Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Convertor voor Sigma 70-300?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Convertor voor Sigma 70-300?

    Hallo,

    Vorige zomer was het de eerste keer dat ik met een DSLR naar airshows ging, en dit met een 70-300 lens. Ik ben zeer tevreden van deze lens qua kwaliteit, maar zou toch iets meer zoom hebben. Zou het lukken om tussen de 70-300 een convertor te steken? Of zou dit veel van de kwaliteit afnemen? Heeft iemand een 70-300 met convertor, en eventueel foto's?
    Groeten, Jens
    www.jenslingier.fotopic.net
    Nikon D70s - Sigma 70-300 - Sigma 17-70

  • #2
    Re: Convertor voor Sigma 70-300?

    Ik denk dat dit fysiek niet gaat lukken.
    Alé toch bij mijn sigma 70-300 kan ik geen 1.4 convertor gebruiken.


    Mvg Kurt

    Comment


    • #3
      Re: Convertor voor Sigma 70-300?

      Ik heb vandaag de 70/300 apo dg gekocht en de Tamron 2x converter erop gehad voor eens te testen .
      Auto focus kan je vergeten omdat dit een f:4-5.6 lens is ,manuele focus ging perfect.
      Als ik morgen ff tijd heb zal ik wat posten.

      Mvg.
      Canon|Canon 70/200f:2.8 ISL|50mmf:1.8|580EX Flitske.
      Mijn website.

      Comment


      • #4
        Re: Convertor voor Sigma 70-300?

        Je kan inderdaad geen teleconverter gebruiken in combinatie met die Sigma 70-300. Die kan je wel gebruiken op een Sigma 70-200, 100-300 f4, en de 120-300 f2,8 (maar die is wel zwaar en vrij duur).

        Met de 100-300 f4 kan je enkel de 1,4x TC gebruiken als je de AF wil behouden, met een 2x verlies je de AF.

        Aanpassing;
        Volgens Rumocool gaat het blijkbaar wel, maar bij Sigma staat de 70-300 niet in de lijst met lenzen die compatibel zijn met een TC.

        En voor airshows zal die combinatie niet goed werken, want zonder AF is het bijna onmogelijk om op tijd scherp te stellen. De zoeker zal ook wel heel donker worden, en dan is het ook heel moeilijk om handmatig scherp te stellen.
        Last edited by Black B@ndit; 4 maart 2007, 21:12.
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

        Comment


        • #5
          Re: Convertor voor Sigma 70-300?

          Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht

          Aanpassing;
          Volgens Rumocool gaat het blijkbaar wel, maar bij Sigma staat de 70-300 niet in de lijst met lenzen die compatibel zijn met een TC.

          En voor airshows zal die combinatie niet goed werken, want zonder AF is het bijna onmogelijk om op tijd scherp te stellen. De zoeker zal ook wel heel donker worden, en dan is het ook heel moeilijk om handmatig scherp te stellen.
          Maar die zet er een Tamron converter op en dat gaat idd fysisch en las het de Tamron MC7 is vrij redelijk zelfs als er veel licht is en je kan verzoenen met MF.
          Voor airshows vind ik dit nu ook echt geen combinatie.
          fotosite

          Comment


          • #6
            Re: Convertor voor Sigma 70-300?

            Proberen is de boodschap, van de Kenko 2x zeiden ze hier ook dat er geen AF zou zijn, maar is dus AF !!! Maar bij weinig licht en contrast slaat ie al wel eens op hol....

            Comment


            • #7
              Re: Convertor voor Sigma 70-300?

              Oorspronkelijk geplaatst door picasso Bekijk bericht
              Proberen is de boodschap, van de Kenko 2x zeiden ze hier ook dat er geen AF zou zijn, maar is dus AF !!! Maar bij weinig licht en contrast slaat ie al wel eens op hol....
              Ook juist, was ik effe vergeten, met sommige lenzen geeft de Tamron MC7 (wat dus krak dezelfde is als de Kenko Pro) geen meting naar de body en blijft de AF werken. Doet dat bv op mijn 50-500, maar tergend traag en met veel hunten.
              fotosite

              Comment


              • #8
                Re: Convertor voor Sigma 70-300?

                Je kan er wel een TC opzetten maar je moet er geen wonderen van verwachten. Ik heb het afgelopen zaterdag voor de eerste keer uitgeprobeert met de maansverduistering. Met de Marumi Autoconvertor 2x voor Nikon is alles manueel. Scherpstellen is niet makkelijk, minste wat je aan de ring raakt ben je de focus kwijt.

                Hier een voorbeeldje, let wel, eerste keer dat ik deze gebruikt hebt en eerste keer dat ik de maan fotografeer...
                Rechtstreeks uit de camera, zonder optimalisaties en geen nabewerking, enkel gecropped met PS2.

                Nikon D80
                Sigma 70-300 APO
                Marumi Autoconvertor 2x voor Nikon (manueel)
                Sluitertijd 1/125
                Diafragma volledig open (stand F4)
                iso 320
                300 mm
                op statief
                100% crop

                Last edited by Steven_V; 5 maart 2007, 09:18.
                Nikon D80 / Sony DSC-H5

                Comment


                • #9
                  Re: Convertor voor Sigma 70-300?

                  Oorspronkelijk geplaatst door picasso Bekijk bericht
                  Proberen is de boodschap, van de Kenko 2x zeiden ze hier ook dat er geen AF zou zijn, maar is dus AF !!! Maar bij weinig licht en contrast slaat ie al wel eens op hol....
                  Ik heb verleden jaar een Soligor 1,7x MC7 gebruikt op mijn Sigma 70-300 (die ik nu niet meer heb), en tot ongeveer 220mm had ik AF, bij goed licht weliswaar.
                  Boven de 220mm begon de AF vreselijk te hunten, en is MF de enige optie.
                  Je kan dus wel degelijk een TC gebruiken op de Sigma 70-300, maar verwacht er inderdaad niet teveel van.
                  David Leemans
                  Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

                  Comment

                  Working...
                  X