Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zenit Fisheye

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Zenit Fisheye

    K zou mij graag een fisheye aanschaffen voor mijn 400D.
    Maar voor ik mijn spaarvarken vakkundig de nek omdraai, zou'k graag testen met zo'n ding.
    NU heb k mijn oog laten vallen op een Zenit Fisheye (klik)

    Heeft hier iemand ervaring mee? Kent iemand dit merk?
    Ooit was ik een fotograaf, nu kijk ik eerst.
    Mamiya M645, GevaBox, Coronet N°2, Olympus Trip35, en hier slingert ook nog ergens een 7D rond.

  • #2
    Re: Zenit Fisheye

    Oorspronkelijk geplaatst door Lorent Bekijk bericht
    K zou mij graag een fisheye aanschaffen voor mijn 400D.
    Maar voor ik mijn spaarvarken vakkundig de nek omdraai, zou'k graag testen met zo'n ding.
    NU heb k mijn oog laten vallen op een Zenit Fisheye (klik)

    Heeft hier iemand ervaring mee? Kent iemand dit merk?

    EUR 147 ?? is extreem goedkoop, zeker voor een fisheye.. ?! er zal wel een addertje zijn..

    Comment


    • #3
      Re: Zenit Fisheye

      geen idee, daarmee da' k het navraag.
      Langs de andere kant, als de kwaliteit ni schitterend is, tot daar aan toe. Als k heb kunnen testen en proberen, kan k later investeren in een goeie
      Ooit was ik een fotograaf, nu kijk ik eerst.
      Mamiya M645, GevaBox, Coronet N°2, Olympus Trip35, en hier slingert ook nog ergens een 7D rond.

      Comment


      • #4
        Re: Zenit Fisheye

        Hier nog een draadje: http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=54347

        Ik ben zwaar geïnteresseerd (ook een 400D en op zoek naar een fisheye).

        Werner
        flickr.com/wernerwattenbergh
        flickr.com/vdpsportfotograaf
        http://voetbalfotografie.wordpress.com

        Comment


        • #5
          Re: Zenit Fisheye

          als k het goed lees allemaal, is het helemaal zo geen slecht materiaal?
          Ooit was ik een fotograaf, nu kijk ik eerst.
          Mamiya M645, GevaBox, Coronet N°2, Olympus Trip35, en hier slingert ook nog ergens een 7D rond.

          Comment


          • #6
            Re: Zenit Fisheye

            ik heb er een gehad
            kwalitatief is dat een zeer goede lens
            het enigste nadeel is dat je op een digitaal toestel met een cropfactor wat minder het uitgesproken fisheye effect hebt
            een 16mm is bij mijn nikon niet echt meer fisheye
            ik heb nu een peleng fisheye gekocht van 8mm
            deze geeft veel meer fisheye effect dan die zenitar
            die zenitar is meer een breedhoek op mijn digitale nikon
            verder ben ik zeer tevreden over die zenitar geweest
            ok je moet wel manueel de lens instellen en je fototoestel
            maar vanaf 1,5meter is alles scherp met die lens (instellen op oneindig scherpstellen)
            dus zowel zenitar als peleng lensen

            Comment


            • #7
              Re: Zenit Fisheye

              is een fish-eye op 5d, met veel vignettering
              is een perfecte ultra-wide op 350/400d
              maar mét manuele focus en manueel diafragma.

              ik heb de mijne weggedaan omdat de 15mm fish-eye door DxO ondersteund wordt, en dus in no-time alle vervormingen 'rechtgetrokken' zijn.

              zeker zijn prijsje waard!
              Een beginner ziet veel mogelijkheden. Een expert slechts een paar.

              Comment


              • #8
                Re: Zenit Fisheye

                die 16mm fisheye zal niet echt een fisheye effect hebben dat je gewoon bent op je 400D, en een gigantische hoek gaat deze je ook niet geven want is maar 2mm wijder dan je kitlens
                als je echt fisheye wil, zal je voor een 8mm peleng moeten gaan, die vind je voor een 200 tal euro's op bijvoorbeeld www.eastwave.ca en is echt een supergoede lens voor zijn prijs (wel niet te vergeten volledig manueel)
                als je wil kan je altijd de mijne eens uitproberen in Gent

                voorbeeldje met 1.3x crop http://album.zoom.nl/user/matthiasde.../2668776/full/

                voorbeeldje 2 met 1.6x crop (zoals je 400d) http://album.zoom.nl/user/matthiasde.../2667876/full/
                Last edited by Matthias; 26 februari 2007, 18:27.
                5DmkIII en wat glas

                Comment


                • #9
                  Re: Zenit Fisheye

                  Oorspronkelijk geplaatst door poochy Bekijk bericht
                  EUR 147 ?? is extreem goedkoop, zeker voor een fisheye.. ?! er zal wel een addertje zijn..
                  dat is eigenlijk wel degelijk de gangbare prijs voor zulke lens hoor
                  en zelfs veel te duur eigenlijk. op http://www.eastwave.ca/products/lenses/zenitarc.html waar ik mijn peleng besteld heb vind je hem voor 135 dollar, wat bij mijn weten net iets meer dan 100 euro is
                  Last edited by Matthias; 27 februari 2007, 08:16.
                  5DmkIII en wat glas

                  Comment


                  • #10
                    Re: Zenit Fisheye

                    Dan ga k dus best voor http://www.eastwave.ca/products/lenses/pelengeos.html?
                    Ooit was ik een fotograaf, nu kijk ik eerst.
                    Mamiya M645, GevaBox, Coronet N°2, Olympus Trip35, en hier slingert ook nog ergens een 7D rond.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Zenit Fisheye

                      Vraagje ivm East Wave: verzenden ze hun koopwaar vanuit Canada of direct vanuit het fabriek?
                      :::[ w w w . f o t o m a c h i . m x ]::: :::[ M a c h i g l a z k i . О п т и к . B l o g ]:::

                      Comment


                      • #12
                        Re: Zenit Fisheye

                        Waarom geen Peleng 8mm fish? Is voor rond de 200 euro te koop op het internet, nieuw.
                        Technisch perfect is onbelangrijk, als de foto maar goed is.
                        --------

                        Comment


                        • #13
                          Re: Zenit Fisheye

                          Oorspronkelijk geplaatst door machi Bekijk bericht
                          Vraagje ivm East Wave: verzenden ze hun koopwaar vanuit Canada of direct vanuit het fabriek?
                          mijn postpakketje kwam toe uit Belarus, ik veronderstel dus rechtsreeks van de fabriek
                          5DmkIII en wat glas

                          Comment


                          • #14
                            Re: Zenit Fisheye

                            Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
                            dat is eigenlijk wel degelijk de gangbare prijs voor zulke lens hoor
                            en zelfs veel te duur eigenlijk. op http://www.eastwave.ca/products/lenses/zenitarc.html waar ik mijn peleng besteld heb vind je hem voor 135 dollar, wat bij mijn weten net iets meer dan 100 euro is
                            Klopt. Ik heb de mijne in Moskou gekocht, een verse 2e hands. Die kostte me omgerekend 100 Euro, met alle toebehoorselen erbij.
                            De Zenitar is een prima fisheye, maar zoals al gezegd, geen extreme fisheye. Voor mij een prima keuze. Ik heb 'm gekocht met de gedachte dat ik 'm zou kunnen verkopen zonder verlies als ie me niet zou bevallen. Al direkt na mijn eerste foto's ermee besloot ik 'm te houden.

                            Comment

                            Working...
                            X