Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

10D prijs... voila...

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 10D prijs... voila...

    bij Konijnenberg doen ze er op 3 dagen al 300 euro bij...
    Zou er niet van verschieten als we rond de 2400 euro gaan uitkomen bij levering....
    Luc

  • #2
    ik denk dat moest de nieuws 10D heel goedkoop worden dat D60 eigenaars dit nooit gaan goedmaken door hun D60 tweedehands te verkopen. Ze zouden teveel verliezen, trouwens wat moet je nog vragen voor een toestel moest de 10D idd 'slecht' 1500 $ kosten. Dan geraak je een D60 aan de straatstenen niet kwijt, zeg nu zelf, wie laat na een dik jaar graag 2000 euro op een toestel vallen

    Comment


    • #3
      Heel toevallig (ik was er niet naar op zoek) zag ik de 10D gisteren op een Duitse site voor € 2191,00. Deze site vind ik zelf relatief duur - de G3 kost daar over de € 900,00 bv. - dus ik verwacht dat de prijs in Duitsland in ieder geval rond de € 2000,00 uitkomt en hoop eronder natuurlijk

      Comment


      • #4
        Originally posted by PhilleG2
        ik denk dat moest de nieuws 10D heel goedkoop worden dat D60 eigenaars dit nooit gaan goedmaken door hun D60 tweedehands te verkopen. Ze zouden teveel verliezen, trouwens wat moet je nog vragen voor een toestel moest de 10D idd 'slecht' 1500 $ kosten. Dan geraak je een D60 aan de straatstenen niet kwijt, zeg nu zelf, wie laat na een dik jaar graag 2000 euro op een toestel vallen
        Ik ben niet helemaal akkoord met deze redenering. Eigenlijk moet de redenering niet zijn "hoeveel krijg ik minder van mijn D60 dan ik hem betaald heb" maar "hoeveel moet ik opleggen voor een nieuwer toestel met meer mogelijkheden?". Ooit ergens in de jaren tachtig maakte ik mee dat ik dat ik op woensdag een HP500 color kocht voor 32.000bef en dat deze printer op zaterdag plots slechts 18.000bef kostte. Was ik bedrogen? Nee want als ik dat toestel op dat moment die 32.000bef niet waard had gevonden had ik het niet gekocht. Natuurlijk wel spijtig van het prijsverschil want daar had ik iets anders mee kunnen doen.
        Albums
        Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

        Comment


        • #5
          Sorry Lazy Charles, maar dat klinkt mij toch een beetje in de oren als gezegd door iemand die geld genoeg heeft. Als je op woensdag iets koopt voor 32000BEF en op zaterdag kost dat nog slechts 18000BEF, en dan hebben we het hier zelfs niet over een nieuw model maar over een perfect identiek toestel, dan kan je je niet anders dan bedrogen voelen. Ik heb het zelf meegemaakt met een laptop van Compaq die in 12 dagen tijd ong. 40000BEF gezakt was en ik moet zeggen dat dat eventjes geduurd heeft eer die rare smaak uit mijn mond was. Ik ben akkoord als je zegt dat je zo een aankoop overdenkt, beredeneert, budgeteert en tenslotte uitvoert maar dat je op 2,5 dagen 14000BEF minder had moeten uitgeven, dat kan niet goed doen, tenzij je er niet naar hoeft te kijken. Stel dat je van plan was om de printer toch op zaterdag te gaan halen maar door de 1 of andere reden geen tijd had en hem dan maar in de week bent gaan halen ...

          Wat betreft het wegdoen van je D60 heb ik in een ander topic ook al gesteld dat ik de indruk heb dat het stilletjesaan een hype begint te worden. Ik vermoed zelfs sterk dat een aantal mensen (pas op ik heb geen flauw idee wie hoor maar gewoon een gevoel) flink meedoen met de hype zodat er een aantal mensen hun D60 zouden wegdoen voor een appel en een ei. Want zoals Phille zegt, hoeveel ga je er nog voor vragen? 1000 EUR? 900 EUR? En dat voor een toestel dat maar enkele maanden oud is en zelfs nog onder garantie is? Ja HALLO ...

          We zullen wel zien wat het wordt, zowel naar prijs als naar levermogelijkheden. Ik heb met mijn D60 hetzelfde meegemaakt en ben benieuwd wat het nu wordt. Weet je dat FNAC tot voor kort de D60 nog verkocht voor 3336 EUR? Gewoon omdat hij nergens anders te verkrijgen was. Dus als Canon deze keer geen duizenden toestellen in 1 keer op de markt gooit zal het net zo zijn - je zal de 10D kunnen kopen waar hij voorradig is tegen een prijs die de winkelier er voor wilt ...

          mvg,
          Giant Pat
          Do or Do Not - There is no try ...
          www.giantpat.be

          Comment


          • #6
            De prijs zou toch rond de 2000 Euro moeten liggen...
            Dat is wat Canon wil. Maar natuurlijk bij de lancering kan het ietsje meer zijn...

            Comment


            • #7
              De E-10 van Olympus kostte destijds een dikke 90.000 bfr. dacht ik, en de E-20 verscheen voor iets rond de 80.000 bfr.
              Dat is toch net hetzelfde ?
              Logisch is het niet maar ja, kijk eens naar de PC's.
              Vandaag koop je een PC, morgen vind je meestal een nog betere en aan een goedkopere prijs...
              C'est la vie....
              ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
              Si non, on devient bonbon
              Et les gens nous mangent !"

              Comment


              • #8
                Originally posted by Marc
                Logisch is het niet maar ja, kijk eens naar de PC's.
                Vandaag koop je een PC, morgen vind je meestal een nog betere en aan een goedkopere prijs...
                Ik heb daar ook al zitten aan denken. Er is echter wel nog een verschil, vind ik. De prijzen van PCs en PC-onderdelen dalen eigenlijk bijna constant met kleine en soms grote beetjes. Je gaat echter nauwelijks voorhebben dat je hele PC ineens de week erop 30% goedkoper geworden is.
                Met digitale camera's ligt het toch wel wat anders, over lange termijn is de prijsdaling vergelijkbaar, alleen zijn er veel minder prijsdalingen, maar dan wel grotere. Als je dan de pech hebt om net vóór dergelijke prijsdaling je aankoop gedaan te hebben is dat wel dikke pech natuurlijk.
                Zo zou ik nu wel goed gaan oppassen om bvb. nu een D100 te kopen. Eigenlijk is het nu een klote-periode voor wie van plan is een D-SLR te kopen. Je weet nu met 100% zekerheid dat die toestellen binnenkort sterk in prijs gaan dalen. Het enige probleem : wanneer is binnenkort ? Het kan al onmiddellijk bij het uitkomen van de 10D zijn, maar het kan ook 3 maand erna zijn (omdat de vraag naar de 10D bvb het aanbod sterk overstijgt en de prijzen dus een tijd dichtbij die list price van €2399 blijven), of het kan ook volgende week al zijn als Nikon als tegenzet bvb. zelf ook 30% van zijn prijs doet.
                Maw vrij vervelend voor wie nu ene wil kopen.

                Henk

                Comment


                • #9
                  Toch vreemd: Een topic waarin herhaaldelijk door de consumenten wordt geklaagd over prijsdalingen. Als ik producent was, wist ik het wel. Meteen 100% bovenop die prijs, iedereen blij ?

                  Ik denk het toch niet. Ik heb het al eerder gezegd en blijf erbij: Als je iets hebt gekocht en de prijs zakt in, jammer. Je koopt een artikel tegen een prijs die je ervoor over hebt, en zeker een artikel zoals een fotocamera. Zeker op dit forum verwacht ik niet dat mensen die als investering aanschaffen. Als de waarde van mijn camera, mijn pc, mijn auto of wat dan ook plotseling halveert, so what eigenlijk? De prijs die ik er gisteren voor betaalde vond ik dat artikel blijkbaar waard. Dat is trouwens mooi voor diegenen die vandaag dat artikel willen aanschaffen. En reken dat eens door: Misschien was die prijs van mijn camera gisteren wel zo gesteld omdat er eergisteren een andere in prijs was gezakt?

                  Ik denk ook niet dat diegenen die met een prijsverlaging blij zijn dat alleen maar zijn omdat ze dan voor een prikkie een D60 op de kop kunnen tikken. Als ik blij ben met een prijsverlaging voor een 10D, dan is dat omdat ik een 10D wil kopen. En als iemand een D60 niet voor in zijn/haar ogen te weinig wil verkopen, prima toch? Ik koop zelf nooit artikelen met het oogmerk om ze later met een goede prijs door te verkopen of in te ruilen, ik koop ze omdat ik vind dat wat ik ervoor krijg minimaal gelijk is aan wat ik ervoor moet geven.

                  En hoe je het ook wil bekijken: Canon is een commerciele firma. Die zijn er niet op uit om ons camera's te leveren waar ze dik op moeten toeleggen. Dat wij als consumenten jarenlang teveel hebben betaald voor die dingen, dat vinden ze niet erg. Dus blijf ik het vreemd vinden om te horen dat een nieuwe camera te goedkoop is/zal worden (voor welk bedrag die dan ook uiteindelijk daadwerkelijk te koop zal zijn)

                  Comment


                  • #10
                    Zo zou ik nu wel goed gaan oppassen om bvb. nu een D100 te kopen. [/quote]

                    Mijn woorden zijn amper koud, en wat zie ik : D100 is €150 afgeslagen bij AC Foto (www.internet-foto.de). QED

                    Henk

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by giantpat
                      Sorry Lazy Charles, maar dat klinkt mij toch een beetje in de oren als gezegd door iemand die geld genoeg heeft. Als je op woensdag iets koopt voor 32000BEF en op zaterdag kost dat nog slechts 18000BEF, en dan hebben we het hier zelfs niet over een nieuw model maar over een perfect identiek toestel, dan kan je je niet anders dan bedrogen voelen. Ik heb het zelf meegemaakt met een laptop van Compaq die in 12 dagen tijd ong. 40000BEF gezakt was en ik moet zeggen dat dat eventjes geduurd heeft eer die rare smaak uit mijn mond was. Ik ben akkoord als je zegt dat je zo een aankoop overdenkt, beredeneert, budgeteert en tenslotte uitvoert maar dat je op 2,5 dagen 14000BEF minder had moeten uitgeven, dat kan niet goed doen, tenzij je er niet naar hoeft te kijken. Stel dat je van plan was om de printer toch op zaterdag te gaan halen maar door de 1 of andere reden geen tijd had en hem dan maar in de week bent gaan halen ...

                      mvg,
                      Giant Pat
                      Giant Pat
                      Wat ik eigenlijk bedoel is dat je voor spijt niets koopt. Ik kan er beslist in komen dat je teleurgesteld bent als plots de prijs gedaald blijkt van iets waar je lang voor spaarde maar ondanks het feit dat ik ook hard moet werken voor mijn geld en er toch niet te veel heb tracht ik zulke gevoelens te vermijden daar ze me toch niets opbrengen en enkel maar afbreuk doen aan de kwaliteit van mijn leven.
                      Albums
                      Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

                      Comment


                      • #12
                        En ik heb hem toch al gezien in Duitsland voor Euro 1949.

                        grtz edelf
                        Canon 1DX, 5D MKIII, EF 50 MKI, 24-70L, EF 11-24 4.0 L, EF 24-105L, EF 300 2.8 IS, EF 400 2.88 S II, EF 70-200 F2.8 F4, 600 EXII, etc

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by edelf
                          En ik heb hem toch al gezien in Duitsland voor Euro 1949.

                          grtz edelf

                          Mooi ! Waar heb je hem gezien voor die prijs ?

                          Comment


                          • #14
                            Dit noem ik een gezond standpunt Charles!!! Als we alleen maar met de waarde van onze spullen bezig zijn, dan staan we alle dagen met een kater op!! Ik heb zelfs de volgende gedachtegang, als ik iets nieuws koop, zal ik eerst wel een bepaalde prijs/kwaliteit bekijken voor de aankoop, na de aankoop kijk ik gewoon een tijdje niet meer naar de prijzen.
                            R

                            Originally posted by Lazy Charles
                            Originally posted by giantpat
                            Sorry Lazy Charles, maar dat klinkt mij toch een beetje in de oren als gezegd door iemand die geld genoeg heeft. Als je op woensdag iets koopt voor 32000BEF en op zaterdag kost dat nog slechts 18000BEF, en dan hebben we het hier zelfs niet over een nieuw model maar over een perfect identiek toestel, dan kan je je niet anders dan bedrogen voelen. Ik heb het zelf meegemaakt met een laptop van Compaq die in 12 dagen tijd ong. 40000BEF gezakt was en ik moet zeggen dat dat eventjes geduurd heeft eer die rare smaak uit mijn mond was. Ik ben akkoord als je zegt dat je zo een aankoop overdenkt, beredeneert, budgeteert en tenslotte uitvoert maar dat je op 2,5 dagen 14000BEF minder had moeten uitgeven, dat kan niet goed doen, tenzij je er niet naar hoeft te kijken. Stel dat je van plan was om de printer toch op zaterdag te gaan halen maar door de 1 of andere reden geen tijd had en hem dan maar in de week bent gaan halen ...

                            mvg,
                            Giant Pat
                            Giant Pat
                            Wat ik eigenlijk bedoel is dat je voor spijt niets koopt. Ik kan er beslist in komen dat je teleurgesteld bent als plots de prijs gedaald blijkt van iets waar je lang voor spaarde maar ondanks het feit dat ik ook hard moet werken voor mijn geld en er toch niet te veel heb tracht ik zulke gevoelens te vermijden daar ze me toch niets opbrengen en enkel maar afbreuk doen aan de kwaliteit van mijn leven.

                            Comment


                            • #15
                              [QUOTE] Originally posted by PhilleG2
                              Originally posted by henkvw
                              Zo zou ik nu wel goed gaan oppassen om bvb. nu een D100 te kopen. Mijn woorden zijn amper koud, en wat zie ik : D100 is €150 afgeslagen bij AC Foto (www.internet-foto.de). QED
                              Henk
                              ik heb mijn 100D nog niet zolang ... en dat er 150 € afgaat, daar lig ik niet van wakker, ik volg Erik in z'n uitleg, ik heb een budget ter beschikking gesteld en ben blij met m'n aankoop, datgene had ik ervoor over en vind dag na dag nog meer dat ik 'dan' de juiste keuze heb gemaakt ...

                              Op dezelfde site staat de 10D daar 2191 €

                              Comment

                              Working...
                              X