Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Auto(sig-aansteker)/Batterylader vr NikonCP4500??

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Auto(sig-aansteker)/Batterylader vr NikonCP4500??

    Om mijn Coolpix4500 "on the road" ten alle tijde te kunnen gebruiken, zoek ik een batterijlader om een Li-ion EN-EL1 batterij(7,4V/680mAh)
    via een auto-sigarettenaansteker(12V?)op te laden. Heb ergens gezien dat dit een snellader is met een beveiliging tegen overladen.
    Weet iemand waar ik deze (on-line)kan kopen?
    Heb geen bezwaar indien aanbod in een kit met bvb een extra batterij(vb. te zien op www.jandr.com - artikel "DPS QCK-NKL1 Li-ion Quick Charger Kit for Nikon Digital Cameras" ; werkt met CP995&CP5000 maar ben niet zeker of dit met CP4500 ook werkt.Ik veronderstel van wel omdat CP995 en CP4500 volgens mij gelijk zijn wat stroomvoorziening betreft)
    Alle tips en ervaringen meer dan welkom.
    (ander voordeel van batterijladen in wagen is dat je dit waar ook ter wereld kan zonder last te hebben van de verschillen in stopcontacten)

  • #2
    Hallo Jotie, ik heb een omvormer van 12 volt gelijkstroom naar 220 volt wisselstroom in de auto (kost ongeveer 50 euro) nu kan ik gewoon mijn 220 volt batterij-oplader gebruiken.
    "Photos capture a moment in time. But the full story is always lost"
    Member of Han Fan Clan
    Visit my http://www.hanvogel.web-log.nl

    Comment


    • #3
      Originally posted by HV
      Hallo Jotie, ik heb een omvormer van 12 volt gelijkstroom naar 220 volt wisselstroom in de auto (kost ongeveer 50 euro) nu kan ik gewoon mijn 220 volt batterij-oplader gebruiken.
      Hallo Han, bedankt voor de reactie. Wat ik me afvraag is hoe je adapter eruit ziet aan de 220V-zijde? Kun je hier een doodgewoon stopcontact hebben (die je dus op je 12V aansluit)?
      Dit zou heel praktisch zijn om, ik zeg maar wat - mijn elektrische tandenborstel- op te laden onderweg

      Comment


      • #4
        Originally posted by HV
        Hallo Jotie, ik heb een omvormer van 12 volt gelijkstroom naar 220 volt wisselstroom in de auto (kost ongeveer 50 euro) nu kan ik gewoon mijn 220 volt batterij-oplader gebruiken.
        Hallo Han, bedankt voor de reactie. Wat ik me afvraag is hoe je adapter eruit ziet aan de 220V-zijde? Kun je hier een doodgewoon stopcontact hebben (die je dus op je 12V aansluit)?
        Dit zou heel praktisch zijn om, ik zeg maar wat - mijn elektrische tandenborstel- op te laden onderweg
        Oeps, vergeten te vragen waar je dit hebt gekocht?

        Comment


        • #5
          Hallo Jotie aan de 220 kant zit een stopcontact voor een platte 220V stekker.
          Kijk ook eens op http://www.caravans.net/ifonix.htm voor een test (dit is een zwaar model) ik heb een kleine van 175 Watt en dat is ruim voldoende.
          "Photos capture a moment in time. But the full story is always lost"
          Member of Han Fan Clan
          Visit my http://www.hanvogel.web-log.nl

          Comment


          • #6
            Originally posted by HV
            Hallo Jotie aan de 220 kant zit een stopcontact voor een platte 220V stekker.
            Kijk ook eens op http://www.caravans.net/ifonix.htm voor een test (dit is een zwaar model) ik heb een kleine van 175 Watt en dat is ruim voldoende.
            Dit is werkelijk fantastisch! Kan je meteen je laptop rechtstreeks aansluiten terwijl zijn batterij oplaadt!
            Nog beter: (verbeter mij aub indien niet juist wat ik nu ga zeggen)
            Je kan je laptop rechtstreeks op het ene stopcontact aansluiten, en je digitale camera op het andere, en alzo de transfer van je foto's die op je geheugenkaart staan naar je laptop verwezenlijken ... ZONDER BATTERIJEN(laptop & camera) te gebruiken!!!???
            Dit heb ik altijd al gemist
            PS: je zal wel gemerkt hebben dat ik van elektr geen kaas gegeten hebt
            Bedankt, en meerdere tips - links zijn van harte welkom.
            Waar zijn de doe het zelvers die dit hebben gemaakt voor hun digitale camera? Kun je mij geen foto van uw oplossing bezorgen?

            Comment


            • #7
              Je kan er één bestellen bij www.conrad.nl
              SPANNINGSOMVORMER 12/230V
              Artikelnr.: 513106 - 89
              46,00 EUR



              productomschrijving:

              Deze compacte spanningsomvormer kan een uitgangsspanning van 230 V~ opwekken. Hiervoor heeft u alleen maar een 12 V gelijkspanning zoals een accu, sigarettenaansteker aansluiting enz. nodig. Aansluitkabel van een 12 V ingang met sigarettenaansteker aansluiting.
              Technische spec.: Voedingsspanning 11-15 V= via sigarettenaansteker · Uitgangsspanning 230 V~ ± 10% met Euro-stekker · Duurvermogen 200 W · Rendement < 90% · Opstartstroom < 100 mA · Werktemperatuur 0 - 40°C. Afm. (lxbxh) 135 x 75 x 40 mm.
              Omvang levering: Spanningsomvormer met Euro-stekker.





              "Photos capture a moment in time. But the full story is always lost"
              Member of Han Fan Clan
              Visit my http://www.hanvogel.web-log.nl

              Comment


              • #8
                Je moet alleen oppassen met die omvormers.
                Alleen gebruiken als de motor draait,want die trekken je batterij in een paar minuten plat.
                Ik spreek uit ervaring.

                Groeten rusty
                Ik haat vriendjespolitiek

                Comment


                • #9
                  Zo'n vaart neemt het niet met het plattrekken van de batterij en ik spreek ook uit ervaring, tenminste voor het opladen van de batterijen van mijn digitaal fototoestel.
                  home page: http://cage.ugent.be/~hs
                  reisblog: http://herser.wordpress.com
                  foto montages: http://www.photodex.com/share/hermans

                  Comment


                  • #10
                    Als je met een diesel rijdt waar een batterij van 80ah inzit mischien niet.Maar hou rekening met het feit dat de meeste autos maar een batterijtje van amper 28ah hebben ,als die dan nog enkele jaren oud is mag je zeker zijn dat er rap doorgaan.
                    Ik gebruikte vroeger een omvormer in de bestelwagen om te boren.
                    Ik heb meermaals startkabels nodig gehad.

                    Groeten Rusty
                    Ik haat vriendjespolitiek

                    Comment


                    • #11
                      Maar het ook wel een verschil een boormachine of een batterijlader.
                      ± 500 watt of ± 50 watt
                      "Photos capture a moment in time. But the full story is always lost"
                      Member of Han Fan Clan
                      Visit my http://www.hanvogel.web-log.nl

                      Comment


                      • #12
                        Een rekensommetje leert dat de omvormer vol belast met 200 W en 90% rendement bij stilstaande moter minder dan 19 A trekt, dus bij die 28 Ah toch nog een anderhalf uur! Ik geef toe dat er een groot aantal auto's zijn met vrijwel versleten accu's die deze waarde natuurlijk niet halen.
                        MVG. Eugène

                        Comment


                        • #13
                          Volledig mee akkoord maar hou er rekening mee dat met jou rekensom de batterij volledig plat is.Ik heb persoonlijk een coolpix 4500 en weet dat de batterijen 2uur nodig hebben om op te laden.
                          Hoe ga je dan nog die 40 a 50 ampere startstroom kunnen leveren??
                          Dat wordt duwen denk ik.
                          Anders kan je het eens uitproberen ,wel zorgen voor voldoende volk om op gang te duwen of een 2de auto en startkabels.
                          De omvormer die ik gebruikte was idd wat zwaarder die kon 800watt leveren.

                          Groeten Rusty
                          Ik haat vriendjespolitiek

                          Comment


                          • #14
                            ik heb zo een toestelletje en deze geeft een fluitsignaal bij een te lage batterijspanning(ik dacht 11.4V)

                            Comment


                            • #15
                              Bedankt ieder voor het reuze-interessante commentaar(en Han in de eerste plaats, voor alle opzoekwerk)
                              Ik rij met een Citroën Berlingo 1900 Diesel, bouwjaar ... 'k zou het begot niet weten (ik denk 1998)
                              Als ik als gewoonte neem om altijd mijn motor te laten draaien als ik mijn batterij wil laden, dan zal ik dus geen problemen hebben zoals sommigen hier hebben geschetst ... me dunkt.??
                              Maar voor mijn Coolpix4500-batterij is er dus geen gevaar wanneer ik zo'n omvormer zou gebruiken? (is dit met een beveiliging tegen overladen??zoals druppelsgewijs bijladen wanneer batterij vol is)
                              Bedankt allen

                              =8^D

                              jotie

                              Comment

                              Working...
                              X