Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Raar?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Raar?

    Hoe komt het dat soms de laatste 3-4 fotos die ge gemaakt hebt op de geheugenkaart gewoon ergens tss. de andere staan??
    Iemand dit al voorgehad?
    gr, eb

  • #2
    Re: Raar?

    Hoe bedoel je? Als je de geheugenkaart bekijkt via de verkenner van Windows, kan je kiezen hoe de sortering zal gebeuren. Dat kan via datum of via bestandsnaam.
    Hombre

    Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

    Comment


    • #3
      Re: Raar?

      Nee OP de cam. als ik de fotos dan bekijkt,zet ik ze op de pc. staan ze goed

      VB. SD Dinant daar stonden de fotos van de kerk gewoon tss. de fotos van boven op de citadel.
      Last edited by sloefke; 23 februari 2007, 20:19.
      gr, eb

      Comment


      • #4
        Re: Raar?

        Oorspronkelijk geplaatst door sloefke Bekijk bericht
        Hoe komt het dat soms de laatste 3-4 fotos die ge gemaakt hebt op de geheugenkaart gewoon ergens tss. de andere staan??
        Iemand dit al voorgehad?
        Natuurlijk, dat hangt samen met de wijze waarop het kaartje wordt beschreven. Eerst wordt de continue vrije ruimte gebruikt. Dan worden de lege fragmenten opgevuld. In de directory wordt echter de startpositie van de file gebruikt om zijn plaats aan te geven. Als het beginfragment in het midden ligt, zal het bestand daar terug te vinden zijn, ook al eindigt het laatste fragment helemaal achteraan.

        Doe de test en formatteer je kaartje met een deep format. Maak daarna een reeks opnamen, zonder foto's te wissen. Wedden dat ze allemaal na elkaar vermeld worden?

        Door het wissen ontstaan gaten, en die worden op het laatst ingevuld, als alle continu aangesloten ruimte is ingenomen. Meer informatie: zie de werking van een file allocation table.
        Fullator
        Fotostudio Candela Zone
        website: http://www.chronax.be
        website: http://www.marquisemodels.eu

        Comment


        • #5
          Re: Raar?

          Als ik 10 foto's maak, vervolgens foto 2 en 3 wis en dan foto 11 en 12 maak dan komen die laatste twee bij het tonen op de camera gewoon na nummer 10 ook al nemen ze fysiek misschien de plaatsen 2 en 3 in.

          @sloefke: welke camera heb je en is het altijd zo geweest of plotseling opgetreden?
          Last edited by Leonidas; 23 februari 2007, 23:08.

          Comment


          • #6
            Re: Raar?

            camera 5D en sony 828
            Het is bij alle twee.
            Het is niet altijd,soms wis ik al eens een foto of meerdere en zal het dan daardoor komen.
            bedankt voor de reakties

            Alweer iets bijgeleerd.
            gr, eb

            Comment


            • #7
              Re: Raar?

              Dat wissen zou een mogelijke uitleg kunnen zijn. En als je een foto wist van 4 Mb, kan daar geen foto van 4,5 Mb voor in de plaats komen. Dat kan verklaren waarom het niet altijd voorkomt.

              Al bij al zou ik verwachten dat een camera zijn beelden laat zien aan de hand van de nummering, en niet van de fysieke plaats op de geheugenkaart.
              Maar als je dan dezelfde kaart in beide camera's gebruikt, loopt dit natuurlijk door elkaar (als je die kaart al zou kunnen gebruiken zonder formateren).
              Hombre

              Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

              Comment


              • #8
                Re: Raar?

                Gebruik niet dezelfde kaart, bij het op de pc zetten met windowsverkenner zie ik ze nog verkeerd binnenkomen.(Doe de deur open )
                Open ik dan de folder Mijn afbeeldingen dan staan ze in de goede volgorde
                gr, eb

                Comment


                • #9
                  Re: Raar?

                  Ja, met het overzetten heeft het wel te maken met de fysieke locatie, dat is niet vreemd. En dat Explorer ze weer in goede volgorde zet speelt geen rol. Daar bepaal je zelf de volgorde, zoals Hombre al zei: naam, datum maar ook grootte, type etc. Maar op de camera zou het op nummer of datum moeten zijn.

                  Comment

                  Working...
                  X