Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

350D + sigma 135-400 mm + speedlite 430 Ex

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 350D + sigma 135-400 mm + speedlite 430 Ex

    Nog maar eens een vraag over wat nu juist aan te schaffen.
    Ik bezit een 350D + kitzoomlens 55-200mm
    In goede lichtomstandigheden ben ik min of meer tevreden van de lens.
    Nu heb ik overlaats fotos moeten trekken tijdens een zwemwedstrijd en deze waren niet helemaal naar mijn zin. Nu is mijn vraag hiervoor. Is de aanschaf van een flits hier een optie om meer licht te krijgen????
    Een tweede vraag: ik ga binnenkort fotos maken in een circustent (ik veronderstel ook niet veel licht) is een flits hier ook de oplossing????
    Verder overweeg ik ook de sigma lens 135-400 mm F4-5,6 aan te schaffen.
    Hier dan ook weer de vraag bij: heeft een flits hierbij zin????
    Ik heb hier al heel wat gelezen over andere lenzen(canon 70-300mm, canon 70-200mm f2,8; sigma 70-200mm f2,8) maar eigenlijk overlappen deze lenzen min of meer een bereik dat ik reeds heb. Of is het toch beter deze aan te schaffen ipv een flitser + 135-400mm en 55-200mm.
    Ik heb zo al wat vanalles gelezen en dat maakt de keuze niet makkelijker.
    Ik hoop dat ik een beetje duidelijk ben geweest en dat iemand een beetje goed advies kan geven.
    Merci alvast
    Martine

  • #2
    Re: 350D + sigma 135-400 mm + speedlite 430 Ex

    Beste M Claessens

    Hier heb je een zeer goed vraag gesteld.
    Ik ben ook aan het overwegen een lens bij te kopen voor mijn 350D.
    Weet ook niet zeker of ik lens koop die lichtsterker en dus duurder is, of of ik mij een minder lichtsterke lens koop en dat ik dit kan oplossen met een flitser bij te kopen.
    Zeer sterke vraag van jou dus.
    Nu maar wachten op iemands goed advies die hier meer over weet.


    Groetjes

    Comment


    • #3
      Re: 350D + sigma 135-400 mm + speedlite 430 Ex

      nu ik heb ook de 350D met de 2 standaard lenzen erbij
      nu moet i kwel zeggen dat ik laatst een tamron 19 -35 aangeschaft heb
      nu zal je denken maar das toch compleet in de standaard 18-55 lens
      dezelfde lichtsterkte enz
      maar ben ik even verschrokken toen ik alle duo foto s van de lenzen langs elkaar legde , de tamron had enorm meer lichtsterkte en de kleuren waren prachtig , dit verschil had ik nooit verwacht eigenlijk want ik had ze gekocht voor wide angle
      nu
      ik ben ook van plan de sigma apo 400 te kopen ze is al ouder maar nog steeds beter dan alle allround 300 mm lenzen
      de IS usm 70-300 van canon staat ook op mijn lijstje maar is dit niet juist te min,?
      ik weet het ook niet goed en wat met mijn 55-200 wegdoen ?
      canon 350D-400D/sigma 50-500EX-DG/canon 18-55/55-200 kitlenzen/ canon F4L 70-200 /tamron 18-35 3.5-4.5 wideangle /tamron 28-75 DI II F2.8/ canon 50mm 1.8/canon EX 430 II /

      Comment


      • #4
        Re: 350D + sigma 135-400 mm + speedlite 430 Ex

        Je gaat een aantal problemen hebben in die circustent.

        Met een flits kan je wel wat ophalen, doch ik zou er maar rekening mee houden dat die dieren en die acrobaten het niet zullen appreciëren dat je die flash gebruikt. Als je je flits mag gebruiken zou ik eerder voor de 580 gaan wegens het hoger richtgetal. Als je dan je ISO opschroeft kom je al een heel eind maar door het gebuik van de flash is de sfeer in de foto vaak zoek.

        Qua grote zoomlens kom je weer in de problemen. Eerst en vooral gaat je autofocus niet echt ideaal werken als er te weinig licht is. Uit de hand fotograferen zal moeilijk zijn wegens lange sluitertijden en grote brandpuntafstanden.

        Uiteindelijk zal je er volgens mij maar op één manier uitkomen, en dat is de ISO opschroeven naar een nog aanvaardbare ruiswaarde én investeren in lichtsterk glas zoals bv. de 70-200 L 2,8 al dan niet voorzien van IS

        Hopelijk heb je er iets aan.

        Mvg,

        Wim
        BD0808BE

        Comment


        • #5
          Re: 350D + sigma 135-400 mm + speedlite 430 Ex

          Flitsers hebben 43 of 58 richtgetal bij iso 100 en tele 105 mm.
          bij f2 gaat die dus 21 resp 29 meter
          bij f4 nog 10 à 15 meter

          Van die tent zie je dus niets meer, met wat geluk nog een artiest, als je vooraan zit. Komt dus niets van op die manier. Sorry
          Een beginner ziet veel mogelijkheden. Een expert slechts een paar.

          Comment


          • #6
            Re: 350D + sigma 135-400 mm + speedlite 430 Ex

            Merci voor jullie reacties.
            Het zal dan wel sparen worden voor een lichtsterkere lens.

            Comment

            Working...
            X