Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

2 lenzen, maar welke?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 2 lenzen, maar welke?

    Welke is de beste keuze, ongeacht het tele-bereik?


    Canon 70-300/4-5,6 EF IS USM
    OF
    Canon 70-200/4,0 EF L USM


    De L versie is ongeveer een 100 euro duurder.


    Graag jullie mening hierover
    BD0680BE Flickr
    α​7RIV + FE 70-200mm f/4 G OSS + FE 24-105mm f/4 G OSS + FE 50 mm F1.4 GM + Sony HVL-F45RM + Peak Design Tripod

  • #2
    Re: 2 lenzen, maar welke?

    Ik ben er zelf ook nog niet uit,
    maar ik vrees dat voor mij de beste keuze de
    EF70-200L f:4 IS zal zijn

    Ik kijk nog even de (cashback)kat uit de boom

    Comment


    • #3
      Re: 2 lenzen, maar welke?

      Ik ben ook wel eens benieuwd naar de uitkomst hiervan. Ik twijfel namelijk ook tussen deze twee lenzen voor wanneer ik mijn 400D ga kopen. Volgens dat ik overal zowat gelezen heb zou de 70-200 beter moeten zijn, wegens scherper (correct me if I'm wrong). Eigenlijk is dit ook wel ergens logisch, want dit is een L-lens en dit zouden de toplenzen binnen de Canonreeks moeten zijn.
      Canon Eos 80D / Canon EF-S 10-22 / Canon EF-S 17-55 f2.8 IS / Canon EF 50 f1.4 / Canon EF 70-300 IS / Lowepro Nova 5 AW / Lowepro Slingshot 3 AW
      http://www.orlik.be

      Comment


      • #4
        Re: 2 lenzen, maar welke?

        Ja nogal een dilemma he...

        Ofwel een lichtsterkere lens ofwel eentje met IS.

        Ofwel de 70-200L én een 28-135 IS USM

        Nu weet ik 't helemaal niet meer...!
        BD0680BE Flickr
        α​7RIV + FE 70-200mm f/4 G OSS + FE 24-105mm f/4 G OSS + FE 50 mm F1.4 GM + Sony HVL-F45RM + Peak Design Tripod

        Comment


        • #5
          Re: 2 lenzen, maar welke?

          In gewicht is er blijkbaar ook niet zo'n verschil. 630g voor de 70-300 en 705g voor de 70-200. Wat ik wel jammer vind bij die laatste is die witte kleur bij die laatste Onopvallend door het straatbeeld lopen is er bij deze helaas niet bij...
          Canon Eos 80D / Canon EF-S 10-22 / Canon EF-S 17-55 f2.8 IS / Canon EF 50 f1.4 / Canon EF 70-300 IS / Lowepro Nova 5 AW / Lowepro Slingshot 3 AW
          http://www.orlik.be

          Comment


          • #6
            Re: 2 lenzen, maar welke?

            Ja, ik had ook liever gehad dat ze gewoon zwart van kleur waren die L lenzen.
            Dat rood lijntje is al meer dan genoeg
            BD0680BE Flickr
            α​7RIV + FE 70-200mm f/4 G OSS + FE 24-105mm f/4 G OSS + FE 50 mm F1.4 GM + Sony HVL-F45RM + Peak Design Tripod

            Comment


            • #7
              Re: 2 lenzen, maar welke?

              Hey,

              Ik heb nog maar net de knoop doorgehakt en ik ben voor de 70-200 f4 gegaan . De motivatie was dat in 85% van de tijd dat ik deze gebruik het toch in goed weer en voldoende licht is .

              Ik fotografeer nu bijna 20 jaar en heb het tot nu toe altijd zonder IS moeten stellen, dus zal dat nu ook wel nog lukken . Ik heb nu toch al het voordeel dat ik onmiddellijk kan zien of de foto is gelukt of niet tegenover het wachten tot het filmpje is ontwikkeld . Dus heb ik ingeval van een misser nog de kans om het eens over te doen - al dan niet met flits of statief .

              Met die verhalen over "stofpompen" heeft de 70-200 als voor- en tevens ook ( grote ) nadeel de vaste lengte - steeds op z'n langst .

              Bovendien is de L-lens compatibel met een extender, kan soms praktisch zijn .

              Groeten,
              Stef
              EOS400D & 40D en glas allerhande van 12 tot 400mm .

              Comment


              • #8
                Re: 2 lenzen, maar welke?

                een goeie keuze.. erg veel mensen zijn er tevreden van..

                er is wel 1 nadeel aan de 70-200 reeks lenzen vind ik zelf
                je begint steeds meer portretten te fotograferen
                Canon - Elinchrom - Pocketwizard - Sandisk - Lastolite are some of the brands i use...

                Comment


                • #9
                  Re: 2 lenzen, maar welke?

                  Heb de knoop doorgehakt:

                  Heb nu deze aangekocht: EF 28-105mm f/4.0-5.6 USM
                  en nu een beetje sparen voor de 70-300 IS.




                  Bedankt voor jullie reacties!
                  Last edited by Michael Leny; 27 februari 2007, 18:21.
                  BD0680BE Flickr
                  α​7RIV + FE 70-200mm f/4 G OSS + FE 24-105mm f/4 G OSS + FE 50 mm F1.4 GM + Sony HVL-F45RM + Peak Design Tripod

                  Comment


                  • #10
                    Re: 2 lenzen, maar welke?

                    Het antwoord daarop hangt alleen af van jouw type gebruik voor deze lens. Alleen jij weet dus welke lens voor jou het beste is.

                    De 70-200 f4 is de beste lens van de 2 optisch, qua bouw, snelheid AF enz.
                    Maar voor het gebruik dat ik verwacht is de 70-300 beter. Zelf heb ik nu wel de 70-300 DO IS gekocht want deze is voor mij nog veel beter.

                    Jij moet dus beslissen

                    Comment

                    Working...
                    X