Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Airshow Koksijde - welk objectief?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Airshow Koksijde - welk objectief?

    Ik ben van plan dit jaar weer te keren naar de Airshow in Koksijde, maar ik zou voor de gelegenheid een lens huren. Ik weet alleen nog niet wat.

    Met mijn nieuwe 5D heb ik natuurlijk geen cropfactor voordeel meer, dus kan ik wel wat meer millimeters gebruiken. Ik denk aan de volgende mogelijkheden:

    Canon EF 100-400 L IS: heb ik al eens mogen huren bij Fotofiel, makkelijk, maar misschien is 400mm niet genoeg en zal ik scherpte missen.
    Canon EF 300 2.8 L IS met 2x converter. De converter heb ik liggen, en heb ik wat ervaring mee met mijn 70-200 2.8, maar ik ben niet onder de indruk. Ik denk dat op dit objectief de resultaten beter zullen zijn.
    Canon EF 400 2.8 L IS / Canon EF 500 F4 L IS: Kost meer om te huren, maar dat is het probleem niet. Ik ben bang dat het gewicht me zal storen na een dagje trekken. In principe kan ik de 2x converter ook op de EF 400 2.8 plaatsen, om dan in de 800mm te belanden (met F/5.6, in volle zon, meer dan voldoende)

    Dus nu zit ik te denken: gaat dat gewicht me niet parten spelen? Ik ben zeker geen gewichtheffer, en er zal ruim voldoende pauze zijn om te rusten, maar ik ben benieuwd naar ervaringen van andere mensen op dit gebied.

    Of koop ik beter halters om te oefenen tegen dan?

    Dave
    pixelpusher

  • #2
    Re: Airshow Koksijde - welk objectief?

    Als je in de spotterszone staat, dan heb je denk ik wel voldoende met een 100-400. In de publiekszone daarentegen kan je nog wat extra mm gebruiken.

    Comment


    • #3
      Re: Airshow Koksijde - welk objectief?

      Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
      Ik ben van plan dit jaar weer te keren naar de Airshow in Koksijde, maar ik zou voor de gelegenheid een lens huren. Ik weet alleen nog niet wat.

      Met mijn nieuwe 5D heb ik natuurlijk geen cropfactor voordeel meer, dus kan ik wel wat meer millimeters gebruiken. Ik denk aan de volgende mogelijkheden:

      Canon EF 100-400 L IS: heb ik al eens mogen huren bij Fotofiel, makkelijk, maar misschien is 400mm niet genoeg en zal ik scherpte missen.
      Canon EF 300 2.8 L IS met 2x converter. De converter heb ik liggen, en heb ik wat ervaring mee met mijn 70-200 2.8, maar ik ben niet onder de indruk. Ik denk dat op dit objectief de resultaten beter zullen zijn.
      Canon EF 400 2.8 L IS / Canon EF 500 F4 L IS: Kost meer om te huren, maar dat is het probleem niet. Ik ben bang dat het gewicht me zal storen na een dagje trekken. In principe kan ik de 2x converter ook op de EF 400 2.8 plaatsen, om dan in de 800mm te belanden (met F/5.6, in volle zon, meer dan voldoende)

      Dus nu zit ik te denken: gaat dat gewicht me niet parten spelen? Ik ben zeker geen gewichtheffer, en er zal ruim voldoende pauze zijn om te rusten, maar ik ben benieuwd naar ervaringen van andere mensen op dit gebied.

      Of koop ik beter halters om te oefenen tegen dan?

      Dave

      ga je naar de spotterszone?
      wel ik ga er dit jaar ook weer proberen te zijn.

      als je daar staat kun je foto's nemen met een 200, 300 of 400mm.
      zo'n viegerkes komen af en vliegen door, dus als je wilt kan je er ook staan met een 1200mm

      indien't warm weer is zit je wel met fel bewegende lucht (allemaal tarmak!) dus zou ik zon 800mm eerder gebruiken voor close ups te nemen
      foto als spiegel of als venster?

      Comment


      • #4
        Re: Airshow Koksijde - welk objectief?

        Wel de spotterszone staat op mijn agenda

        Vorig jaar had ik een sigma 70-200 mee, maar dit jaar kan ik dus eventueel een lens huren, en nu ik FF heb ga ik met 200 niet echt toekomen hee..

        Dave
        pixelpusher

        Comment


        • #5
          Re: Airshow Koksijde - welk objectief?

          Stond verleden jaar niet in de spotters-zone en dan kom je er met 400mm absoluut niet. Als ik dit jaar ga, dan ga ik ook buiten de basis staan.

          Comment


          • #6
            Re: Airshow Koksijde - welk objectief?

            Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
            Wel de spotterszone staat op mijn agenda

            Vorig jaar had ik een sigma 70-200 mee, maar dit jaar kan ik dus eventueel een lens huren, en nu ik FF heb ga ik met 200 niet echt toekomen hee..


            Dave
            inderdaad, was't even uit't oog verloren..
            de vraag is natuurlijk ook wat je wil fotograferen
            foto als spiegel of als venster?

            Comment


            • #7
              Re: Airshow Koksijde - welk objectief?

              Oorspronkelijk geplaatst door parakiet Bekijk bericht
              inderdaad, was't even uit't oog verloren..
              de vraag is natuurlijk ook wat je wil fotograferen
              Wel, als ik in de spotterszone ga staan is dat om overvliegende dingen te trekken.

              Liefst zo close-up mogelijk natuurlijk.

              Maar de vraag is eerder of zo'n 500 F/4 niet te zwaar is en ik de 300 F/2.8 met 2x moet overwegen.

              Dave
              pixelpusher

              Comment


              • #8
                Re: Airshow Koksijde - welk objectief?

                Moet je speciale toelating aanvragen om in de spotterzone te mogen?

                Comment


                • #9
                  Re: Airshow Koksijde - welk objectief?

                  Inschrijven is vereist.

                  Onderstaande link verwijst naar hoe het vorig jaar was.
                  Ten gepaste tijde zal er wel een update komen voor dit jaar.

                  http://www.mil.be/aircomp/units/inde...ENU=668&PAGE=2
                  Dirk C.

                  Comment

                  Working...
                  X