Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Advies gezocht...

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Advies gezocht...

    Ik heb momenteel een Minolta S404 waar ik tamelijke goede resultaten mee heb. Ik bezoek echter graag race events, en daar heb ik bedroevend slechte resultaten. De autofocus is zo traag dat echt scherpe foto's zo goed als onbestaande zijn. Er is géén voorgeprogrammeerde setting voor "snel bewegende voorwerpen", en ik experimenteerde een hele tijd met manuele settings, maar het resultaat was pover. Verschillende vrienden hebben betere resultaten. Eentje heeft een Olypus C720 of 730. Dit apparaat heeft een 9 of 10x optische zoom wat op zich héél praktisch is omdat je op de circuits steeds op "strategische" plaatsen moet gaan staan om niet door de afrastering te moeten kieken, en steeds tamelijk moet inzoomen om een auto mooi in beeld te krijgen. Naar het schijnt heeft het apparaat echter een héle trage autofocus, en dit is nu ook niet echt een pluspunt. Zijn er hier mensen die ervaringen met het apparaat hebben, of andere suggesties hebben? Alvast bedankt!
    Nikon CP5700

  • #2
    Ik ken je toestel niet maar is het niet mogelijk op voorhand scherp te stellen of manueel en te schieten op het juiste moment?
    Albums
    Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

    Comment


    • #3
      Ik probeerde idd op voorhand scherp te stellen, manueel afstanden in te stellen en gebruik natuurlijk de panning (is het de juiste naam?) werkwijze om een voorbijrazende auto te kieken. Zonder goede resultaten. Bij het manuele instellen leek de foto dikwijls niet scherp alsook onderbelicht. Bij het op voorhand scherpstellen met autofocus is de sluitertijd dan weer net iets te lang, en krijg je sommige delen van de wagen onscherp. Natuurlijk zijn deze foto's niet gemakkelijk te maken, maar de Olympus met de voorgeprogrammeerde "sport" instelling doet het blijkbaar beter voor dit soort foto's.
      Nikon CP5700

      Comment

      Working...
      X