Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 17-85 IS of Tamron AF SP 17-50/2,8 Di II

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon 17-85 IS of Tamron AF SP 17-50/2,8 Di II

    Ik ben vrij nieuw in digitale fotografie en heb mij een tweedehands canon eos 350D gekocht met een standaard lensje (18-55). Nu zou ik toch graag deze lens vervangen door een iets beter en ben ik aan het twijfelen tussen de canon 17-85 IS of anders de Tamron 17-50 2.8. Ikzelf fotografeer echt zowat alles: van leuke familiekiekjes op een feest tot gebouwen tijdens een uitstap tot natuurbeelden. Welke van deze 2 lenzen zouden jullie mij aanraden voor mooie, scherpe foto's te maken? Ik heb wel gezien dat de tamron goedkoper is, maar als de canon beter is past dit nog juist in mijn budget!
    alvast bedankt!
    Veerle

  • #2
    Re: Canon 17-85 IS of Tamron AF SP 17-50/2,8 Di II

    Hier zul je moeten wegen tussen een lichtsterke 2.8 lens en een 5.6 met IS wat zogezegd ook twee stops helpt, maar je hebt een leuker bereik tot 85 mm.
    Ga je zoals je aangeeft voor algemene fotografie dan denk ik dat de je keuze best op de Canon zet, want je moet ook kijken, wat doe je erna, wat is je volgende lens als aansluiting op deze startlens dan is er ook meer keuze vanaf 70 mm zowel merk, als B-merken. Op de 50 mm heb je niet zoveel keuze: 50-150mm of de bigma 50-500 mm
    Veel succes :-)
    Last edited by Petronix; 4 maart 2007, 13:06.

    Comment


    • #3
      Re: Canon 17-85 IS of Tamron AF SP 17-50/2,8 Di II

      Ik zou voor de tamron kiezen. Met de 2.8 opening is het veel leuker en hij is ook beter van prijs.

      Comment


      • #4
        Re: Canon 17-85 IS of Tamron AF SP 17-50/2,8 Di II

        Ikzelf heb die 17-85 en ben er wel redelijk tevreden over. De tamron ken ik niet maar als je de review ervan gaat lezen op photozone zou het een heel scherpe lens zijn (althans het exemplaar dat zij getest hebben )