Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Een drukte van jewelste

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Een drukte van jewelste

    Een stijl binnen de fotografie die me altijd geïnteresseerd heeft is die van de reportage. Ik zit al lang de reportages te bekijken die ingestuurd worden naar fotowedstrijden. Wat steevast terugkeert is dat ze beoordeeld worden op sfeer die ze weergeven + het verhaal en minder op hun technische afwerking. Dus geen opeenvolging van plaatjes met mooie poses t.o.v. een cleane achtergrond.

    Met de foto's die hier volgen heb ik geprobeerd de superdrukke sfeer weer te geven op een fruitboom in mijn tuin. De honingbijen vliegen onophoudelijk aan en af om aan een enorm tempo de nectar te verzamelen. Dat doen ze in het felle licht van de winterzon en ook dat heb ik in mijn belichtingskeuze proberen weer te geven.

    Zoals altijd zijn alle reacties welkom maar deze keer graag over het geheel van de reeks.





    Meer foto's op mijn website

  • #2
    Re: Een drukte van jewelste

    geslaagd hoor, maar voor echte drukte, had ik meer dan een enkel beestje verwacht, bv twee??
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: Een drukte van jewelste

      Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
      geslaagd hoor, maar voor echte drukte, had ik meer dan een enkel beestje verwacht, bv twee??
      grt,bouk.
      Terechte opmerking.
      Meer foto's op mijn website

      Comment


      • #4
        Re: Een drukte van jewelste

        persoonlijk had ik toch ook graag één meer
        overzichtsbeeld gehad in de reportage, bv
        gecombineerd met bouk's opmerking.

        de eerste vind ik alvast ook alleenstaand
        een sterk beeld. is dat ook een criterium dat
        wordt gebruikt in de quotering van reportages?

        mm
        ∏__|_ ∏__|_
        "no rules, great shots"
        Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

        Comment


        • #5
          Re: Een drukte van jewelste

          mooie serie... goed in beeld gebracht..

          Comment


          • #6
            Re: Een drukte van jewelste

            Ik vind de reeks subliem, het verhaal van die ene honingbij is mooi weergeven.

            Mvg Jasmine
            Update12/05/10
            BLOG
            Leica M9/Fuji X 100s/phone

            Comment


            • #7
              Re: Een drukte van jewelste

              Oorspronkelijk geplaatst door mm Bekijk bericht
              de eerste vind ik alvast ook alleenstaand
              een sterk beeld. is dat ook een criterium dat
              wordt gebruikt in de quotering van reportages?

              mm
              De kwaliteit van de individuele beelden speelt natuurlijk een rol.
              Meestal worden er ook 6 foto's getoond in een reportage. Respect voor de forumregels houdt me tegen om dat hier te doen.

              Laat ze maar komen die kritische bemerkingen. Het is heel leerzaam.
              Zo stel ik nu al vast dat ik mijn zelf opgelegd thema niet weergeef zoals het in mijn hoofd zat. Ik moet rekening houden met het feit dat de kijker er niet bij was en dus ook het gewriemel en gezoem niet rond zijn/haar oren heeft.
              Meer foto's op mijn website

              Comment


              • #8
                Re: Een drukte van jewelste

                misschien kun je naast de drie toegestane beelden
                ook een link zetten naar je reeks van 6?

                mm
                ∏__|_ ∏__|_
                "no rules, great shots"
                Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

                Comment


                • #9
                  Re: Een drukte van jewelste

                  Oorspronkelijk geplaatst door mm Bekijk bericht
                  misschien kun je naast de drie toegestane beelden
                  ook een link zetten naar je reeks van 6?

                  mm
                  Kan natuurlijk. Maar ik lees eerst met veel interesse de bemerkingen in deze draad alvorens een finale keuze van foto's te maken.
                  Meer foto's op mijn website

                  Comment


                  • #10
                    Re: Een drukte van jewelste

                    reeks maar de drukte zie ik jammer genoeg niet op deze foto´s
                    Bvb 2 bijen samen op 1 grotere bloemknop waren dus zeker beter geweest voor het beoogde doel in deze reeks.
                    Maar ik ben geen bijenkenner en weet niet of deze diertjes dit van mekaar zouden toestaan?
                    BD0723BE

                    Comment


                    • #11
                      Re: Een drukte van jewelste

                      Foto's elk apart bekeken zijn heel mooi en voor mij vooral de tweede
                      Voor een reportage misschien één bij volgen op dezelfde bloem met hetzelfde camerastandpunt bv zoals foto 1, ze komt aangevlogen, nr 2 gaat zitten en nr 3 zoekt naar nektar. Maar met dit verhaal heb je wel niet de drukte in beeld gebracht
                      Allee het bloesemseizoen begint nog maar pas dus veel succes met de volgende fotoreportage
                      Groetjes Vicky

                      Comment


                      • #12
                        Re: Een drukte van jewelste

                        mijn voorkeur gaat naar foto2,mooi gedaan,welke lens werd hier gebruikt?
                        BD0968BE
                        nikon
                        D2Xs

                        Comment


                        • #13
                          Re: Een drukte van jewelste

                          Oorspronkelijk geplaatst door Geert_B Bekijk bericht
                          Bvb 2 bijen samen op 1 grotere bloemknop waren dus zeker beter geweest voor het beoogde doel in deze reeks.
                          Maar ik ben geen bijenkenner en weet niet of deze diertjes dit van mekaar zouden toestaan?
                          Ik zie ze toch nooit samen op 1 bloem. Mekaar wegjagen, dat wel.

                          Oorspronkelijk geplaatst door vicky Bekijk bericht
                          Voor een reportage misschien één bij volgen op dezelfde bloem met hetzelfde camerastandpunt bv zoals foto 1, ze komt aangevlogen, nr 2 gaat zitten en nr 3 zoekt naar nektar.
                          Leuk idee maar bijna niet te realiseren. De bijen hoppen verschrikkelijk snel van bloem naar bloem. Zo snel dat je je afvraagt hoe ze er op die manier in slagen om nectar te eten.

                          Oorspronkelijk geplaatst door boeboe Bekijk bericht
                          mijn voorkeur gaat naar foto2,mooi gedaan,welke lens werd hier gebruikt?
                          Tamron 180mm Macro
                          Meer foto's op mijn website

                          Comment


                          • #14
                            Re: Een drukte van jewelste

                            Drukte herken ik er ook niet in, maar ik vind het toch 'lieflijke beelden' die een echt lentegevoel geven ...ik hoor dat bijtje zoemen...
                            dus, voor mij zit er wel een verhaaltje in, zij het een ander als dat wat je beoogde
                            mvg,
                            Jacky
                            'Yesterday is history.Tomorrow is a mystery.Today is a gift.That 's why we call it the present .
                            Grtjs, Jacky

                            Comment


                            • #15
                              Re: Een drukte van jewelste

                              De drukke sfeer kan ik niet uit je foto's opmaken. Daarvoor had je een wat algemener beeld van je fruitboom moeten maken al worden de bijtjes dan natuurlijk wel een stuk kleiner
                              De kleuren geven me wel een gevoel van lente namelijk door de combinatie van het zachte blauw, geel en groen. De eerste foto geeft ook een origineel standpunt van de bij weer.
                              Il caffè deve essere nero come il diavolo, bollente come l'inferno e dolce come l'amore

                              Bezoek mijn foto's online

                              Comment

                              Working...
                              X