Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma 24 70 2,8

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sigma 24 70 2,8

    Ik zou een lichtsterke zoomlens 24 70 willen kopen voor mijn 350D maar € 1300 kan ik er niet aangeven.
    Nu heb ik gisteren gezien dat de Sigma 24 70 f2,8 voor een € 450 te koop is nieuw zijnde.
    Heeft er iemand ervaring met deze lens ?

  • #2
    Re: Sigma 24 70 2,8

    zou je dan niet beter de Sigma 18-50 F2.8 DC nemen.
    Die valt in dezelfde prijsklasse. En dan heb je groothoek 18mm tegen 24mm dat scheelt toch wel veel.
    Vanaf 11 januari 2009 bestaat Jan van Ginkel niet meer op dit forum.Wegens gebrek aan elke vorm van beleefdheid (RIP)
    Hier op dit forum.

    Comment


    • #3
      Re: Sigma 24 70 2,8

      Ik heb de vorige versie ervan, de 28-70, heel tevreden. Maar ik mis inderdaad groothoek. Ik zal bij konijn (of zo) eens zien of de 17-50 van tamron genoeg is voor me, indien ja, dan ga ik daar voor. (lijkt me in reviews net dat ietsje beter dan de sigma 18-50)
      Als het niet genoeg is zal ik voor de sigma 10-20 gaan. De tok 12-24 heeft me net iets teveel CA naar m'n goesting. (cfr review photozone.de)
      Trigger-happy: Nikon, Sig, LowePro, nog wa stuff
      MySite - All your base are belong to us - What you say

      Comment


      • #4
        Re: Sigma 24 70 2,8

        Betreft de Tokina 12-24 die heeft inderdaad nogal veel CA.
        Ik heb deze lens en soms is het echt storend.
        De sigma 24-70 heb ik vroeger gehad. Maar de versie (macro) die ik had was veel te soft op F2.8.
        De Sigma 18-50 F2.8 was zijn vervanger en die was wel scherp op F2.8.
        Maar Sigma heeft geen al te beste kwaliteitscontrole en je weet nooit of je een goede hebt.
        Dus denk ik wel dat de Tamron 17-50 F2.8 zeker scherper zal zijn op F2.8
        Want de beelden die je maakt op F2.8 moeten wel bruikbaar zijn . Anders heeft het geen nut van zulks een lens te kopen en kan je beter
        Met de kitlens werken.
        Last edited by jan van ginkel; 26 februari 2007, 07:11.
        Vanaf 11 januari 2009 bestaat Jan van Ginkel niet meer op dit forum.Wegens gebrek aan elke vorm van beleefdheid (RIP)
        Hier op dit forum.

        Comment

        Working...
        X