Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

verschil fotomateriaal US-EU? op zoek nr een goeie tele

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • verschil fotomateriaal US-EU? op zoek nr een goeie tele

    Ik verblijf momenteel enige weken in de US. Ik ga ervan uit dat een lens die ik hier koop net dezelfde is als die uit België?

    ik ben op zoek naar een tele voor mijn D50 en ik vond hier een erg verleidelijke Nikkor AF-S DX 55-200mm, met een focus van 4-5.6 voor $200... (omdat ik me nog maar recentelijk op de fotografie heb gestort ga ik ook niet meteen duur materiaal kopen). Is deze lens geschikt voor een student journalistiek op zoek naar mooie portretten en de occasionele natuurclose-up?

    Ze hebben hier ook een merk dat ik niet kende: Quantaray. Deze zijn echt wel goedkoop ($99 vr een 50-200 met dezelfde specificaties als de nikkor), maar daar zal wel een reden voor zijn zeker?

  • #2
    Re: verschil fotomateriaal US-EU? op zoek nr een goeie tele

    Over die lens kan ik niks zeggen, maar probeer wel internationale garantie erbij te kopen. Dat kan in de betere fotozaken. Anders kan het een dure grap worden als je hier problemen krijgt met deze lens.

    Overigens is $200 nog veel voor deze lens. Bij B & H Photo staat ze maar $169,95. Het kan interessanter zijn om ze daar te bestellen en ze te laten leveren op het adres waar je nu verblijft. Daar kan je ook 7(!) jaar extra internationale garantie krijgen voor $15,95.

    Jos
    Last edited by Josp; 28 februari 2007, 12:51.
    Meerdere zwarte kastjes waar Nikon opstaat en ook enkele doorzichtige zwarte buizen met dezelfde vreemde opdruk...

    Comment


    • #3
      Re: verschil fotomateriaal US-EU? op zoek nr een goeie tele

      Als je iets koopt in de US, wel de garantiebewijzen, dozen ed opsturen per post naar huis.

      Quantaray is volgens mij een bedrijf dat onder een andere naam hier opereert, maar weet niet meer welke, maar het zit vaak aan de onderkant van de markt.
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

      Comment


      • #4
        Re: verschil fotomateriaal US-EU? op zoek nr een goeie tele

        Hi,

        Quantaray is idd. nu niet meteen tops te noemen.
        Zo hebben ze nog een merk "phoenix".

        Niet dat die dingen niet werken, maar een goede 2dehands is toch beter gespendeerd geld.

        Paul.
        DPaul - A.FIAP
        D810, nikkors and other stuff

        Comment

        Working...
        X