemloos op iso 800 kan werken, het is pas wanneer er echt te weinig licht is dan zal een f2,8 nodig zijn.
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

            Comment


            • #7
              Re: welke lens voor autosport?

              alvast bedankt aan de mensen voor de reactie.

              voorlopig ligt de beslissing bij een canon 70-200 f/4 , een f/2.8 zal toch iets boven mijn budget liggen maar ik wacht nog tips van mensen.

              dank u !
              Last edited by gamma; 5 maart 2007, 13:46.
              canon eos 50D

              Comment


              • #8
                Re: welke lens voor autosport?

                deze lens ben ik ook tegengekomen op het net :

                CANON Objectief EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM

                is er dan zo'n groot verschil met de

                CANON Objectief EF 70-200 mm f/4L USM?

                de bovenste is goedkoper, heeft meer bereik en er zit IS op.

                of opteren jullie toch voor het model
                CANON Objectief EF 70-200 mm f/4L USM ?

                wat zijn jullie pro en contra's?

                bedankt voor de reacties !
                canon eos 50D

                Comment


                • #9
                  Re: welke lens voor autosport?

                  Dat is weer een typische reactie van graag horen zeggen wat jij graag wil kopen.

                  Maar zo werkt het niet, het beste wat je kan kopen is de 70-200mm f2.8 L USM, is die te duur dan de F4 versie, maar beide lenzen bieden wel kwaliteit en kwaliteit heeft zijn prijs!

                  MVG, Jeff
                  Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

                  Comment


                  • #10
                    Re: welke lens voor autosport?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357 Bekijk bericht
                    Dat is weer een typische reactie van graag horen zeggen wat jij graag wil kopen.

                    MVG, Jeff
                    das geen zo'n typische reactie. ik kwam die lens tegen op een site en zag dat ze bijna geen verschil hadden met uitzondering van reeds boven vermelde verschillen.sorry om wat meer uitleg te vragen jeff, kzal het nooit meer doen

                    mvg renaat
                    canon eos 50D

                    Comment


                    • #11
                      Re: welke lens voor autosport?

                      Hello,

                      de 70-300 IS lens is zeker niet slecht ... maar niet inzetbaar voor autosport, de focus is gewoon te traag.

                      Voor jouw budget zou ik niet twijfelen, de 70-200 f4 is een heel goede lens, mooi scherp, snelle focus en ze weegt nog niet teveel, als je de lens ook nog voor andere dingen wil gebruiken kan de IS versie eventueel een oplossing zijn, maar die staat nog net over de 1000 Euro op de meeste plaatsen, misschien net iets teveel van 't goeie ... tweedehands is natuurlijk altijd een optie, maar de nieuwe F4 IS ga je nog niet tweedehands vinden en een 70-200 2.8 IS blijft veel geld waard, ook 2e hands ...

                      Mark
                      Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                      Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

                      Comment


                      • #12
                        Re: welke lens voor autosport?

                        Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
                        Hello,

                        de 70-300 IS lens is zeker niet slecht ... maar niet inzetbaar voor autosport, de focus is gewoon te traag.

                        Voor jouw budget zou ik niet twijfelen, de 70-200 f4 is een heel goede lens, mooi scherp, snelle focus en ze weegt nog niet teveel, als je de lens ook nog voor andere dingen wil gebruiken kan de IS versie eventueel een oplossing zijn, maar die staat nog net over de 1000 Euro op de meeste plaatsen, misschien net iets teveel van 't goeie ... tweedehands is natuurlijk altijd een optie, maar de nieuwe F4 IS ga je nog niet tweedehands vinden en een 70-200 2.8 IS blijft veel geld waard, ook 2e hands ...

                        Mark
                        dank voor uitleg ivm de 70-300 IS lens lambocars, ok , een 70-200 f4 blijft op nr1
                        canon eos 50D

                        Comment


                        • #13
                          Re: welke lens voor autosport?

                          70-200 f4 is de ideale lens voor jou doeleinden, zoals iedereen hier wel zegt, vergeet die 70-300 en de 70-200 van sigma (en andere lenzen ook want die zijn gewoonweg te duur)
                          buiten zal je meer dan licht genoeg hebben dus die 2.8 van de sigma heb je niet nodig, en dan heb je voor de rest alleen maar voordelen bij de canon tov de sigma.
                          de canon is scherper,veel snellere AF (vooral omdat je je AF bereik kan begrenzen van 3m tot oneindig) mooiere kleuren én weegt bovendien een pak minder...
                          dus waarom zou je nog twijfelen, koop die 70-200 f4

                          ps, aan IS zal je ook niet heel veel hebben hoor (soms misschien bij panning shots, maar dat weegt absoluut niet op tegen de voordelen van de 70-200)
                          5DmkIII en wat glas

                          Comment

                          Working...
                          X