Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

vraagje over gebruik van teleconverter

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • vraagje over gebruik van teleconverter

    Bij gebruik van een AF teleconverter, zou de body dan ook moeten herkennen dat er een converter tussen de body en lens is geplaatst (en dus de exif ook aanpassen)?

    Ik heb namelijk een Kenko Pz-AF x2 Teleplus MC7 aangeschaft. Wanneer ik deze voor mn 90mm plaats wordt dit dus feitelijk een 180mm. Dit wordt echter niet aangegeven in de exif. Ook geeft mn body nog steeds een maximale diafragma van f2.8 aan en houdt dus geen rekening met verlies van 2 stops. Is dit alles gebruikelijk met teleconverters?
    www.indetailfotografie.nl

  • #2
    Re: vraagje over gebruik van teleconverter

    Oorspronkelijk geplaatst door Agent-orange Bekijk bericht
    Bij gebruik van een AF teleconverter, zou de body dan ook moeten herkennen dat er een converter tussen de body en lens is geplaatst (en dus de exif ook aanpassen)?

    Ik heb namelijk een Kenko Pz-AF x2 Teleplus MC7 aangeschaft. Wanneer ik deze voor mn 90mm plaats wordt dit dus feitelijk een 180mm. Dit wordt echter niet aangegeven in de exif. Ook geeft mn body nog steeds een maximale diafragma van f2.8 aan en houdt dus geen rekening met verlies van 2 stops. Is dit alles gebruikelijk met teleconverters?
    Ja, juist hetzelfde hier met mijn Soligor MC7 1,7x TC : in de exif merk je er niks van en je kan nog altijd het max diafragma van de lens instellen op de camera.
    David Leemans
    Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

    Comment


    • #3
      Re: vraagje over gebruik van teleconverter

      Bij mijn Kenko 300 pro 1.4x geeft hij inderdaad niets weer in de exif,
      wel weet mijn body dat hij op dat moment geen 2.8 meer gebruikt maar wel 4; zelfs op manuele stand kan ik hem dan niet meer op 2.8 zetten (wat eignelijk wel normaal is he )

      Comment

      Working...
      X