Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

tft monitor

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • tft monitor

    Mijn crtmonitor is op zijn laatste benen aan't lopen denk ik.Dermee dat ik al eens rondgekeken heb voor een tftscherm.En na enig veldwerk ben ik bij deze uitgekomen.http://www.digi-shop.be/product_info...de824b5edbc168 Maar er zit hier volk op't forum die er zeker meer van kent gelijk ik..... Vandaar mijn vraag......"iswat?"
    Last edited by Pixelpainter; 27 februari 2007, 19:19.
    I like it raw......with Nikon stuff

    http://www.pixelpainter.be/

  • #2
    Re: tft monitor

    Beste, ikzelf koop altijd monitoren van BENQ.

    Voor fotografie en beeldbewerking vond ik deze wel heel goed :

    BenQ biedt een breed scala aan Projectoren / Beamers, Monitoren / Gaming monitoren/ Zakelijke / Business Display / Oplossingen, ZOWIE eSports / e-Sports, WiT Verlichting / Lampen, treVolo speakers / luidsprekers, presentatiesystemen en draadloos presenteren.


    Ik kocht hem voor 260 € ...

    2ms responstijd vind je niet veel in het 19" gamma ...
    NIKON D80 - 18-135mm AF ED - Wees mild aub ...

    Comment


    • #3
      Re: tft monitor

      Oorspronkelijk geplaatst door KERRE Bekijk bericht
      Beste, ikzelf koop altijd monitoren van BENQ.

      Voor fotografie en beeldbewerking vond ik deze wel heel goed :

      BenQ biedt een breed scala aan Projectoren / Beamers, Monitoren / Gaming monitoren/ Zakelijke / Business Display / Oplossingen, ZOWIE eSports / e-Sports, WiT Verlichting / Lampen, treVolo speakers / luidsprekers, presentatiesystemen en draadloos presenteren.


      Ik kocht hem voor 260 € ...

      2ms responstijd vind je niet veel in het 19" gamma ...
      Voor fotografie en beeldbewerking is dit zo'n beetje één van de slechtste keuzes die je kon maken, namelijk het is een TN paneel met een kijkhoek van ocharme 140° en responstijd is absoluut onbelangrijk voor fotobewerking. Dit scherm zou ik nooit aanraden.

      Als responstijd zo belangrijk is had je trouwens beter de Nec 20wgx2 gekozen want die is volgens de testen op www.hardware.fr nog steeds het snelste panel ook al is het op papier 'maar' 6ms (fabrikanten zeuren graag met hun gegevens want er zijn toch geen standaarden gemaakt die dit vastleggen).

      Voor fotobewerking kijk je best uit naar schermen die een IPS type (S-IPS, AS-IPS,...) paneel gebruiken, als donkerste zwartwaarde van groot belang is kies je voor een PVA of MVA scherm. TN panels zijn enkel voor de goedkoopte op de markt gebracht, en omdat ze een paar jaar geleden ze de snelste responstijd hadden tov IPS/MVA/PVA.

      Pixelpainter: laat eens weten wat je budget is en je voorkeur op gebied van schermgrootte...

      22 inch is een nieuwe mainstream klasse (350-450 euro) maar tot nu toe heb ik enkel maar TN panelen gezien met hun bekende beperkingen. Wel een leuk formaat: hoogte is zoals een 19inch maar breedte is meer.
      Test: http://www.behardware.com/articles/6...2-to-5-ms.html

      20inch vind ik een mooie tussenmaat en er is veel keuze.
      Gaming monitor guides, reviews, and how-to's - all in one easy to navigate place that makes your monitor research that much easier.


      19 inch is het meest typisch gevraagde formaat, populair is de Eizo S1910 en die zal wel de beste zijn in deze grootte:
      Gaming monitor guides, reviews, and how-to's - all in one easy to navigate place that makes your monitor research that much easier.


      Gebruik ook eens de zoek functie van dit forum, er zijn al verschillende topics geweest over dit onderwerp.
      Sony A7RIV - Sony 16-35 f2.8 GM - Tamron 35-150 f2-f2.8 - Tamron 150-500 f5-f6.7 - Metz 54MZ-4i / SCA3302 M9 - Lowepro Slingshot 200AW

      Comment


      • #4
        Re: tft monitor

        Ik dacht zo rond de 300€. Ik had gezien dat die link niet meer werkte. Die is terug in orde nu.Ik heb dit scherm zien staan tussen een 8 tal andere,in werking wel te verstaan,en deze stak er toch bovenuit.En 19 a 20 inch lijkt me voldoende.
        I like it raw......with Nikon stuff

        http://www.pixelpainter.be/

        Comment


        • #5
          Re: tft monitor

          Kan er niet veel over vinden, wel dit:
          "Une dalle pas très uniforme c'est que des halos lumineux sont visibles dans les coins."

          Uniformiteit is blijkbaar niet zo goed, je ziet dat bij veel schermen, wordt ook wel backlight bleeding genoemd en is langs de zijkanten van het scherm dat het beeld helderder is zoals bij deze Samsung zichtbaar is.

          De LG L1960TQ is een TN paneel, te beperkte kijkhoek om een foto normaal op te bekijken (dikwijls heb je bij optimale kijkhoek al verschil tussen bovenkant en onderkant van het scherm, hoe kan je zo een foto beoordelen als je met je hoofd naar boven/onder moet zitten bewegen om de foto normaal te zien...)

          Ga de schermen nog eens bekijken en let vooral op:
          - kijkhoek: zet je ook eens recht voor het scherm en beweeg je hoofd binnen aanvaardbare grenzen links/rechts/boven/onder. Als je het contrast teveel ziet veranderen: scherm niet kopen. (voorbeelden kijkhoek hier)
          - backlight bleeding: zet de windows achtergrond eens op scherm, indien mogelijk verduister je de ruimte en let of het eruit ziet als ik hier boven toonde.

          Als je een beetje op een goede manier foto's wil verwerken, hou rekening met 100 euro extra voor bv. een Pantone Huey colorimeter om je scherm te calibreren.

          Helaas in de 19inch klasse zijn er geen S-IPS panelen, vanaf 20 inch wel maar dan zit je al snel aan 400-500 euro.
          Sony A7RIV - Sony 16-35 f2.8 GM - Tamron 35-150 f2-f2.8 - Tamron 150-500 f5-f6.7 - Metz 54MZ-4i / SCA3302 M9 - Lowepro Slingshot 200AW

          Comment


          • #6
            Re: tft monitor

            Oorspronkelijk geplaatst door Pixelpainter Bekijk bericht
            Ik dacht zo rond de 300€. En 19 a 20 inch lijkt me voldoende.
            Dan zal dit topic:
            Beste, Ik heb een zware computercrash achter de rug, en daarom een tweede(hands) pc aangeschaft, die ik compleet clean wil houden, en los van het internet. Mits het een snelle machine is, wordt dit mijn foto-pc. Ik bezit een 19" CRT scherm van het merk MEdion, waar ik uiterst tevreden over ben. Ik ben toch op zoek

            je misschien verder kunnen helpen...
            Sony A7RIV - Sony 16-35 f2.8 GM - Tamron 35-150 f2-f2.8 - Tamron 150-500 f5-f6.7 - Metz 54MZ-4i / SCA3302 M9 - Lowepro Slingshot 200AW

            Comment

            Working...
            X