Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Objectieven uit Hong Kong

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Objectieven uit Hong Kong

    Hallo,

    Heeft er iemand van jullie ervaring met het kopen van objectieven in Hong Kong ?

    Ik zie op op site's zoals ebay dat objectieven vanuit daar veel goedkoper aangeboden worden.

    Neem bijvoorbeeld :

    Sigma 70-200 f2.8 makro
    In hong kong incl. vracht 700,= euro
    Hier +/- 900-950 euro

    Sigma 24-70 f2.8 DG makro
    In Hong Kong incl. vracht 330,=
    Hier +/- 425,=

    scheelt toch een paar honderd euro !!!

    Elk advies is welkom.

  • #2
    Re: Objectieven uit Hong Kong

    verzendingskosten
    invoerrechten
    en je komt niet veel goedkoper uit dan die in europa te kopen
    even de zoekfunctie gebruiken en je hebt leesvoer genoeg ivm kopen in hong kong,USA enzo buiten europa

    Comment


    • #3
      Re: Objectieven uit Hong Kong

      1 advies: niet doen. Onze douaniers zijn zeer allert en hebben een 'neus' voor zoiets
      BD0723BE

      Comment


      • #4
        Re: Objectieven uit Hong Kong

        Ik heb de 17-55 IS en de 70-200 L uit HK

        telkens rond de 25 euro invoer moeten betalen en rond de 75 verzending .

        Dit maakt een goei 100 euro behandeling .. doch de prijs van het item is honderden euro goedkoper ...

        maw : ik ben stukken goedkoper uit

        Qua garantie heb ik nog geen problemen gehad met HK spullen (ik koop regelmatig aldaar . ook veel 'klein' spul zoals batterijen e.d. )
        www.Klikkerdeklik.be
        Waarom een tijger in de tank , als er een ezel achter het stuur zit ...

        Comment


        • #5
          Re: Objectieven uit Hong Kong

          Ik ken er verschillende die Canon-lenzen gekocht hebben in dergelijke landen.

          Ze hebben er allemaal redelijk veel errormeldingen mee en dit komt omdat de software (lees firmware) van de lenzen ginder net iets anders is dan hier.

          Wat Sigma betreft geen idee maar ik zou er toch mee opletten, met wat pech kost het u een pak meer dan hier.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

          Comment


          • #6
            Re: Objectieven uit Hong Kong

            de firmware is identiek , ik heb er nog geeneen errormelding mee voorgehad.

            die wilde verhalen over namaak, slechtere kwaliteit , net iets andere software,... niet teveel van aantrekken
            www.Klikkerdeklik.be
            Waarom een tijger in de tank , als er een ezel achter het stuur zit ...

            Comment


            • #7
              Re: Objectieven uit Hong Kong

              Koop het, krijg na twee maanden een zalige factuur in de bus waarvan je de oorsprong niet weet, en je beseft dat dat je laatste keer was...

              You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
              [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
              Imagening the world with Nikon and Tamron stuff


              Comment


              • #8
                Re: Objectieven uit Hong Kong

                Oorspronkelijk geplaatst door ajuin Bekijk bericht
                Koop het, krijg na twee maanden een zalige factuur in de bus waarvan je de oorsprong niet weet, en je beseft dat dat je laatste keer was...
                spreekt ge uit ervaring dan?

                Comment


                • #9
                  Re: Objectieven uit Hong Kong

                  Ja dat vraag ik mij nou ook af. Is er iemand die daadwerkelijk iets gekocht heeft en van een koude kermis is thuisgekomen. Of iemand die er goede ervaringen mee heeft.

                  Ik zelf heb al van alles gekocht in Amerika, Japan, Brasilie. Steeds zonder problemen, maar hier betrof het playmobil. Hoogste bedrag was iets van 120 euro. Niet echt spannend dus.

                  Nu praat je over 1000 euro, maar je kan er ook een 300 euro mee besparen. Mits de douane niet moeilijk doet tenminste, maar doen die wel zo moeilijk als hier verondersteld wordt. Wie heeft er ervaring, en wat is dan het verschil geweest.

                  Dus bijvoorbeeld, ik koop de lenzen hier kosten 1300 euro. Ik koop ze in Hong Kong voor 1000 inclusief vracht, en verdien 300 euro. Maar de douane doet moeilijk en stuurt een factuur voor 150 euro, dan heb ik nog altijd iets verdient al is het minder. Of de Douane stuurt een factuur van 400 euro, en ik heb een probleem.

                  Wie heeft ervaring =

                  Comment


                  • #10
                    Re: Objectieven uit Hong Kong

                    Ik kan je binnenkort hopelijk mijn ervaring geven.

                    Heb een tijdje geleden een Sigma 8mm fisheye besteld in HongKong (Hong Sien Kwe) en deze zou binnenkort toch moeten aankomen.


                    Mvg

                    Steven
                    1DMkII/IV + 40D + Glas + Light + Storage

                    Comment


                    • #11
                      Re: Objectieven uit Hong Kong

                      Ik heb ooit eens een fietstruitje gekocht in de USA en nadien kon ik bij levering nog 15 euro douanekosten betalen aan meneerke taxipost, kontant bij levering!
                      Sindsdien: NOOIT meer
                      Met goedkope objectieven ginder kan het hier wel eens duur uitdraaien. Maar iedereen vrij om de risiko´s te nemen, ik ... ik heb mijn les geleerd
                      BD0723BE

                      Comment


                      • #12
                        Re: Objectieven uit Hong Kong

                        Oorspronkelijk geplaatst door Paradroid Bekijk bericht
                        de firmware is identiek , ik heb er nog geeneen errormelding mee voorgehad.

                        die wilde verhalen over namaak, slechtere kwaliteit , net iets andere software,... niet teveel van aantrekken
                        Neen, niets van aantrekken. Zolang alles in orde is en blijft....
                        En indien het slecht afloopt, komen klagen op BD natuurlijk.
                        Minder glas dan vroeger, maar beter.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Objectieven uit Hong Kong

                          indien uw pakket volgens het 'normale' regime via de douane passeert , dan betaal je 21% btw + douane en invoerrechten wat je op een totale meerprijs van ong 30% kan komen (varieert een beetje door het vast recht)

                          dit kan verminderen door een lager bedrag op factuur te laten zetten en de douane de exacte prijs niet kent, maar geeft problemen als er een probleem is met de zending , je van de eventuele verzekering slechts het factuurbedrag gecompenseert krijgt

                          conclusie : je moet wel een hele mooie prijs krijgen in hong kong om een aankoop te verantwoorden (tenzij je van een beetje risico geen schrik hebt)

                          Comment


                          • #14
                            Re: Objectieven uit Hong Kong

                            Ik denk dat dit reeds genoeg aan bod gekomen is op dit forum. Ik heb al ruime ervaring hiermee ja, en zoals ik al heb gezegd: reken er 30% bij. Maak je dan nog een mooie deal (rekening houdend met eventuele garantiegevallen), doen! Indien niet, doe ik het niet. Dan ga je namelijk hopen op geluk... en dat moet je niet doen...


                            Hangt uiteraard af van de aankoop, maar qua lenzen en bodies laten verzenden: not for me...

                            You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
                            [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
                            Imagening the world with Nikon and Tamron stuff


                            Comment


                            • #15
                              Re: Objectieven uit Hong Kong

                              Zoals gezegd was ik in blijde verwachting van een Sigma 8mm 3.5 Fisheye en jawel, vandaag was het zo ver.

                              Pakje ontvangen uit Hong Kong en geen extra kosten. Op het doosje (mooi ingepakt met piepschuim en de originele Sigma doos en volledig dichtgeplakt) stond "Camera Book" met een lage HongKong Dollar prijs.

                              De prijs bij Hongsien Kwee was 561€ (verzending incl.). Bij Konijn kost deze 690€ (verzending excl.).

                              Voor 130€ verschil wou ik het toch eens proberen.

                              Of ik het nog vaker ga doen weet ik niet zeker. Op dit moment heb ik niets meer nodig maar zoals iedereen wel weet kan dit altijd vlug veranderen.


                              Mvg

                              Steven
                              1DMkII/IV + 40D + Glas + Light + Storage

                              Comment

                              Working...
                              X