Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Close up binnenkant bloemen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Close up binnenkant bloemen

    Nu het weer toch dat nog niet is, dan maar geprobeerd binnen, wel met natuurlijk licht en invulflits.zijn eindelijk testen ivm dof maar vond ze wel iets hebben zeker de eerste 2, aan de 3de twijfel ik.

    grt Luc





    BD0407BE * Canon EOS 40D -Canon Eos 5D mkIV Camouflage -Luc David Photography

  • #2
    Re: Close up binnenkant bloemen

    Lichtinval bij 1 vind ik knap,bij alle 3 mss toch eens proberen met iets meer dof.
    'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

    Comment


    • #3
      Re: Close up binnenkant bloemen

      Oorspronkelijk geplaatst door Macroshopper Bekijk bericht
      Lichtinval bij 1 vind ik knap,bij alle 3 mss toch eens proberen met iets meer dof.
      t'zal moeilijk gaan:
      1 is genomen op maximaal diafragma van f/16 à 1/3 sec

      2 zou nog een stuk meer diepte kunnen krijgen aan f 2.8 a 1/100 sec

      en 3 zit er tussen in f 8 a 1/3 sec. daarmee had ik een gedacht van de volledige range.

      Zoals gezegd zijn dit testopnames , misschien niet met het dankbaarste onderwerp, wilde om te starten met statische onderwerpen werken en dit was iets wat ik juist buiten de deur vond bloemen zijn prunus bloempjes met een doorsnede van 1.5 cm en een orchidee uit de living allen met een vergroting tussen 1:1 en 2:1.
      De meeldraden kwamen met een hoger diafragma volledig scherp maar gaven ook niet de voldoening, toch ben ik enigszins tevreden bij f 16 is de dof toch vrij groot maar met een lager diafragma verdomd niet makkelijk om een juiste dof te krijgen .
      Blijkbaar laat deze nieuwe lens zich nog niet gemakkelijk temmen,(is trouwens toch net iets anders werken waneer je scherp moet stellen door de afstand tussen voorwerp en lens te vergroten en te verkleinen.
      Vermoed inderdaad dat er nog wat werk aan de winkel is, maar hoorde toch graag eens een andere mening.
      groeten Luc.
      BD0407BE * Canon EOS 40D -Canon Eos 5D mkIV Camouflage -Luc David Photography

      Comment

      Working...
      X