Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

goede keuze?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • goede keuze?

    Hallo iedereen!

    Even een klein vraagje.
    ik hou me vooral bezig met concertfotografie. Hiervoor heb ik een tijd geleden een D70s body met 50mm/1.4 gekocht. Ik ben hier heel tevreden mee, maar ik zou me nu toch ook graag wat in portret fotografie / landschapfotografie verdiepen. daar heb ik dus een nieuwe lens voor nodig. Ik beschik niet over een heel groot budget.
    Ik heb eens wat zitten rondkijken en ik dacht aan één van deze lenzen:
    AFS 18-70 f/3.5-4.5G DX

    of

    AF 24-85 f/2.8-4D IF

    Goed idee of niet?

    Het liefst van al zou ik voor de Nikon AFS DX VR 18-200mm 3.5-5.6G gaan, maar die is blijkbaar niet meer makkelijk te vinden.

    ik ben hier nog een leek in dus alle tips zijn welkom.

    Alvast bedankt!
    Katja

  • #2
    Re: goede keuze?

    Goed nieuws voor u.
    De Nikon AFS DX VR 18-200mm 3.5-5.6G is volgens de website van Fotokonijnenberg in Turnhout terug op voorraad.
    Deze topic zal ook wel intressant zijn voor jou.
    http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=149251
    Fujifilm X-PRO2 - Fujifilm XF 16mm F1.4 - Fujifilm XF 23mm F2 - Fujifilm XF 35mm F2 - Fujifilm XF 50mm F2 - Fujifilm EF-X20 - Canon Speedlite 580EX II - Manfrotto 055XPROB met de Manfrotto 488RC2

    Comment


    • #3
      Re: goede keuze?

      Goed om weten, alleen jammer dat ze hier 200 euro duurder is dan bijvoorbeeld cornévaniperen.

      De andere twee lenzen zijn geen goed alternatief?

      Comment


      • #4
        Re: goede keuze?

        De 18-200 heeft als voordeel dat die heel erg allround is. De 18-70 heeft dat minder maar het is wel een hele mooie lens. De beide lenzen hebben als nadeel dat ze niet zo lichtsterk zijn, dus voor portretten kan dat een bezwaar zijn. Maar omdat je al een 50mm hebt die wel lichtsterk is, is dat misschien niet een groot bezwaar.

        De 24-85 is weer wel lichtsterk en in mijn ogen ook de beste lens voor de portretfoto's (van deze drie), alleen je mist teveel groothoek voor de landschapsfoto's.
        Technisch perfect is onbelangrijk, als de foto maar goed is.
        --------

        Comment

        Working...
        X