Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma/Tamron vs. Nikor

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sigma/Tamron vs. Nikor

    Als beginnend fotoliefhebber zou ik me graag enkele lenzen aankopen.
    Ik overweeg een D40 - D50 aan te kopen. Mijn vader werkt met D80 zou dus ook compatibel moeten zijn.

    nu heb ik gemerkt dat Nikor lenzen merkelijk duurder zijn dan Sigma/Tamron. Ben er van overtuigd dat Nikor lenzen ook wel beter kwaliteit zullen bieden dan de andere 2 merken.

    maar zijn Sigma en Tamron lenzen een goed alternatief om te starten.

    zou graag wat natuur- en sportfotografie willen doen, en uiteraard foto's van m'n dochtertje en familie.

    Bij het lezen op het forum heb ik gemerkt dat er word geopperd om zeker te investeren in goede lenzen, maar ik zou met een beperkt budget eigenlijk zoveel mogelijk kunnen doen.

    graag julie bedenkingen en eventueel tips.
    Nikon D90 - Nikon AF-S DX 18-105mm f/3.5-5.6 G ED VR

  • #2
    Re: Sigma/Tamron vs. Nikor

    Hallo, zie: http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=149593 komt ongeveer met je vraag overeen......ik heb er ook op geantwoord

    Comment


    • #3
      Re: Sigma/Tamron vs. Nikor

      Oorspronkelijk geplaatst door Helsen Bekijk bericht
      Als beginnend fotoliefhebber zou ik me graag enkele lenzen aankopen.
      Ik overweeg een D40 - D50 aan te kopen. Mijn vader werkt met D80 zou dus ook compatibel moeten zijn.

      nu heb ik gemerkt dat Nikor lenzen merkelijk duurder zijn dan Sigma/Tamron. Ben er van overtuigd dat Nikor lenzen ook wel beter kwaliteit zullen bieden dan de andere 2 merken.

      maar zijn Sigma en Tamron lenzen een goed alternatief om te starten.

      zou graag wat natuur- en sportfotografie willen doen, en uiteraard foto's van m'n dochtertje en familie.

      Bij het lezen op het forum heb ik gemerkt dat er word geopperd om zeker te investeren in goede lenzen, maar ik zou met een beperkt budget eigenlijk zoveel mogelijk kunnen doen.

      graag julie bedenkingen en eventueel tips.
      Als je met een beperkt budget zit zou ik al zeker de D40 NIET nemen. Die is qua body misschien wel goedkoper, maar zal zich achteraf vertalen in de aanschaf van duurdere objectieven.

      Verklaring ? Er zit geen AF-motor in de body, dus moet je naar objectieven die wel een AF-motor aan boord hebben. Bij Sigma zijn dit de objectieven met HSM en bij Nikon de objectieven met AF-S. Bekijk de prijzen er even van en je bent zo klaar met je "goedkopere" D40.

      Voorlopig (en dat kan (snel) veranderen) hebben noch Tokina noch Tamron objectieven een AF-motor aan boord (voor Nikon vatting wel te verstaan). Dus de knappe (en goedkope) Tamron 28-75, Tamron 17-50 en Tokina 12-24 zijn dus NIET bruikbaar op de D40 (tenzij je manueel wil gaan scherpstellen).

      Mvg,
      TravelToy.
      www.christian-bailleul.be | Blog

      Comment


      • #4
        Re: Sigma/Tamron vs. Nikor

        dat zijn duidelijke argumenten, bedankt Traveltoy...

        maar het maakt het er weer niet makkelijke op.

        Zou kiezen tussen D40 of D70s (als ik 'm nog vind).

        dus de D70 zou beter koop zijn dan als ik veel keuze wil in lensgebruik.
        zou natuurlijk ook wel zo handig zijn om met m'n vader z'n D80 lensen uit te wisselen.

        of is de D50 hier dan weer een optie? is misschien niet voor deze discussie...
        Nikon D90 - Nikon AF-S DX 18-105mm f/3.5-5.6 G ED VR

        Comment


        • #5
          Re: Sigma/Tamron vs. Nikor

          probeer (2de hands) een D50 of D70 !
          dan kan meer investeren in je objectieven ..
          Photography helps people to see
          -Berenice Abbott-
          BD1050BE

          Comment


          • #6
            Re: Sigma/Tamron vs. Nikor

            Oorspronkelijk geplaatst door Lieven0303 Bekijk bericht
            probeer (2de hands) een D50 of D70 !
            dan kan meer investeren in je objectieven ..
            Dan toch minstens voor een D70s gaan, de D70 krijgt (bijna) zeker te kampen met BGLOD (zoek maar op op dit en andere fora).

            Praat er eens over met je vader, misschien valt zijn visie over het delen van objectieven wel mee en komt er zo voldoende budget vrij voor een D80.

            En als we het dan toch over budget hebben, over hoeveel praten we dan ongeveer ?

            Mvg,
            TravelToy.
            www.christian-bailleul.be | Blog

            Comment


            • #7
              Re: Sigma/Tamron vs. Nikor

              budget voor nu, 600€ voor een body (liefst een nieuwe) met dan de eventuele kitlens of body met andere lens.

              zou in maart misschien nog financiële meevaller kunnen hebben, dan zou ik nog willen investeren voor een goede zoomlens.

              maar zou nu vooral met een goede body willen starten met een aanvaardbare lens. het zijn tenslotte geen knikkers die je koopt hé, 't kost toch allemaal geld. en met een jong gezin (dochter van een jaar) moet je toch beetje uitkijken...

              Zal toch nog eerst veel moeten leren.
              Nikon D90 - Nikon AF-S DX 18-105mm f/3.5-5.6 G ED VR

              Comment


              • #8
                Re: Sigma/Tamron vs. Nikor

                Oorspronkelijk geplaatst door Helsen Bekijk bericht
                budget voor nu, 600€ voor een body (liefst een nieuwe) met dan de eventuele kitlens of body met andere lens.

                zou in maart misschien nog financiële meevaller kunnen hebben, dan zou ik nog willen investeren voor een goede zoomlens.

                maar zou nu vooral met een goede body willen starten met een aanvaardbare lens. het zijn tenslotte geen knikkers die je koopt hé, 't kost toch allemaal geld. en met een jong gezin (dochter van een jaar) moet je toch beetje uitkijken...

                Zal toch nog eerst veel moeten leren.
                Dan zou ik nog snel op zoek gaan naar een D50 (of maximaal een D70s), anders ga je geen budget meer over hebben voor objectieven.

                Mvg,
                TravelToy.

                PS er staan er een aantal hier aangeboden op BD.
                www.christian-bailleul.be | Blog

                Comment


                • #9
                  Re: Sigma/Tamron vs. Nikor

                  maar zou nu vooral met een goede body willen starten met een aanvaardbare lens
                  Doe het liever andersom...........start met goede lensen en een aanvaarbare body.
                  Nikon spul

                  Comment


                  • #10
                    Re: Sigma/Tamron vs. Nikor

                    Ik begrijp julie argumenten hoor.

                    maar ik zou toch graag een body kopen waar ik enkele jaren mee kan werken...

                    dus D40 - D50 om toch nog budget over te houden voor lenzen, ga me morgen eens informeren bij speciaalzaak, eens horen wat de 'verkoper' me aanraad.
                    Nikon D90 - Nikon AF-S DX 18-105mm f/3.5-5.6 G ED VR

                    Comment


                    • #11
                      Re: Sigma/Tamron vs. Nikor

                      Oorspronkelijk geplaatst door Helsen Bekijk bericht
                      Ik begrijp julie argumenten hoor.

                      maar ik zou toch graag een body kopen waar ik enkele jaren mee kan werken...

                      dus D40 - D50 om toch nog budget over te houden voor lenzen, ga me morgen eens informeren bij speciaalzaak, eens horen wat de 'verkoper' me aanraad.
                      En wat denk je dat het hier is ? De grootste speciaalzaak in België en omstreken is BD !

                      Hier zitten goede en slechte verkopers, mensen die er iets en niets vanaf weten en we zijn 24 op 24 en 7 op 7 open.

                      Mvg,
                      TravelToy.
                      www.christian-bailleul.be | Blog

                      Comment


                      • #12
                        Re: Sigma/Tamron vs. Nikor

                        is dus een D50 geworden met 18-55 en 55-200 van Nikon.

                        hopelijk met voldoende resultaten...
                        Nikon D90 - Nikon AF-S DX 18-105mm f/3.5-5.6 G ED VR

                        Comment


                        • #13
                          Re: Sigma/Tamron vs. Nikor

                          D70s is nog gewoon verkrijgbaar hoor.

                          Gr Kees
                          Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

                          Comment

                          Working...
                          X