Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigmalens is los

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sigmalens is los

    Ik ben in het bezit van een een Nikon F50 en heb er onder andere een Sigma AutoFocus telelens (70-120mm) opzitten. Nu wilde ik deze nacht een foto nemen van de maansverduistering en bleek dat het voorste gedeelte van de lens los zat. Hij stelde niet meer scherp en ik bleef er aan draaien (voorste deel)... Nu zit dat voorste deel los (eraf, de lens bestaat nu uit 2 delen) en hoe ik het er ook op probeer vast te schroeven, het blijkt steeds verkeerd te zijn wanneer ik het toetel op 'Automatisch scherpstellen zet' draait die dol.

    Iemand raad hoe ik dit liefst zelf oplos?

  • #2
    Re: Sigmalens is los

    'k denk dat je'm best naar sigma zend.
    een open lens terug juistzetten is niet echt
    van de poes. voor de kost moet je het echt
    niet laten ...

    mm
    ∏__|_ ∏__|_
    "no rules, great shots"
    Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

    Comment


    • #3
      Re: Sigmalens is los

      Oorspronkelijk geplaatst door mm Bekijk bericht
      'k denk dat je'm best naar sigma zend.
      een open lens terug juistzetten is niet echt
      van de poes. voor de kost moet je het echt
      niet laten ...

      mm
      Hmm damn Weet je ook wat de oorzaak ervan kan zijn? Naar mijn weten heb ik hem niet laten vallen oid. En kan ik niet langsgaan bij een professionele fotograaf of moet ik het zelf rechtstreeks naar Sigma sturen?

      Comment


      • #4
        Re: Sigmalens is los

        Vooral geen geld meer aan uitgeven. Reparatie gaat voor zo'n lens altijd tegenvallen, net als de lens zelf. Zelf kijken en misschien fixen met superglue maar nooit gaan opsturen naar een reparateur. Voor je het weet betaal je 3 x de waarde van de lens aan inkijkkosten.
        Overigens lijkt 120mm mij erg kort voor een maansverduuistering. Het was even leuk om naar te kijken maar je had minstens 1000 mm nodig om iets aardigs vast te leggen vanavond.
        Sony en Olympus
        Fotoseries

        Comment


        • #5
          Re: Sigmalens is los

          Het was ook maar een test.

          Verder zit de lens niet los los, ik bedoel daarmee dat ik ze er nog kan opschroeven dus heb ik imo geen superglue oid nodig. (Had ik mijn kabel maar om een digitale foto te uploaden, dan zou het misschien duidelijker zijn qua uitleg).

          Comment


          • #6
            Re: Sigmalens is los

            Ik heb er totaal geen verstand van, maar als ik jouw verhaal lees, begrijp ik dat je je UV filter er af gedraaid hebt en er weer terug opgedraaid heb.

            Wat dol draaien bij het scherpstellen betreft; Stel je wel ergens op scherp? Als er geen contrast is op de plek waar je scherp wilt stellen zal de autofocus inderdaad 'dol' doen. Bij het fotograferen van de maan heb je wellicht scherp proberen te stellen op het luchtledige.
            (Zie ook mijn motto in de ondertekening )
            Op een gave huid kun je niet scherpstellen
            Simpele albumpjes

            Comment


            • #7
              Re: Sigmalens is los

              Ik heb het uiteindelijk opgelost. Het probleem bleek het volgende te zijn. Op die lens zit zo'n 'zonnekap (of hoe je zo'n ding ook noemt, en blijkbaar heeft iemand (ik veronderstel mijn broer) die er verkeerd afgedraaid waardoor er een tussenstuk mee is afgekomen. Dit ontbrak natuurlijk en daarom bleef de lens doordraaien... Toen ik die zonnekap ging zoeken, vond ik aan de binnenkant nog een tussenstuk. Dat had ik nodig om ervoor te zorgen dat hij niet bleef doldraaien.

              Probleem opgelost dus! Bedankt voor de hulp!

              Comment

              Working...
              X