Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke lens?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke lens?

    Hallo,

    Hulp! Er zijn zoveel lenzen op de markt ik zie het bos door de bomen niet...
    Ik heb een D70S met volgende lenzen:

    nikon af-s nikkor 18-70mm 1:3.5-4.5G ED

    nikon af nikkor 70-300mm 1:4-5.6G

    sigma 150mm 1:2.8 apo macro dg hsm D

    Van mijn macro lens ben ik tevreden dus die ga ik houden. Mijn andere 2 twijfel ik over, ik heb het gevoel dat het beter kan. Ik wil graag 1 nieuwe lens kopen om eventueel 1 van deze 2 te vervangen of om mijn set completer te maken.

    Ik weet echter niet wat te kopen, er zijn er zoveel en als beginneling vind ik het nt makkelijk. Mijn intresse gaat vooral uit naar portretfotografie, dieren en landschappen.

    Ik kan tot rond de 1000 euro spenderen.

    Alvast zeer bedankt voor alle hulp

  • #2
    Re: Welke lens?

    Laat me je foto's zien en ik kan je zeggen welk objectief je zoekt.

    Je hebt een brede en mooie set. Er is geen objectief dat de 18-70 en de 70-300 kan vervangen.

    Wel is de iets mindere 70-300 te vervangen door de betere en ook veel duurdere 70-300 VR.

    Of een 17-55 als verbetering voor de 18-70.

    Lees eens m'n objectief advies op m'n site over de vele keuze mogelijkheden.
    Er zijn geen antwoorden, alleen keuzes: http://www.hansbraakhuis.nl/

    Comment


    • #3
      Re: Welke lens?

      Die 70-300 stelt inderdaad niet veel voor.
      Ik zou je wel aanraden om goed na te denken voordat je de 18-70 wegdoet.
      Op zich is dat een prima lens en zeker buiten. Zie voorbeeld van een foto van de tijger gemaakt met deze kitlens (instelafstand ca 2 meter).



      Als alternatief voor de 70-300 zou je de Sigma 70-300 kunnen overwegen (is tevens een macro 1:2) en veel goede reviews hier op BD.
      NaturalMystic
      Nikon D70 | Nikkor 18-70 DX f3.5-5.6 | Tamron 90 f2.8 DI Macro | Sigma 50-500 f4-6.3 APO HSM| SB-600 | Manfrotto 055PROB | Manfrotto 322RC2

      Comment


      • #4
        Re: Welke lens?

        Oorspronkelijk geplaatst door Piuske Bekijk bericht
        Hallo,

        Hulp! Er zijn zoveel lenzen op de markt ik zie het bos door de bomen niet...
        Ik heb een D70S met volgende lenzen:

        nikon af-s nikkor 18-70mm 1:3.5-4.5G ED

        nikon af nikkor 70-300mm 1:4-5.6G

        sigma 150mm 1:2.8 apo macro dg hsm D

        Van mijn macro lens ben ik tevreden dus die ga ik houden. Mijn andere 2 twijfel ik over, ik heb het gevoel dat het beter kan. Ik wil graag 1 nieuwe lens kopen om eventueel 1 van deze 2 te vervangen of om mijn set completer te maken.

        Ik weet echter niet wat te kopen, er zijn er zoveel en als beginneling vind ik het nt makkelijk. Mijn intresse gaat vooral uit naar portretfotografie, dieren en landschappen.

        Ik kan tot rond de 1000 euro spenderen.

        Alvast zeer bedankt voor alle hulp
        Je interesse is zeer breed dus als je op de hele range wil verbeteren dan zal je met 1000 eur niet toekomen.

        Ik zou gaan voor een
        - Tokina 12-24 F/4
        - Tamron 28-75 F/2.8
        - Nikkor 70-300 VR

        Bij Konijn heb je dit voor 1340 Eur
        Maar als je wat uit de doppen kijkt kan het goedkoper en de Tokina en Tamron vind je ook 2de hands tegen mooie prijzen.

        Met deze set kan je al heel veel doen.
        BD0497BE : Nikon body + glas
        www.RudyVerrijt.info

        Comment

        Working...
        X