Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Goedkope camera

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Goedkope camera

    Hallo,

    Als ik op wintersport ben neem ik altijd een wegwerpcamera mee de piste op. Ik zoek nu een goedkoop digital fototoestel vergelijkbaar met een wegwerpcamera. Ik zoek een goedkope zodat het niet erg is als deze onderweg kapot gaat.
    Kan iemand mij een goed toestel voor weinig geld aanraden?

    Bedankt,
    Hayco
    Nikon D50 + AF-S Nikkor 18-55 mm + AF-S Nikkor 55-200 mm

  • #2
    Misschien een EOS 1 Ds ?

    Ludovic P.
    EOS 40D - EOS 300D - Canon EF-S 17-85 + EF-S18-55 - Sigma 70-300 F4-5.6 APO Macro Super II + Tamron SP AF28-75 F2.8 XR Di + Tamron SP AF90 F2.8 Di Macro * Metz 54 MZ-3 * Metz 34 CS-2
    BD0118BE

    Comment


    • #3
      Ik doelde eigenlijk op iets goedkopers. Ik heb een Canon EOS camera, maar die vind ik iets te duur om op te vallen tijdens een afdaling.
      Nikon D50 + AF-S Nikkor 18-55 mm + AF-S Nikkor 55-200 mm

      Comment


      • #4
        Mijns inziens gaan alle digitale toestellen momenteel nog te duur zijn voor een éénmalig gebruik (als je pech hebt)
        Ik zou kiezen voor een compacte kleinbeeld camera, en met diafilm werken om daarna te scannen naar digitaal.
        Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

        Comment


        • #5
          Op die manier werk ik nu. Ik hoop met een digitaal toestel op den duur goedkoper uit te zijn (geen ontwikkel en afdruk kosten). Ik gebruik de foto's n.l. alleen digitaal.

          Heeft iemand ervaring met een Trust 350, Trust 510FX of een Kobishi MultiFlex Cam?? Deze zijn goedkoop.
          Nikon D50 + AF-S Nikkor 18-55 mm + AF-S Nikkor 55-200 mm

          Comment


          • #6
            Zou een of andere soort camerabescherming, zoiets als een onderwaterhuis bv., niet nuttig kunnen zijn voor uw doeleinden ?

            Ludovic P.
            EOS 40D - EOS 300D - Canon EF-S 17-85 + EF-S18-55 - Sigma 70-300 F4-5.6 APO Macro Super II + Tamron SP AF28-75 F2.8 XR Di + Tamron SP AF90 F2.8 Di Macro * Metz 54 MZ-3 * Metz 34 CS-2
            BD0118BE

            Comment


            • #7
              Je zou ook een Casio GV-10 of GV-20 kunnen overwegen. Heel wat duurder dan zo'n Trust, maar misschien ook heel wat steviger?
              Ook een Casio Exilim met fixed focus lens houdt het wellicht een tijdje uit? Niet veel bewegende delen aan. Problematischer is wellicht vocht?
              De meeste single focal length toestellen, waar de lens niet naar buiten moet schuiven kunnen wel tegen een stootje. Een Canon A-100 of A-200? Sony DSC-P31?

              Comment


              • #8
                van Trust moet je afblijven! ze zijn inderdaad goedkoop, maar je zal er snel spijt van krijgen. en ik zou toch iets meer geld geven om een toestel met optische zoom te kopen.


                site[/URL]

                Comment


                • #9
                  wij hebben onlangs een duizendtal trust 350fs toestellen aangekocht om onze werknemers te belonen.
                  Hieraan hadden we een fotowedstrijd gekoppeld,en ik moet zeggen de resultaten mogen gezien worden voor zijn 1.3 mpixels.
                  omdat de meeste mensen onervaren waren op digitaal gebied,hadden we hier ook een prachtige testgroep.En ook dit gebruiksgemak viel mee,op het rondloop menu na,wat effe wennen is.Maar voor zijn +-60 euro,beter dan een wegwerptoestel

                  Comment


                  • #10
                    Bedankt voor alle reacties.
                    Ik heb gekeken naar de Casio GV-10 en 20, dit is het ideale toestel voor mijn situatie. Het toestel is natuurlijk iets duurder, maar zal zeker langer megaan dan een ander toestel. Vooral het waterresistant zijn is een groot voordeel, zeker in de sneeuw.

                    Groet,
                    Hayco
                    Nikon D50 + AF-S Nikkor 18-55 mm + AF-S Nikkor 55-200 mm

                    Comment


                    • #11
                      Veel hangt ook af van welke beeldkwaliteit je wil. Van de GV-10 zijn enkele tests te vinden. Iedereen vond 'm wel stevig maar echt goede foto's moet je nu ook niet verwachten. Gedownsampled naar 800x600 is het nog net te doen. Bekijk doe tests toch maar eerst. Als je betere kwaliteit wil zal je voor een klassiekere camera met beschermingshoes moeten gaan. Komt waarschijnlijk in dezelfde prijsregio.

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by Hayco
                        Bedankt voor alle reacties.
                        Ik heb gekeken naar de Casio GV-10 en 20, dit is het ideale toestel voor mijn situatie. Het toestel is natuurlijk iets duurder, maar zal zeker langer megaan dan een ander toestel. Vooral het waterresistant zijn is een groot voordeel, zeker in de sneeuw.

                        Groet,
                        Hayco
                        Als je er een harde case voor maakt of koopt mag je er ook nog eens op vallen.
                        Albums
                        Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

                        Comment

                        Working...
                        X