Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bijna eruit: Wildlife tele natuurfotografie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Bijna eruit: Wildlife tele natuurfotografie

    Ik ben er bijna uit, maar niet helemaal.
    Waar ik behoefte aan heb is een veelzijdige telezoom die toch maar > 400mm moet zijn.
    Alle kortere lichtsterkere tele's in combi's met TC vind ik zelf geen optie.
    Na lang wikken en wegen en het lezen van enkele tientallen topics op BD ben ik van de:
    Sigma 70-300 Macro naar de
    Tokina 80-400ATX en toen de
    Tamron 200-500 waarna toch even de
    Sigma 80-400 OS uiteindelijk toch maar weer bij de
    Sigma 50-500 uitgekomen met mijn overwegingen voor mijn Nikon D70.
    Qua prijs ook mijn kader danig omhoog bijgesteld (rond de 1200 euro is ook het maximum).
    Ik vraag mij alleen af hoe het zit met:
    - het gewicht en of ik dat met een speciale strap enigzins kan opvangen
    - de kwaliteit van de foto's in combinatie met een D70 (wie heeft voorbeelden)
    - andere ervaringen met de Bigma positief/negatief (liefst in combinatie met D70)
    NaturalMystic
    Nikon D70 | Nikkor 18-70 DX f3.5-5.6 | Tamron 90 f2.8 DI Macro | Sigma 50-500 f4-6.3 APO HSM| SB-600 | Manfrotto 055PROB | Manfrotto 322RC2

  • #2
    Re: Bijna eruit: Wildlife tele natuurfotografie

    Dan zou ik nu eens zoeken op Bigma, want daar is ook al heel veel over geschreven.
    BD0497BE : Nikon body + glas
    www.RudyVerrijt.info

    Comment


    • #3
      Re: Bijna eruit: Wildlife tele natuurfotografie

      En het "gewicht" is een zeer individuele parameter!...

      Velen klagen idd. dat ze té zwaar is, anderen appreciëren precies de massa om stabielere foto's uit de losse hand te kunnen trekken. Het mag duidelijk zijn dat ik tot deze laatste categorie behoor...

      Het heeft geen zin om hier voor de zoveelste keer het "Bigma verhaal" opnieuw te schrijven.
      Gebruik idd. de nog steeds onvolprezen "search" functie en je hebt méér dan een dag lectuur.

      Comment


      • #4
        Re: Bijna eruit: Wildlife tele natuurfotografie

        Uiteraard heb ik al de search op bigma gedaan, maar bedankt voor de deze waardevolle tip Jepe.....
        Daarom schrijf ik ook: " na het lezen van tientallen topics".
        Ga er vanuit dat je geen bigma bezit dus dank voor de richting , maar de oproep was bedoeld voor beztiiters van de bigma die inhoudelijk kunnen reageren.
        Tja, ik weet niet of het niet veel zin heeft om meer over de bigma te schijven. Tuurlijk zijn er veel en goede reviews over de bigma, maar voornamelijk van Elsan. Naast Elsan ben ik niet veel tegengekomen met goede voorbeeldfoto's en/of ervaringen met de bigma.
        Last edited by NaturalMystic; 24 februari 2007, 15:59.
        NaturalMystic
        Nikon D70 | Nikkor 18-70 DX f3.5-5.6 | Tamron 90 f2.8 DI Macro | Sigma 50-500 f4-6.3 APO HSM| SB-600 | Manfrotto 055PROB | Manfrotto 322RC2

        Comment


        • #5
          Re: Bijna eruit: Wildlife tele natuurfotografie

          Oorspronkelijk geplaatst door NaturalMystic Bekijk bericht
          Uiteraard heb ik al de search op bigma gedaan, maar bedankt voor de deze waardevolle tip.....
          Daarom schrijf ik ook: " na het lezen van vele topics".
          Ga er vanuit dat jullie geen bigma bezitten dus dank voor de richting , maar de oproep was bedoeld voor beztiiters van de bigma die inhoudelijk kunnen reageren.
          Tja, ik weet niet of het niet veel zin heeft om meer over de bigma te schijven. Tuurlijk zijn er veel en goede reviews over de bigma, maar voornamelijk van Elsan. Naast Elsan ben ik niet veel tegengekomen met goede voorbeeldfoto's en/of ervaringen met de bigma.
          Blijkbaar heb je toch niet zo goed gezocht en nog minder goed gelezen.
          Ik bezit dus wél een Bigma en heb er al enkele jaren praktijkervaring mee in de vrije natuur, niet in parken of zoologies!
          Alleen, ik post niet zoveel als anderen en wanneer ik dergelijke cynische reacties lees, dan vergaat mij elke verdere goesting om TS ook maar enigszins verder te helpen...
          Trek uw plan!

          Comment


          • #6
            Re: Bijna eruit: Wildlife tele natuurfotografie

            Had ook niet anders verwacht. Reactie was overigens primair bedoeld voor Jepe.
            Natuurlijk had ik uw topics al gezien. Echter uzelf de spiegel voorhouden: heb ge zelf wel goed gelezen welke vragen ik heb gesteld? Op die vragen heb ik in de gelezen topics niet gevonden. En ook al zouden ze er staan, niemand verdient een dergelijke primaire lullige "gebruik de search" reactie. Reageer dan verdorie NIET als je niets constructiefs kan bijdragen.
            Anyway van mensen die primair zo reageren op een serieuze vraag verwacht ik niet veel.
            NaturalMystic
            Nikon D70 | Nikkor 18-70 DX f3.5-5.6 | Tamron 90 f2.8 DI Macro | Sigma 50-500 f4-6.3 APO HSM| SB-600 | Manfrotto 055PROB | Manfrotto 322RC2

            Comment


            • #7
              Re: Bijna eruit: Wildlife tele natuurfotografie

              Oorspronkelijk geplaatst door NaturalMystic Bekijk bericht
              Had ook niet anders verwacht. Reactie was overigens primair bedoeld voor Jepe.
              Natuurlijk had ik uw topics al gezien. Echter uzelf de spiegel voorhouden: heb ge zelf wel goed gelezen welke vragen ik heb gesteld? Op die vragen heb ik in de gelezen topics niet gevonden. En ook al zouden ze er staan, niemand verdient een dergelijke primaire lullige "gebruik de search" reactie. Reageer dan verdorie NIET als je niets constructiefs kan bijdragen.
              Anyway van mensen die primair zo reageren op een serieuze vraag verwacht ik niet veel.
              Ik heb dus wél gereageerd op uw zgn. "serieuze vraag" ivm. "gewicht" van de Bigma...
              En wij hebben er wél reeds meermaals uitvoerig over geschreven op dit forum!...
              Ook voorbeeldfoto's kunnen hier gevonden worden.
              Maar het is natuurlijk gemakkelijk om steeds weer dezelfde vragen te stellen ipv. verstandig te zoeken...

              Met dergelijke arrogante houding moet ge (van mij alleszins) geen verdere hulp meer verwachten...

              Comment


              • #8
                Re: Bijna eruit: Wildlife tele natuurfotografie

                Wat een forumvervuiling zeg. Kan niet eens een normale vraag hier stellen of je krijgt meteen reacties van een stel amateurs die zich pro's wanen.
                Nou, ik zou maar van die wolk afstappen...... beetje bescheidenheid zou je sieren gelet op de inhoud van je site. Sterkte ermee!

                Mod, van mij mag deze worden gesloten want met dergelijke figuren kom ik echt niet verder! Dank.
                NaturalMystic
                Nikon D70 | Nikkor 18-70 DX f3.5-5.6 | Tamron 90 f2.8 DI Macro | Sigma 50-500 f4-6.3 APO HSM| SB-600 | Manfrotto 055PROB | Manfrotto 322RC2

                Comment


                • #9
                  Re: Bijna eruit: Wildlife tele natuurfotografie

                  Oorspronkelijk geplaatst door NaturalMystic Bekijk bericht
                  beetje bescheidenheid zou je sieren gelet op de inhoud van je site.
                  Tssss...


                  Maar goed: gewicht valt goed mee, grootte valt goed mee.
                  http://www.flickr.com/photos/frederiklerouge

                  Comment


                  • #10
                    Re: Bijna eruit: Wildlife tele natuurfotografie

                    Oorspronkelijk geplaatst door FrederikL Bekijk bericht
                    Tssss...


                    Maar goed: gewicht valt goed mee, grootte valt goed mee.

                    zelfde hier en als je een goeie zachte strap(vb: optech zoals de bd-straps) aan de lens beugel vastmaakt kan je er uren aan een stuk mee op je schouder rondlopen zonder hinder te ondervinden!(allé,ik toch!)
                    ik gebruik alleen de strap aan de lens om m'n body te sparen met dat gewicht!(de lensvatting bedoel ik hiermee!)
                    grts; M

                    Comment


                    • #11
                      Re: Bijna eruit: Wildlife tele natuurfotografie

                      Oorspronkelijk geplaatst door NaturalMystic Bekijk bericht
                      Wat een forumvervuiling zeg. Kan niet eens een normale vraag hier stellen of je krijgt meteen reacties van een stel amateurs die zich pro's wanen.
                      Nou, ik zou maar van die wolk afstappen...... beetje bescheidenheid zou je sieren gelet op de inhoud van je site. Sterkte ermee!

                      Mod, van mij mag deze worden gesloten want met dergelijke figuren kom ik echt niet verder! Dank.
                      @NaturalMystic:
                      Voor dit soort opmerkingen is geen ruimte op BD. Arrogante en persoonlijke aanvallen worden hier dus niet getolereerd, het gaat namelijk om FOTOGRAFIE. Mocht je het met iemand niet eens zijn, dan kun je dat op een veel nettere wijze verwoorden dan dit.

                      En vanaf nu weer ON-TOPIC graag verder. Alle off-topic reacties worden verwijderd.
                      Technisch perfect is onbelangrijk, als de foto maar goed is.
                      --------

                      Comment


                      • #12
                        Re: Bijna eruit: Wildlife tele natuurfotografie

                        Oorspronkelijk geplaatst door NaturalMystic Bekijk bericht
                        Had ook niet anders verwacht. Reactie was overigens primair bedoeld voor Jepe.
                        Natuurlijk had ik uw topics al gezien. Echter uzelf de spiegel voorhouden: heb ge zelf wel goed gelezen welke vragen ik heb gesteld? Op die vragen heb ik in de gelezen topics niet gevonden. En ook al zouden ze er staan, niemand verdient een dergelijke primaire lullige "gebruik de search" reactie. Reageer dan verdorie NIET als je niets constructiefs kan bijdragen.
                        Anyway van mensen die primair zo reageren op een serieuze vraag verwacht ik niet veel.
                        Inderdaad ik heb de Bigma niet, maar ik volg het forum al een hele tijd en probreer ook aan natuurfotografie te doen.

                        Al je vragen die je stelt zijn al meermaals beantwoord. Dus het is helemaal niet negatief bedoeld om mensen te wijzen op de zoekfunctie.

                        Trouwens als ik je een tip mag geven. Ga de lens proberen dan weet je wat je koopt. Niemand kan jouw vertellen, of jij een lens van bijna 2kg comfortabel kan vasthouden.
                        BD0497BE : Nikon body + glas
                        www.RudyVerrijt.info

                        Comment


                        • #13
                          Re: Bijna eruit: Wildlife tele natuurfotografie

                          Ik realiseer me nu na enigzins afgekoeld te zijn dat ik mij hier absoluut niet van mij beste kant heb laten zien. Nadat ik het verloop van mijn topic opnieuw de revue heb laten passeren ben ik tot de conclusie gekomen dat welgemeende excuses in de richting van Jepe en LucD op z'n plaats zijn.
                          Sorry voor de geprikkelde, bij nader inzien inderdaad arrogant overkomende en vooral persoonlijke reacties van mij kant. Ik probeer zelf zoveel mogelijk anderen te helpen indien ik de antwoorden hun vragen weet of zoek zelf mee en had zelf dus niet verwacht dat er zo gereageerd zou worden als ik een keertje een vraag had. Dit mag echter geen geen reden voor mij zijn om zo te reageren.
                          Ik zie nu - helaas te laat - in dat ik jullie ten onrechte onjuist heb bejegend. Nogmaals mijn welgemeende excuses aan jullie beiden!
                          NaturalMystic
                          Nikon D70 | Nikkor 18-70 DX f3.5-5.6 | Tamron 90 f2.8 DI Macro | Sigma 50-500 f4-6.3 APO HSM| SB-600 | Manfrotto 055PROB | Manfrotto 322RC2

                          Comment


                          • #14
                            Re: Bijna eruit: Wildlife tele natuurfotografie

                            Excuses aanvaard - goede spirit

                            We zullen het maar aan uw jeugdige voortvarendheid toeschrijven zeker?...
                            Het feit dat je tot inzicht ben gekomen en dit ook fair en publiek toegeeft, siert je.

                            Zand erover en succes met je Bigma...

                            Comment


                            • #15
                              Re: Bijna eruit: Wildlife tele natuurfotografie

                              Het zijn de echte dwazen die niet uit hun fouten willen leren.

                              Maar hou je temperament een beetje in toom de eerste dagen met de 50-500,
                              't zou kunnen nodig zijn
                              fotosite

                              Comment

                              Working...
                              X