Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Freelancer

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Freelancer

    Hoi,

    ik had effe een vraagje..

    Iemand die vast in dienst was en die nu freelancer geworden is (IT) ???

    Ik ben namelijk ook bezig met deze plannen...

    Zou je het nog doen als de kans zich opnieuw voordeed?

  • #2
    Re: Freelancer

    Niet freelancer maar wel overgeschakeld naar outsourcing bij 'n outsource IT bedrijf.
    Vast in dienst geweest bij enkele IT bedrijven, maar 'k veranderde zelf om de 2-3 jaar van bedrijf, en al de moeite de erbij kwam kijken.
    Heel tevreden over m'n outsourcing firma, nu reeds 'n goeie 2 jaar. 'k Vind wel dat ik het eerder had moeten doen.
    Trigger-happy: Nikon, Sig, LowePro, nog wa stuff
    MySite - All your base are belong to us - What you say

    Comment


    • #3
      Re: Freelancer

      In 2000 zelfstandig geworden. Zou ik het weer doen Ik zou niet meer terug willen, maar bedenk goed waar je aan begint.

      Als werknemer heb je het makkelijk en ben je relatief veilig (in Nederland althans) Als zelfstandige geef je al je sociale zekerheden op en sta je er echt alléén voor. Als het fout gaat gaat het ook echt fout (minimaal sociaal bestaan ) Verder moet je alles zelf regelen en uitzoeken. Verwacht niet te veel van boekhouders en accountants, etc. Je zult (dure) fouten maken. Daar moet je mee om kunnen gaan. Da's het nadeel.

      Het positieve is dat je geen regeltjes meer van de baas hebt. Geen jaarlijkse veroordelingsgesprekken , geen gezeur over cao's als je eens 2 maanden op vakantie wilt, welke auto je mag rijden, hoeveel kilometers per jaar je moet maken van de baas, etc. En als het goed loopt verdien je ook nog eens heel aardig (in de IT althans )

      Zou ik het weer doen met de ervaring van nu Ja, maar niet meer met zo'n roze bril op als destijds. Heb het nu goed tot zeer goed. Heb goede contacten gelegd in de jaren en momenteel ligt het werk (Informatie/Bedrijs-analist) voor het oprapen tegen goede tarieven.

      Als je het gaat doen heb je in ieder geval een goede tijd uitgekozen, veel succes met je beslissing
      Groeten,

      Albert Jan

      Website AJH
      lidnummer: BD0371NL

      Comment


      • #4
        Re: Freelancer

        Freelance IT'er sinds '98. Ben destijds overhaald door een gewiekste zakenman. Heb een goeie tijd gekend ('98-2001). Heb een slechte tijd gekend (2001-2004), maar heb nu mijn beste tijd, denk ik.

        Ge gaat fouten maken. Niemand gaat u zeggen wat uw "budget" is, omdat al uw belastingen allemaal achteraf komen. Hou daar rekening mee. Plan voor het ergste. Zorg dat je 3 maand zonder inkomen voortkunt, al je belastingen op voorhand betaald. Dat zal in het begin niet lukken, maar streef ernaar.

        Als je 3 maand zonder inkomen zit, had je al lang terug vast werk moeten zoeken.

        Verder: je bent je eigen baas. Letterlijk. Maak jezelf je eigen baas. Leg discipline aan. Niets gaat vanzelf. Niemand gaat je handje vasthouden. Werk niet onder de marktprijs. Leg iets opzij voor later. Tatoueer deze post op je voorhoofd. In spiegelschrift.

        Dave
        pixelpusher

        Comment

        Working...
        X