Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bruiloft fotograferen ...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Bruiloft fotograferen ...

    Binnekort mijn eerste bruiloft gepland. (qua fotograferen dan )
    Echter weet ik niet of mijn huidige objectieven geschikt zijn.
    Ik fotografeer momenteel met de veel besproken tamron 28-75 2.8 en een 70-200 f4 IS.
    Zou ik hiermee fatsoenlijk uit de voeten kunnen? (zowel indoor + outdoor)
    Alle reacties en tips om deze dag goed te kunnen vastleggen zijn welkom !!!

    Groetjes

  • #2
    Re: Bruiloft fotograferen ...

    Oorspronkelijk geplaatst door BjornLock Bekijk bericht
    Binnekort mijn eerste bruiloft gepland. (qua fotograferen dan )
    Echter weet ik niet of mijn huidige objectieven geschikt zijn.
    Ik fotografeer momenteel met de veel besproken tamron 28-75 2.8 en een 70-200 f4 IS.
    Zou ik hiermee fatsoenlijk uit de voeten kunnen? (zowel indoor + outdoor)
    Alle reacties en tips om deze dag goed te kunnen vastleggen zijn welkom !!!

    Groetjes
    Eén ding mis je wel, en da's een breedhoek, niet onbelangrijk vind ik.
    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

    Comment


    • #3
      Re: Bruiloft fotograferen ...

      Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
      Eén ding mis je wel, en da's een breedhoek, niet onbelangrijk vind ik.
      Volledig mee eens. Iets in de zin van een 17-50 f/2,8 en wat flitsers zijn een must (alsook een 2° body)

      Mvg,
      TravelToy.
      www.christian-bailleul.be | Blog

      Comment


      • #4
        Re: Bruiloft fotograferen ...

        Onmisbaar .... Een tweede body
        Onmisbaar .... Voldoende geheugen, geen image tank maar solid state memory.
        Onmisbaar .... Degelijke flits 580EX of 550 EX

        Aan te bevelen van in RAW te werken!

        Persoonlijk zou ik ook liever de F2.8 versie van de 70-200 gebruiken op dergelijk evenement, al is mijn raad nr 1 laat het aan de Pro's over !


        MVG, Jeff
        Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

        Comment


        • #5
          Re: Bruiloft fotograferen ...

          Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
          Eén ding mis je wel, en da's een breedhoek, niet onbelangrijk vind ik.
          niet als hij een 1ds of 5d heeft

          ik zou een lichtsterke portretlens missen

          Comment


          • #6
            Re: Bruiloft fotograferen ...

            Oorspronkelijk geplaatst door fotofiel Bekijk bericht
            niet als hij een 1ds of 5d heeft
            Inderdaad, kan ik niets tegen inbrengen . . . Wat gebeurt er eigenlijk als je een niet FF lens zet op een FF camera?
            There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
            A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
            Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

            Comment


            • #7
              Re: Bruiloft fotograferen ...

              Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
              Inderdaad, kan ik niets tegen inbrengen . . . Wat gebeurt er eigenlijk als je een niet FF lens zet op een FF camera?
              Dat gaat niet daarom dat ef-s bestaat. De mount verschilt lichtjes om ervoor te zorgen dat je op een FF geen ef-s lenzen kan zetten.

              Misschien dat het wel gaat met de crop lenzen van third party fabrikanten maar ik zou niet weten of dat voor beschadigingen kan zorgen of niet. Ik vermoed van wel.

              Comment


              • #8
                Re: Bruiloft fotograferen ...

                Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357 Bekijk bericht
                al is mijn raad nr 1 laat het aan de Pro's over !
                MVG, Jeff
                Als je je nu nog moet afvragen welk objectief te gebruiken, lijkt mij dit inderdaad het beste advies Huwelijken fotografeer je niet zomaar uit de losse pols Dat vraag heel veel ervaring om er goeds van te maken en om mogelijke crisissituaties te beheersen m.i.

                MVG,

                Comment


                • #9
                  Re: Bruiloft fotograferen ...

                  Ik zou toch ook maar zorgen voor een reflexiescherm.
                  Voor de schoot na de kerk waar je dan de harde schaduwen mee weg werkt.
                  Of BV...als je een foto wil nemen als koppel nog in auto zit.
                  Kan je met het reflexiescherm het interieur met de personen mooi bijlichten.
                  En zo veel kost zo een scherm nu ook weer niet. Van iemand lenen kan ook natuurlijk.
                  Vanaf 11 januari 2009 bestaat Jan van Ginkel niet meer op dit forum.Wegens gebrek aan elke vorm van beleefdheid (RIP)
                  Hier op dit forum.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Bruiloft fotograferen ...

                    Je zal het voornamelijk met je Tamron moeten doen denk ik.
                    Alhoewel ik ook al eens japanner zijn site heb gezien die verschillende bruiloften alleen maar met de 70-200/F4 had gedaan. Die foto's vielen nog best mee. Maar je kan dan nooit dichtbij staan, dus voor binnen bij de bruid is deze lens niet echt geschikt.

                    Zorg inderdaad voor voldoende geheugen of een mogelijkheid om je kaarten te legen op een ander medium. Alhoewel dat dit stress is, want wanneer heb je een dood moment? Net niet als de kaart vol dreigt te geraken.

                    Een extra batterij misschien, want een hele dag kan krap zijn als je regelmatig de flitst gebruikt.

                    Denk ook een extra lens of extra flits zijn misschien handig, maar als je die dingen niet echt kunt gebruiken helpen ze niets. Dus ik raad aan om niet snel extra dingen te kopen tenzij je nog tijd hebt om er voldoende mee te experimenteren. Want als je externe flits voor het eerst gebruikt kunnen alle foto's verkeerd zijn.
                    Tot sluitertijd, Dirk

                    Comment


                    • #11
                      Re: Bruiloft fotograferen ...

                      .................
                      Last edited by hombre complicado; 24 februari 2011, 16:07.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Bruiloft fotograferen ...

                        Oorspronkelijk geplaatst door TheBigPicture Bekijk bericht
                        Dan krijg je last van vignettering, heb dat ooit eens geprobeerd door de 18-70 DX op mijn F6 te zetten. Was pas bruikbaar van zo'n 24-25 mm dacht ik, anders had je zwarte hoeken.
                        Gewoon uit nieuwsgierigheid : Was het dan nog de moeite om die zwarte hoeken eraf te knippen, of waren de beelden helemaal niet bruikbaar ?

                        Mvg,
                        TravelToy.
                        www.christian-bailleul.be | Blog

                        Comment


                        • #13
                          Re: Bruiloft fotograferen ...

                          Oorspronkelijk geplaatst door BjornLock Bekijk bericht
                          Binnekort mijn eerste bruiloft gepland. (qua fotograferen dan )
                          Echter weet ik niet of mijn huidige objectieven geschikt zijn.
                          Ik fotografeer momenteel met de veel besproken tamron 28-75 2.8 en een 70-200 f4 IS.
                          Zou ik hiermee fatsoenlijk uit de voeten kunnen? (zowel indoor + outdoor)
                          Alle reacties en tips om deze dag goed te kunnen vastleggen zijn welkom !!!

                          Groetjes
                          Eerste en belangrijkste punt is 'weten wanneer en wat er gaat gebeuren'
                          Ik heb honderden huwelijksreportages gemaakt,met Leica's Nikon's Hasselblad's en zelfs in het begin bij de buitenopnamen met een Technika 4x5 " en steeds Metz flitsen gebruikt,steeds een kleine flits in geval van nood...maar geen enkele Metz heeft mij in de steek gelaten...ook de bovenvernoemde toestellen hebben nooit gefaald
                          Zeker 2 bodies meenemen,wat lenzen betreft het meeste zit tussen de 35 en de 85 mm (analoog) ik gebruikte lichtsterke lenzen ...niet veel op volle opening maar het scherpstellen gaat veel vlotter.
                          Een groothoek 24 mm (analoog) om eens van voor of achter inde kerk een opname te maken is mooi meegenomen.
                          Voor de opnamen buiten in een park is andere koek, en hier zal iedere fotograaf wel zijn eigen stijl hebben...ik gebruikte op de Blad's een 60 en een 150 mm .
                          Ik zou zeggen 'succes'

                          Comment


                          • #14
                            Re: Bruiloft fotograferen ...

                            ..........
                            Last edited by hombre complicado; 24 februari 2011, 16:07.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Bruiloft fotograferen ...

                              voor je een breedhoeklens van 1500 eur koopt, met een simpele sigma 18-50 mm 3.5-5.6 van (toen) 100 euro gaat het ook :





                              die heb ik als backup bij, het meeste doe ik met een 28-105 3.5-4.5 :





                              en altijd een speedlite erop


                              dus die Tamron van je is wat mij betreft goed genoeg

                              Comment

                              Working...
                              X