Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

macro

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • macro

    ik zou graag beginnen met een macro reeks opte nemen maar eigenlijk zou'k wel wat tips kunnen gebruiken... 'k vroeg mij af of je het best een macro lens of filter gebruikt en in het geval van de lens welke dat dan de voorkeur hebben... ik had er al een opgezogt en dat was de "canon EF-S 60mm f/2.8 macro usm" maar echt veel uitleg vind ik er niet van.
    enneuh... alle tips zijn welkom
    {**meskeuh**}

  • #2
    Re: macro

    Een echte macrolens is zeker beter dan een voorzetlens, maar als je die maar zelden gebruikt, dan is een voorzetlens heel wat goedkoper.

    Het is heel belangrijk dat je weet wat je wil fotograferen, want er zijn macrolenzen in verschillende lengtes, waarbij die lengte juist een grote rol speelt in de mogelijkheden om bepaalde onderwerpen beter in beeld te brengen.

    Met een 60mm macrolens is het bijvoorbeeld heel moelijk om vlinders en libellen te fotograferen, dat gaat veel beter met een lange macrolens (150 of 180mm, eventueel met een 1,4x extender).
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: macro

      Even de zoekfunctie gebruiken en je vind een schat aan info.
      Heb er eentje uitgenomen:
      Ik krijg regelmatig de vraag welke macrolens iemand moet nemen. Ik heb die mensen tot nu toe altijd via PM geholpen. Doch eigenlijk is het zonde om die uitleg steeds te moeten doen. Dus daarom zou ik hier ff een topic willen openen waarna ik kan verwijzen. En als ze dan nog vragen hebben kunnen ze die nog altijd stellen. Wat
      'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

      Comment

      Working...
      X